Crypto Currency

Crypto Currency

اخبار و تحلیل های بروز دنیای ارزهای دیجیتال
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی ارز مینا (MINA)

 

ارز دیجیتال مینا (MINA) چیست؟

مینا اولین پروتکل ارز دیجیتال با بلاک چینی بسیار سبک و کم حجم است. ارزهای دیجیتال فعلی مانند بیت کوین و اتریوم صدها گیگابایت داده را ذخیره می‌کنند و هرچه زمان می‌گذرد، بلاک چین های آن‌ها هم به اندازه داده‌هایشان افزایش می‌یابد. اما در مینا هر چقدر هم که میزان استفاده افزایش یابد، بلاک چین همیشه در همان اندازه باقی می‌ماند. حجم این بلاک چین در کمال ناباوری تنها در حدود ۲۰ کیلو بایت است. این بدان معنی است که از هر دستگاهی، از جمله تلفن‌ها و مرورگرها می‌توان به مینا دسترسی داشته باشند. این امر ادغام بدون اصطحکاک ارز دیجیتال در برنامه‌ها را برای توسعه دهندگان امکان پذیر می‌کند.

دستیابی به این مهم از طریق زد کی اسنارک (zk-SNARK) انجام پذیرفته است. این مکانیزم نوعی سازوکار اثبات رمزنگاری مختصر است چندی پیش امکان پذیر شده است. هر بار که گره (node) مینا یک بلاک جدید تولید می‌کند، اثبات رمزنگاری تأیید می‌کند که بلاک معتبر است. تمام گره‌های موجود در شبکه می‌توانند این مدرک را کمی دیرتر بگیرند و نیازی به نگرانی در مورد داده‌های بلاک خام نیست. بدون نگرانی در مورد اندازه بلاک، پروتکل مینا توان عملیاتی بسیار بالاتری را در شبکه فراهم می‌کند و سبب می‌شود بلاک چین در عین مقیاس پذیری غیرمتمرکز باشد.

به راحتی قابل دسترس است هم حالا، هم برای همیشه

پروتکل‌های دیگر آنقدر سنگین هستند که برای اجرای گره‌ها به واسطه‌ها احتیاج دارند اما مینا سبک است. بنابراین هر کسی می‌تواند شبکه همتا به همتا (peer-to-peer) را به آن متصل کرده و همگام سازی کند. بلاک چین مینا این شبکه ها را در چند ثانیه تأیید می کند. بلاک چین مینا به دلیل دارا بودن اثبات رمزنگاری و اندازه ثابت همیشه در دسترس خواهد بود. این حتی وقتی میلیون‌ها کاربر داشته باشد نیز کارایی دارد.

مینا واقعاً غیر متمرکز است با گره‌های کاملی که هرگز مانند آن را ندیده‌اید!

با مینا، هرکسی که بلاک چین را همگام سازی می‌کند نیز مانند یک گره کامل معاملات را تأیید می‌کند. طراحی مینا به این معنی است که هر شرکت کننده‌ای می‌تواند در اجماع اثبات سهام شرکت کند، به مقاومت در برابر سانسور قوی دسترسی داشته باشد و بلاک چین را امن نگه دارد.

ارز دیجیتال مینا صاحب بلاک چین سبک و سرعت بالا

سایر پروتکل‌ها به دلیل ترابایت ها داده‌های کاربر خصوصی و ازدحام شبکه، سرعتشان کاهش می‌یابند. اما در بلاک چین ۲۲ کیلوبایتی مینا، برنامه‌ها با همان سرعتی که پهنای باند شما قادر به تحمل آنها است، اجرا می‌شوند. این امر زمینه را برای پذیرش بلاک چین توسط جریان اصلی فراهم می‌کند.

برنامه‌های خصوصی و قدرتمند

مینا دسته کاملاً جدیدی از برنامه‌های اسنپ (Snapp) را فعال می‌کند. این برنامه‌های غیرمتمرکز مجهز به زد کی اسنارک هستند و برای حفظ حریم خصوصی و مقیاس پذیری بهینه شده‌اند. در این برنامه داده‌ها خارج از بلاک چین محاسبه می‌شوند، سپس توسط دستگاه کاربر بر روی بلاک چین تأیید می‌شوند. در این اپ ها اطلاعات بدون افشای مشخصات تأیید خواهند شد، بنابراین افراد روی اطلاعات شخصی خود کنترل دارند.

پول قابل برنامه ریزی برای همه

شبکه همتا به همتا مینا به کاربران این قدرت را می‌دهد تا مستقیماً بدون عبور از کیف پول متمرکز، صرافی یا واسطه، با توکن ها ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل داشته باشند. و پرداخت را می‌توان از طریق دارایی بومی مینا، استیبل کوین یا توکن های قابل برنامه ریزی تولید شده توسط کاربر انجام داد.

عرضه اولیه سکه (ICO) توکن های MINA

  • توکن های فروشی: ۷۵،۰۰۰،۰۰۰ مینا
  • نشانه‌های فروخته شده: N / A
  • هزینه عرضه اولیه سکه: ۰.۲۵ دلار
  • محل خریداری: کوین لیست (Coinlist)
  • سافت کپ (Soft Cap): تی بی ای (TBA)
  • درصدی از کل عرضه: ۷.۵ درصد
  • جمع آوری کمک مالی: ۴۸ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار
  • ارز های مورد قبول: اتریوم، بیت کوین، یو اس دی کوین و تتر
  • پرسونال کپ (Personal Cap): 50 دلار 1000 1000 دلار
  • دسترسی: عمومی

ارز دیجیتال مینا را از کجا و چگونه تهیه کنیم؟

ابتدا باید یکی از ارز های دیجیتال اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، تتر، بایننس کوین و غیره را بخرید. اما ما معمولاً از صرافی بایننس برای خرید استفاده می‌کنیم زیرا مبادلات ارز دیجیتال با فیات را می‌پذیرد.

بایننس صرافی محبوب برای ارز دیجیتال است که در چین آغاز به کار کرد اما سپس مقر خود را به جزیره‌ای در اتحادیه اروپا منتقل کرد. بایننس به دلیل خدمات تبادل کریپتو با کریپتو محبوب است. این صرافی در سال ۲۰۱۷ شکوفا شد و از آن زمان تبدیل به برترین صرافی ارز دیجیتال در جهان شد.

در صرافی پس از پایان روند سیاست شناخت مشتری (KYC) از شما خواسته می‌شود روش پرداختی خود را مشخص کنید. در اینجا می‌توانید از کارت اعتباری یا از انتقال بانکی استفاده کنید و یکی از ارزهای دیجیتال اصلی را بخرید و در نهایت پس از تأیید سپرده، می‌توانید مینا را خریداری کنید.

چند صرافی ارز دیجیتال محبوب وجود دارد که در آنها حجم معاملات روزانه مناسب و کاربران زیادی دارند. این اطمینان می‌دهد که شما در هر زمان قادر به فروش سکه‌های خود خواهید بود و هزینه‌ها معمولاً کمتر خواهند بود. پیشنهاد می‌شود که شما در این صرافی‌ها نیز ثبت نام کنید زیرا ارز دیجیتال مینا در آنجا هم لیست می‌شود و حجم زیادی از معاملات کاربران آنجا را به خود جلب می‌کند، این بدان معناست که فرصت‌های عالی تجاری خواهید داشت!

Crypto Currency
Crypto Currency اخبار و تحلیل های بروز دنیای ارزهای دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋