dalman.adm69

dalman.adm69

کارکرد پاور سرور

 

در مقایسه با سایر قطعات سخت افزاری، پاور سرورها عمر مفید بسیار کمتری دارند، دلیل آن این است که این قطعه با برق کار می کند و نوسانات برق در آن بسیار زیاد است. نوسانات شدید و عملکرد منبع تغذیه باعث گرم شدن منبع تغذیه و آسیب به اجزای داخلی آن و یا خاموش شدن ناگهانی یا راه اندازی مجدد سیستم می شود. لازم به ذکر است که روی منبع تغذیه فن هایی وجود دارد که این گرما را به بیرون منتقل می کند و در داخل نیز هیت سینک هایی وجود دارد که گرما را به بیرون منتقل می کند و دمای دستگاه را بسیار پایین می آورد.

اگر در زمینه خرید عمده تجهیزات سرور نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می توانید از طریق شما 021-43629 با تیم فنی و مهندسی دالمن افزار پارسه تماس بگیرید.

منبع تغذیه کارآمدتر مزایای دیگری نیز دارد. به یاد داشته باشید که انرژی "هدر رفته" در منابع تغذیه به صورت گرما تلف می شود. اپراتورهای مرکز داده زمان و پول زیادی را صرف کار سخت برای خنک نگه داشتن اتاق می کنند تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات بیش از حد گرم نمی شوند. از آنجایی که این سازمان ها مبالغ بی شماری را برای خنک کردن هوای مرکز داده صرف می کنند، منابع تغذیه ناکارآمد حجم کار را افزایش می دهد. با کاهش بار حرارتی، انرژی اضافی را می توان به طور غیر مستقیم ذخیره کرد. زیرا نیاز به سرمایش را می توان کاهش داد.

تامین انرژی سرور

همه انواع سرورها به یک یا چند منبع تغذیه نیاز دارند تا بتوانند انرژی خود را تامین کنند. سرورهایی که سرعت و کارایی کمتری دارند باید از پاورهایی استفاده کنند که حجم و مصرف بالایی دارند. زیرا انرژی زیادی مصرف می کنند و همچنین اتلاف انرژی زیادی دارند.

برای خرید هارد سرور روی لینک زیر کلیک کنید.

https://dap.co.ir/shop/2902-server-hdd-hp/

 توجه داشته باشید که سرورهای با کارایی پایین تر به منبع برق با حجم بسیار بالا و تخلیه بالا نیاز دارند که می تواند مصرف برق دستگاه را افزایش دهد. اما برای سیستم ها، یک تیغه سرور مرکزی قدرت برای همه شاسی ها استفاده می شود. زیرا این منبع تغذیه می تواند به صورت ویژه در داخل شاسی نصب شود یا به عنوان یک سرور منبع تغذیه رایگان به چندین شاسی متصل شود. با این کار نیاز به منبع تغذیه با حجم بالا تا حد زیادی کاهش می یابد. علاوه بر این، با توجه به استفاده روزافزون از سیستم های تیغه ای، منابع تغذیه یو پی اس به طور اختصاصی برای این سیستم ها طراحی شده است که به عنوان سیستم های تیغه ای نام گذاری شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع قطعات پاور سرور چیست؟

پاور سرور از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

تبدیل کننده

یکسو کننده

فیلتر

تنظیم کننده

اگر برای خرید مادربرد سرور نیاز به راهنمایی دارید می توانید به سایت دالمن افزار پارسه مراجعه نمایید.

 

dalman.adm69
dalman.adm69

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋