Crypto Currency

Crypto Currency

اخبار و تحلیل های بروز دنیای ارزهای دیجیتال
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی ارز سوشی سوآپ (SUSHI)

 

 

معرفی ارز دیجیتال سوشی سواپ (SushiSwap)

ارز دیجیتال سوشی سواپ یکی دیگر از ارزهای دیجیتال محبوب در دنیای کریپتوکارنسی است که توسط آشپز نومی ساخته شده است. این ارز دیجیتال با قرار گرفتن در لیست بایننس شروع شگفت انگیزی داشت و قیمت آن به شدت افزایش یافت. این ارز دیجیتال به دلیل اینکه تمامی توکن‌های آن به یکباره عرضه شدند قابل استخراج نمی‌باشد، اما مانند هر ارز رمزنگاری شده دیگر ویژگی‌های جالبی دارد که در این مقاله از سری مقالات آموزش ارز دیجیتال به آن خواهیم پرداخت. اگر شما نیز علاقه‎‌مند به کسب دانش در زمینه کریپتوکارنسی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال سوشی سواپ یک مبادله غیرمتمرکز (DEX) مجهز به قراردادهای هوشمند سازنده بازار خودکار (AMM) اختصاصی خود است که توسط آشپز نومی ایجاد شده و با بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود.

SushiSwap صرافی‌های غیرمتمرکز را برای انجام معاملات نظیر به نظیر ارزهای رمزنگاری شده به صورت ایمن و بدون نیاز به واسطه ارائه می دهند؛ همچنین مجهز بودن به AMM خاص خود به این معنی است که به جای استفاده از اوردر بوک مانند مبادلات سنتی، از یک الگوریتم قیمت گذاری برای قیمت گذاری دارایی استفاده می‌شود. مبادلات سوشی سواپ یک پروژه دیفای است که توسط جامعه اداره می‌شود و هدف آن ایجاد هماهنگی بهتر برای مشارکت کنندگان در شبکه از طریق تقسیم درآمد و اثرات شبکه مبتنی بر جامعه است.

 

چه کسانی بنیانگذار سوشی سواپ هستند؟

بنیانگذاری SushiSwap در آگوست سال ۲۰۲۰ توسط آشپز مستعار Nomi و 0xMaki صورت گرفت. جزئیات کمی از این دو به جز صفحه  توییتری آن‌ها شناخته شده است.

این پروژه بلافاصله پس از راه اندازی کاربران زیادی را به خود جلب کرد و در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۰ در لیست صرافی بایننس قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت مبادله مشتقات صرافی FTX و شرکت بازرگانی کمی Alameda Research ، سام بانکمن فرید، در ۶ سپتامبر به طور عملی کنترل SushiSwap را به دست گرفت و در ۹ سپتامبر انتقال توکن‌ها را از Uniswap به سیستم عامل SushiSwap انجام داد.

پس از اخذ مدرک فیزیک از دانشگاه MIT، بانکمن-فرید به شرکت تجاری کمی جین استریت پایتخت پیوست، جایی که برای اولین بار با ارزهای رمزپایه روبرو شد. سام بانکمن-فرید اکنون نام آشنایی در فضای رمزنگاری است و او ابتدا از طریق لیست توکن SUSHI در بورس مشتقات FTX درگیر سوشی سواپ شد.

ویژگی‌ های ارز دیجیتال سوشی سوآپ

 

به عنوان یک سازنده بازار خودکار (AMM)، سوشی سواپ با خلاص شدن از شر اوردر بوک و در عین حال اجتناب از مشکلات نقدینگی، خود را از مبادلات سنتی غیر متمرکز متمایز می‌کند.

اگرچه شباهت‌های زیادی به مادر AMM  یونی سواپ و سایر موارد دارد، SushiSwap برای افزایش تأثیری که شرکت کنندگان در شبکه می‌توانند در آینده داشته باشند، تغییرات مهمی ایجاد کرده است.

برخی از کاربران Uniswap به آنچه که به عنوان سطح پایین کارمزد ارائه دهندگان نقدینگی در نظر گرفته شده است، راضی نبودند. همچنین انتقاداتی در مورد مشارکت سرمایه داران خطرپذیر در سیستم عامل و عدم تمرکززدایی در حاکمیت یونی سواپ وجود داشت.

نوآوری اصلی سوشی سواپ معرفی توکن SUSHI بود. LPها در SUSHI پاداش می‌گیرند، اما بر خلاف یونی سواپ، توکن‌های SUSHI همچنین به دارندگان آن‌ها این حق را می‌دهد که حتی پس از اینکه به طور فعال تأمین نقدینگی را متوقف کردند، همچنان بخشی از هزینه‌ها را به عنوان پاداش دریافت کنند.

علاوه بر این، این رمز همچنین با ارائه حقوق حاکمیت به دارندگان SUSHI، مشکل تمرکززدایی یونی سواپ را حل می‌کند. با همان روحیه، SushiSwap رویکرد “پرتاب عادلانه” توزیع را اتخاذ کرد، که بدان معنی بود که هیچ تخصیص توکنی برای سرمایه گذاران خطرپذیر وجود ندارد.

مزایا و معایب سوشی سواپ

از مزایای این ارز دیجیتال می‌توان به دریافت پاداش حتی در صورت برداشت وجوه توسط کاربر اشاره کرد؛ همچنین از معایب این ارز دیجیتال می‌توان به قابل استخراج نبودن آن به دلیل عرضه یکباره توکن توسط توسعه دهنده این رمز ارز و تنها امکان بدست آوردن آن از طریق خرید و فروش اشاره کرد و همین امر سبب شده تا این ارز دیجیتال گزینه مناسبی برای پس انداز نباشد.

 

هزینه ترید ارز دیجیتال سوشی سواپ

هر کسی می‌تواند با اتصال کیف پول خود به صرافی، دارایی‌های رمزنگاری شده را از طریق SushiSwap مبادله کند. پس از اتصال، کاربران همچنین می‌توانند نقدینگی خود را در استخرهای SushiSwap تأمین کرده و وجوه یا درآمد خود را در هر زمان با رمزهای SLP خود برداشت کنند.

شاید مهم‌ترین مورد استفاده از SUSHI (غیر از پاداشهای همیشگی که به آن اعطا می‌شود) عملکرد آن در اداره پروتکل است. کاربران می‌توانند پیشنهادها را در انجمن ارسال کرده و در مورد آن‌ها بحث و گفتگو کنند و سپس از طریق سیستم رأی گیری اسنپ شات سوشی سواپ  به آن‌ها رأی دهند.

چه تعداد سکه سوشی sushiswap در گردش وجود دارد؟

عرضه SUSHI با صفر شروع شد و شروع به ضرب در بلوک شماره ۱۰،۷۵۰،۰۰۰ اتریوم کرد. برای ۱۰۰۰۰۰ بلوک اول (حدود ۲ هفته)، SUSHI 1000 در هر بلوک برای ایجاد انگیزه در پذیرش اولیه پروتکل ضبط شد.

برای هر شماره بلوک بعدی پس از آن دوره، SUSHI 100 ایجاد شد. از مارس ۲۰۲۱، در حدود ۱۴۰ میلیون SUSHI و در مجموع ۲۰۵ میلیون SUSHI عرضه شده در گردش است که با توجه به نرخ بلوک اتریم این مقدار افزایش می‌یابد.

در سپتامبر ۲۰۲۰، Glassnode تخمین زد که از طریق این مدل عرضه SUSHI هر روز ۶۵۰،۰۰۰ افزایش می یابد و منجر به عرضه ۳۲۶.۶ میلیون در یک سال پس از راه اندازی و تقریبا ۶۰۰ میلیون پس از دو سال می‌شود.

اندکی پس از این، جامعه SUSHI رای داد که به تدریج مقدار SUSHI ضرب شده در هر بلوک را کاهش دهد تا زمانی که در سال ۲۰۲۳ به حداکثر میزان تأمین ۲۵۰ میلیون SUSHI برسد.

عوامل تاثیرگذار بر ارز دیجیتال سوشی سواپ

قیمت SushiSwap تحت تأثیر بسیاری از عوامل سنتی مانند اخبار پروژه و جزئیات توسعه، احساسات بازار، جریان ارزهای رمزپایه در مبادلات و اقتصاد قرار دارد. به طور خاص، قیمت SUSHI و محدودیت بازار پس از قرار گرفتن در لیست بایننس افزایش یافت و پس از آنکه آشپز نومی با بسیاری از دارایی‌های رمزنگاری پروژه کنار رفت، به طرز چشمگیری کاهش یافت.

بر خلاف برخی دیگر از ارزهای رمزپایه، قیمت SUSHI نیز تحت تأثیر برنامه انتشار آن و بنابراین نرخ بلوک اتریوم است. علاوه بر این، خریدهای عادی توکن های SUSHI توسط SushiSwap به منظور پرداخت پاداش به کاربرانش، فشار خرید در بازار را ایجاد می‌کند و در نهایت می‌تواند قیمت آن و سقف بازار را افزایش دهد.

قیمت این ارز دیجیتال در ۱۳ مارس ۲۰۲۱ با مارکت کپ بیش از ۲.۸ میلیارد دلار به بیش از ۲۳ دلار رسید. در این زمان سوشی سواپ همچنین از نظر ارزش قفل شده کل (TVL) در پروژه از Uniswap پیشی گرفت و به یک TVL بیش از ۴.۵ میلیارد دلار رسید.

آینده ارز دیجیتال سوشی سواپ

در سپتامبر ۲۰۲۰ ، دارندگان SUSHI رأی دادند که برنامه انتشار SUSHI را تغییر دهند و حداکثر میزان عرضه را تحمیل کنند. این تغییرات و توانایی ایجاد سایر پیشرفت‌ها، در نتیجه تأثیر بر درآمد بالقوه پروتکل در آینده، می‌تواند در نهایت تقاضای توکن را تحریک کرده و قیمت SUSHI و سقف بازار را افزایش دهد.

نتیجه گیری

بنابراین به طور خلاصه، این ارز دیجیتال راهی آسان و سریع در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا دارایی‌های ارز رمزنگاری شده را رد و بدل کنند و با مشارکت رمزنگاری در یک مجموعه نقدینگی، کارمزد کسب کنند.

برخلاف یونی ‌سواپ، تأمین‌کنندگان اولیۀ نقدینگی در سوشی‌ سواپ از مهم‌ترین مشارکت‌کنندگان این پروتکل محسوب می‌شوند، بنابراین حتی با برداشت وجوه، آن‌ها همچنان پاداش دریافت خواهند کرد.

این کسب درآمد پس از خروج رمزنگاری خود از استخرها و گفتن در مورد نحوه اجرای ارز دیجیتال سوشی سواپ، این مورد را بهبود می‌بخشد.

سوشی سواپ در بنیان آن قطعاً اشکالاتی داشت، مانند تورم بدون کنترل و عدم حمایت از بودجه توسعه، که به آشپز نومی اجازه می‌داد قسمت عمده‌ای از آن‌ها را برداشت کند. با این حال، اقدامات سرآشپز Nomi منجر به غیر متمرکز شدن SushiSwap شد و کاربران آن رأی دادند تا عرضه SUSHI را محدود کنند، این امر سوشی سواپ را برای سرمایه گذاران بسیار امن‌تر می‌کند.

سوشی سواپ مطمئناً در بخش دیفای موجی ایجاد کرده و از نظر ارزش کل قفل شده به سرعت از بسیاری دیگر از پروژه‌های DeFi مستقر پیشی گرفته است و با چشم انداز محصولات جدید مانند وام دهی و محدودیت سفارشات، افزایش شهابی سوشی سواپ ممکن است بیش از حد باشد.

Crypto Currency
Crypto Currency اخبار و تحلیل های بروز دنیای ارزهای دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋