Crypto Currency

Crypto Currency

اخبار و تحلیل های بروز دنیای ارزهای دیجیتال
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی ارز تزوس (XTZ)

 

 

این ارز با نماد اختصاری XTZ نمایش داده می‌شود و یک‌شکل از دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شود. ارزش بازاری ارز دیجیتال تزوس در حدود ۳.۵۸ میلیارد دلار می‌باشد و در رتبه ۳۸ بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. همچنین سهم ۰.۱۸ درصدی از کل بازار را به خود اختصاص داده است. Binance فعال‌ترین صرافی با سهم ۸.۳۰ درصدی حجم معاملات روزانه است که در آن تزوس معامله می‌شود.

آرتور بریتمن (Arthur Breitman)، یک متخصص کامپیوتری است که در آگوست ۲۰۱۴ با نام مستعار L.M. Goodman، وایت پیپر تزوس را منتشر کرد. متعاقباً بریتمن در همان سال شرکتی به نام Dynamic Ledger Solutions را در ایالت دلاویر تأسیس کرد و مدیریت اجرایی آن را برعهده گرفت. ارز دیجیتال تزوس محصول فکری او می باشد و بنیاد آن را در زوگ سوئیس تأسیس کرد. تزوس در جولای ۲۰۱۷ باعرضه اولیه سکه به مبلغ ۲۳۲ میلیون دلار سرمایه به خود جذب کرد. بریتمن از یوهان گورز (Johann Gevers) درخواست همکاری کرد تا سمت ریاست بنیاد را برعهده بگیرد. اما همه‌چیز طبق برنامه پیش نرفت و بین بریتمن و گورز اختلافاتی به وجود آمد.

طرح اولیه ازاین‌قرار بود که توکن ‌های عرضه اولیه باید به مشارکت‌کنندگان تحویل داده شود و بلاک‌چین تزوس به‌صورت یک نرم‌افزار رایگان راه‌اندازی و در اختیار کاربران قرار گیرد. تمرکز پلتفرم تزوس بر روی ارائه‌ یک روش مشارکتی غیرمتمرکز است که با استفاده از اجماع اثبات سهام به سهام‌ دارانش اجازه اداره شبکه و هدایت آن را می‌دهد.

مزیت های ارز دیجیتال تزوس

کارایی و هدف رمزارز تزوس حل شماری از مشکلات بلاکچین است که در بستر پلتفرم اتریوم با آن مواجه بوده است. شبکه بلاکچین این ارز تشابه زیادی با رمزارز اتریوم دارد، اما بعضی از ویژگی‌های بلاکچین تزوس مناسب تر از اتریوم است. ارز Tezos با الگوریتم اجماع توافق (Community consensus) فعالیت می‌کند یعنی تصمیمات در آن بر اساس آرای دارندگان این ارزگرفته می‌شود و هیچ اختلالی در عملکرد شبکه ایجاد نمی شود.

  • به‌عنوان یک بلاک‌چین مستقل تعبیه شده و محصولی از اتریوم یا بلاک‌چین دیگر نیست.
  •  مبتنی بر یک پروتکل سه‌لایه از شبکه، اجماع و معامله است.
  • وجود الگوریتم اثبات سهام که دارندگان می‌توانند برای ارتقا در آن رأی دهند و تغییرات ایجاد کنند.
  • زبان برنامه‌نویسی مایکلسون، قراردادهای هوشمند را امن‌تر می‌کند و اشکالات آن را از بین می‌برد.
  • طرح مبنی‌ بر پاداش ایجاد ویژگی‌های جدید و امن برای سیستم وجود دارد.
  • پروتکل اجماع توافق، ضامن مشارکت بیشتر دارندگان است و زمینه‌ساز بهبود شکل و ساختار رمز‌ارز تزوس می‌باشد.
  •  

 

پیش‌بینی قیمت تزوس

آینده ارز تزوس (Tezos) به عنوان اولین پلتفرم خوداصلاحگر بین ارزهای دیجیتال صعودی پیش بینی شده است. چون این ارز امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز را می‌دهد و پلتفرم قراردادهای هوشمند آن شبیه اتریوم می باشد، اما با این تفاوت که ازالگو الگوریتم اجماع اثبات سهام در آن استفاده می شود.

سهام‌داران یا شرکت‌کنندگان در بلاک چین تزوس این امکان را دارند تا بر روی تغییراتی که مد نظر دارند رای بدهند سرانجام طرح‌های پیشنهاد شده جمع آوری و یک توافق جمعی در شبکه ایجاد می شود.

Crypto Currency
Crypto Currency اخبار و تحلیل های بروز دنیای ارزهای دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋