dalman.adm69

dalman.adm69

هارد سرور چیست؟

هارد سرور چیست؟

هارد دیسک مورد استفاده در سرور، هارد سرور نامیده می‌شود. سرور هسته اصلی داده شبکه است به همین دلیل هارد سرور بسیار مهم است زیرا تمامی اطلاعات و برنامه‌ها روی آن ذخیره می‌شود. سرور همیشه روشن است، بنابراین هارد دیسک سرور باید بتواند ساعت‌ها و با حجم زیادی از داده کار کند.

برندهای مختلفی در زمینه طراحی و تولید هارد سرور فعالیت می کنند که یکی از ان ها برند سیگیت است. کمپانی Seagate درزمینه طراحی هارد سرور سیگیت بسیار پر قدرت عمل کرده است.

تفاوت هارد سرور با هارد معمولی

تفاوت بین هارد دیسک سرور و هارد معمولی دسکتاپ در این است:

مکانیسم خنک کننده، سنسورهای تشخیص و تصحیح لرزش و کنترل جریان هوا در هارد سرور با هارد دیسک دسکتاپ متفاوت است تا امکان دسترس پذیری بالا باشد.

قابلیت های بیشتری در زمینه تشخیص و تصحیح خطا دارد.

دو نوع هارد درایو سرور وجود دارد: swap ساده و hot swap.

هارد دیسک سرور با قابلیت تعویض داغ را می توان بدون خاموش کردن سرور حذف یا جایگزین کرد. به این هارد دیسک ها هات پلاگین نیز گفته می شود و معمولا دارای رابط SAS هستند. هارد سینگل swap یک هارد معمولی با قفسه آبی است.

سرور سخت از نظر پیکربندی RAID امکانات بیشتری دارد. سیستم عامل سرور سخت دارای کنترل بازیابی خطا (ECC) است که وظیفه کنترل خطاها در محیط RAID را بر عهده دارد. این ویژگی در هارد دیسک های وسترن دیجیتال بازیابی خطای محدود (TLER)، در هارد دیسک های سامسونگ و هیتاچی محدودیت زمانی تکمیل فرمان (CCTL) و در هارد سرور اچ پی ، کنترل بازیابی خطا (ERC) نام دارد.

هارد سرور دارای طول عمر بیشتر و گارانتی طولانی تری است.

سرورهای هارد قابل اعتمادتر و سریعتر هستند و البته قیمت آنها بالاتر است.

سرور سخت کارآمدتر است و می تواند به چندین درخواست به طور همزمان پاسخ دهد.

زمان پاسخگویی به پرس و جو در سرور سخت کمتر است.

حافظه کش بیشتری دارد.

اگر برای خرید سرور hp از سایت دالمن افزار پارسه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می توانید از طریق شماره های 021-43629 و 09122268500 اقدام به خرید نمایید.

 

dalman.adm69
dalman.adm69

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋