cyberguardteam

cyberguardteam

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو چیست و چگونه باعث قرارگیری سایت شما در صدر نتایج و درآمدهای رؤیایی می‌شود؟ بهتر است جواب این سؤال را در قالب یک مثال کاربردی مطرح کنیم.

فرض کنید قصد دارید امروز یک گوشی موبایل خریداری کنید چطور اطلاعات کافی راجب مدل، قیمت و سخت‌افزار آن تهیه می‌کنید؟ به‌طور حتم بیش از ۹۰ درصد اوقات با یک جستجو در گوگل اطلاعاتی که نیاز داریم را به دست می‌آوریم و حتی خریدهای خودمان را آنلاین انجام می‌دهیم.

سئو چیست؟

حالا با در نظر گرفتن اینکه ممکن است روزانه بیش از صدها نفر بدین شکل گوشی موبایل بخرند چه سودی نصیب کسانی می‌شود که در صفحه اول و بین رتبه‌های یک تا سه هستند.

چرا گفتیم صفحه اول و رتبه‌های یک تا سه؟ چون بر اساس آمار دقیق ۹۰ درصد افرادی که یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنند به نتایج صفحه اول بسنده کرده و بیش از ۷۰ درصد مواقع لینک اول تا سوم نیاز جستجوکنندگان را بر طرف می‌کند.

پس بسیار مهم است که سئو را اصولی و حرفه‌ای یاد بگیرید و بتوانید کلمات کلیدی خودتان را به چنین جایگاه‌هایی برسانید و افزایش فروش باورنکردنی داشته باشید.

تعریف کلاسیک سئو

سئو مخفف سه کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو می‌باشد.

البته اگر واضح‌تر بخواهیم توضیح دهیم یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو که در اینجا تأکید ما قطعاً SEO برای موتور قدرتمند گوگل است که حجم بسیار بالایی از جستجوها روزانه در آن اتفاق می‌افتد.

تعرف سئو از نظر Wikipedia

what is seo
Search engine optimization is the process of growing the quality and quantity of website traffic by increasing the visibility of a website or a web page to users of a web search engine. SEO refers to the improvement of unpaid results and excludes direct traffic and the purchase of paid placement.

سئو به‌طور کلی دارای تعریف و کاربرد مشخصی است که قبل‌تر به آن اشاره کردیم. البته توسط متخصصین و سایت‌های مرجعی چون backlinko و یا searchengineland کمی در بیان دارای اختلاف است که توصیه می‌کنم این دو لینک را نیز مطالعه کنید.

 

تاریخچه سئو

سئو در میانه سال ۱۹۹۰ و با به ‌کارگیری توسط وبمستران و تولیدکنندگان محتوا عملاً شروع و وارد فاز جدی شد.

در ابتدا برای سئو کردن سایت فقط نیاز بود که آدرس URL صفحات سایت در تمامی موتورهای جستجو توسط وبمسترها Submit شود و چیزی در مقیاس و معنی امروز سئو وجود نداشت.

پروسه عملکرد موتورهای جستجو نیز بسیار ساده بود بدین شکل که صفحات Crawl شده توسط اسپایدرها بر روی همان سرور موتور جستجوگر دانلود و ذخیره می‌شد.

دومین برنامه‌ای که توسط Search Engine به کار گرفته می‌شد indexr بود که وظیفه آن طبقه‌بندی اطلاعات و اولویت‌بندی آن‌ها برای عملیات Crawl مجدد بود.

خوب شاید متعجب شده باشید که روند فعالیت موتورهای جستجو در شروع کار چقدر در مقایسه با وضعیت کنونی و پیشرفت هوش مصنوعی گوگل ساده و پیش‌ پا افتاده بوده است دقیقا به همین دلیل است که یادگیری سئو امروزه یک الزام جدی برای تمامی کسب و کارهای اینترنتی محسوب می‌شود.

 

سئو چیست و چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند

سئو یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌های افزایش فروش و ترافیک وب‌سایت محسوب می‌شود که هیچ رقیبی را برای آن حتی نمی‌توان متصور شد.

درآمد و ترافیکی که از SEO برای سایت شما حاصل می‌شود پایدار و کاملاً هدفمند است.

اگر هنوز نمی‌دانید سئو چیست و چه کاربردی دارد دقیقاً جای درستی هستید چون قرار است شما را به طور کامل با آن و تکنیک‌های تأثیرگذارش آشنا کنیم.

خوب ممکن است سؤال بعدی شما این باشد سئو چطور می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار من شود؟

اگر سایت شما در نتایج صفحه نخست گوگل قرار گیرد شانس دیده شدن محصولات و مطالب شما به شدت بالا رفته و به طبع آن افراد بیشتری غیب شده و وارد سایت شما می‌شوند و با محصولات و مطالب شما آشنا می‌شوند و در تعاملات بعدی شما، با همین مخاطبان می‌توانید با بازاریابی‌های دقیق فروش خود را به آن‌ها افزایش دهید.

چندین سالی است که وبمستران متوجه اهمیت سئو و نقش آن در کسب‌وکارهای خود شده‌اند و به همین سبب تعداد زیادی از این مدیران سایت‌ها به دنبال آموزش سئو و تکنیک‌های حرفه‌ای سئو هستند.

 

چرا سئو سایت واقعاً مهم است؟

  • در هر روز ۳٫۵ میلیارد و تقریباً در هر ثانیه حدود ۴۰۰۰۰ جستجو در گوگل انجام می‌شود.
  • حدود ۷۰ درصد از کسب‌وکارهای اینترنتی، سئو و بازاریابی محتوا را مهم‌ترین روش بازاریابی می‌دانند.
  • در حدود ۵۰ درصد از جستجوها در گوگل به کسب‌وکارهای محلی اختصاص دارند.
  • نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری و صرف هزینه برای سئو در مقایسه با تمامی روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین و قابل‌توجه‌تر است.

سایت خود را برای کدام موتور جستجو بهینه کنیم

چندین سال متوالی است که گوگل با فاصله‌ی بسیار زیادی نسبت به رقبای خود یعنی yahoo و bing و… در رتبه نخست استفاده توسط کاربران اینترنت در جهان شناخته می‌شود.

سئو چیست | مقایسه موتورهای جستجوگر

کاملاً مشخص است که شما نیز باید سئو سایت خود را برای گوگل انجام داده تا به ازای کلمات کلیدی ارزشمند شانس دیده شدن داشته باشید.

 

تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی

بسیاری از افراد که هنوز با مباحث سئو سایت و معنی دقیق سئو آشنا نیستند گمان می‌کنند که seo صرفاً همان تبلیغات اینترنتی و یا گوگل ادوردز است. در پاسخ باید بگوییم این فکر کاملاً اشتباه است.

در تبلیغات اینترنتی شما با صرف هزینه می‌توانید برای کسب‌وکار خود ترافیک کسب کنید و به صورت مصنوعی و موقت خروجی شبیه سئو داشته باشید.

سئو یا تبلیغات

افزایش ترافیک سایت در هر دو حالت هدف نهایی مدیران سایت هاست در روش اول فقط با صرف هزینه این عمل ممکن است و بلافاصله بعد از تمام شدن بودجه سایت شما دیگر در گوگل دیده نمی‌شوید ولی در سئو، سایت شما بدون هیچ هزینه‌ای فقط با صرف زمان بیشتر می‌توانید ترافیک ارزشمندتری را برای سایت خود ایجاد کنید.

 

مراحل کامل سئو وب سایت

مراحل سئو کردن یک وب‌سایت به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شود و هر تکنیک و روشی که برای بهینه‌سازی سایت انجام دهید قطعاً در یکی از این سه بخش قرار خواهد گرفت.

 

تکنیکال سئو و رفع مشکلات فنی سایت

مرحله اول تکنیکال سئو است که در این مرحله ما باید تمامی مشکلات فنی و تکنیکی سایت را قبل از شروع مرحله دوم رفع کنیم. به طبع عدم رفع مشکلات تکنیکالی سایت تمام زمان و انرژی شما را در ادامه از بین خواهد برد.

مواردی چون بهبود سرعت سایت، رفع ارورهای رایج همچون Not Found، رفع مشکل Keyword Cannibalization، طراحی جذاب سایت، رفع مشکل پیوندهای یکتای سایت و … در این دسته قرار می‌گیرند.

 

سئو داخلی و آماده سازی محتوا

مرحله دوم، سئو داخلی سایت است. در این بخش ما با استفاده از تکنیک‌های رایج سئو محتوا، سعی می‌کنیم مطلب خودمان را برای گوگل و مخاطبان سایت تا جای ممکن بهینه‌سازی کنیم.

روش‌هایی چون بهبود تایتل، افزایش نرخ کلیک، زمان ماندگاری در سایت، استفاده از تگ‌های هدینگ، لینک دهی داخلی، به کاربردن کلمه کلیدی در عنوان و آدرس صفحه و همچنین در توضیحات صفحه و … جز موارد سئو داخلی محسوب می‌گردند.

 

سئو خارجی و چینش استراتژی

مرحله سوم و نهایی که مهم‌ترین بخش سئو هم محسوب می‌شود Off-Page سئو است. بعد از بهبود مشکلات تکنیکالی و همچنین سئو داخلی و بهینه کردن محتوا حالا نوبت آن است که با ساخت و یا خرید بک لینک محتوای خود را از نظر اعتبار قوی‌تر کرده تا بتوانیم نسبت به رقبا جایگاه بهتری کسب کنیم.

 

انواع روش‌های سئو کدم‌اند؟

تمامی تکنیک و روش‌هایی که برای سئو سایت امروزه استفاده می‌شوند چه توسط افراد مبتدی و چه متخصصین سئو در ۳ دسته کلی قرار می‌گیرند که به ترتیب زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

سئو کلاه سفید چیست

سئو کلاه سفید اصطلاحاً یعنی استفاده از روش‌های کاملاً قانونی و مورد تائید گوگل، در این حالت از هیچ روش مشکوک و غیرمجازی از نظر گوگل استفاده نشده و صرفاً مطالب منظمی با رعایت اصول سئو در سایت قرار می‌گیرند و عملیات لینک سازی توسط وب سایت‌های دیگر به صورت کاملاً طبیعی انجام می‌شوند.

سئو کلاه سفید

این روش یکی از بهترین راه‌هایی است که هیچ‌گاه با آپدیت‌های جدید گوگل مورد جریمه قرار نگرفته و می‌تواند اصولی‌ترین حالت سئو کردن باشد. فقط ضعف آن در زمان‌بر بودن آن است به طوری که در بحث لینک سازی شاید چندین سال طول بکشد تا سایت شما بتواند تعداد بسیاری کمی لینک جذب کند.

 

سئو کلاه خاکستری چیست

در این روش سئو، علاوه بر استفاده از سئو کلاه سفید تا حدودی هم از روش‌های خاص نه تماماً سیاه برای سئو استفاده می‌گردد به طور عمده این روش در اکثر سایت‌ها امروزه پرطرفدار بوده و تا حد بسیار قابل قبولی خروجی مورد انتظار را تأمین می‌کند.

gray hat seo

مطالب با فرمت‌های مورد تائید گوگل نوشته می‌شوند و در بخش لینک سازی سعی می‌شود به صورت دستی لینک‌هایی نیز برای سایت ساخته شوند.

 

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه که بدترین حالت ممکن در سئو سایت است و معمولاً ریسک بالایی در پنالتی شدن سایت توسط گوگل دارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

سئو کلاه سیاه

در این روش مطالب با روش‌های بسیار خطرناکی تولید می‌شوند که در آن‌ها مطالب hidden ، لینک‌های iframe مشکوک و ده‌ها مورد دیگر استفاده شده و در پروسه لینک سازی نیز به طور گسترده از تمامی وب‌سایت‌های ممکن و حتی بی‌ارتباط با موضوع سایت اصلی لینک سازی می‌گردد.

 

منبع

cyberguardteam
cyberguardteam

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋