محبوبه

محبوبه

انواع هارد سرور

هارد دیسک مورد استفاده در سرور یک هارد سرور است. اگر سرور هسته داده های شبکه است، پس هارد دیسک سرور، هسته انبار داده، شامل همه داده ها و برنامه های کاربردی است. برای کاربران، قابلیت اطمینان هارد دیسک بسیار مهم است، زیرا هارد دیسک حاوی مقدار زیادی داده مهم است. برای اینکه هارد دیسک بتواند حجم زیادی از داده ها را در یک محیط کاری طولانی مدت به خوبی مدیریت کند، سرور از هارد دیسک SAS به دلیل ویژگی های سرعت بالا، پایدار و ایمن آن استفاده می کند. علاوه بر این، سرورهای پایین رده می توانند از هارد دیسک های معمولی SATA استفاده کنند.

 

در هنگام خرید سرور فیزیکی باید تمامی قطعات سرور از جمله هارد سرور  را مورد بررسی قرار دهید که بهترین خرید را با توجه به نیاز کسب و کار خود انجام دهید. برای مطالعه راهنمای خرید سرور فیزیکی به لینک https://dap.co.ir/blog/articles/P2715-physical-server-buying-guide.html مراجعه کنید .

در ادامه انواع هارد سرور را مورد بررسی قرار می دهیم.

هارد دیسک سرور را می توان با توجه به رابط کاربری به انواع زیر تقسیم کرد:

هارد دیسک های SAS شامل رابط های SAS 1.0 و SAS 2.0 هستند. SAS 1.0 دارای پهنای باند 3.0 گیگابایت بر ثانیه است و این درایو با SAS 2.0 جایگزین شده است.

هارد دیسک های SCSI از یک رابط انتقال سنتی قدیمی استفاده می کنند.

درایو NL-SAS (نزدیک به خط SAS) یک نوع درایو ذخیره سازی است. درایوهای NL-SAS درایوهای SATA سطح سازمانی با رابط SAS، هد، رسانه و سرعت چرخش هستند.

رمزگذاری FDE/SDE ، رمزگذاری سخت افزاری هارد دیسک SAS است که توسط IBM توسعه یافته است و عملکرد آن معادل هارد دیسک SAS است. علاوه بر این، دیسک های FDE/SDE یک سیستم رمزگذاری برای جلوگیری از نشت اطلاعات خصوصی ارائه می دهند.

درایو حالت جامید SSD از سیستم تشخیص کلاس SSD استفاده می کند و از پروتکل SAS 2.0 برای انتقال استفاده می کند.

هارد دیسک FC عمدتاً در SAN خارجی استفاده می شود که از فیبر نوری به عنوان پروتکل اصلی انتقال استفاده می کند. این دیسک دارای دو کانال است و از کانال فیبر برای انتقال اطلاعات استفاده می کند، بنابراین انتقال سریعی دارد.

هارد دیسک رابط SATA، هارد دیسک سریال نامیده می شود. دارای قابلیت تصحیح خطای قوی است و می تواند به طور خودکار خطاهای یافت شده را اصلاح کند که روند اصلی توسعه رایانه شخصی در آینده است. بدین ترتیب امنیت داده های کاربران در هنگام انتقال داده ها بسیار بهبود می یابد. SATA جدید از "سیستم تقویت سیگنال دیفرانسیل" استفاده می کند که می تواند نویز سیگنال معمولی را فیلتر کرده و SATA را در حالت ولتاژ پایین کار کند.

هارد دیسک های سرور را نیز می توان با توجه به موقعیت هارد دیسک به دو دسته easy-swap و hot-swap تقسیم کرد.

هارد دیسک های hot-swap معمولا از رابط SAS استفاده می کنند. و به دلیل افزونگی RAID، بیرون کشیدن هارد دیسک خراب بر پایداری کل سیستم تأثیری نخواهد گذاشت. هارد دیسک easy-swap درایوهای معمولی هستند.

حافظه SSD سرور یکی از انواع هارد است که شما می توانید برای خرید و دریافت مشاوره رایگان در مورد حافظه SSD سرور اینجا کلیک کنید. 

محبوبه
محبوبه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋