آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو

آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو

علاقه مند به موضوعات آرایشی و معرفی انواع برند و شرکت تولید کننده محصولات ایرانی و خارجی idat.ir @cosmeticmag
توسط ۱۰ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

چه نوع کرم ضد آفتابی انتخاب کنیم؟ رنگی یا بی رنگ؟

هنگام انتخاب ضد آفتاب ابتدا به نوع پوست خود توجه کنید و محصول مناسب را تهیه کنید. کرم های ضد آفتاب در انواع مختلفی برای پوست های چرب، خشک و معمولی موجود هستند. اگر پوستتان چرب است، بهتر است از مواد سبک تر برای جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش صورت استفاده کنید. افرادی که پوست خشک دارند می توانند از کرم های ضد آفتاب مرطوب کننده استفاده کنند.

یکی از مواردی که در خرید ضد آفتاب باید به آن توجه کرد این است که این کرم توانایی مقاومت در برابر طیف گسترده ای از اشعه ها از جمله UVB و UVA را دارد. ضد آفتاب رنگی علاوه بر محافظت در برابر اشعه های مضر نور آبی ساطع شده از کامپیوتر، از پوست شما نیز محافظت می کند.

قدم بعدی در انتخاب محصول مناسب توجه به فاکتور محافظ در برابر آفتاب یا عدد SPF است. این عدد نشان دهنده میزان اشعه UVB است که یک کرم ضد آفتاب می تواند فیلتر کند. بنابراین توصیه می شود کرم های ضد آفتاب دارای SPF بالای 30 باشند.

 

نکته مهم دیگر در انتخاب ضدآفتاب مناسب، هماهنگی رنگ آن با رنگ پوست شماست. افرادی که پوست تیره دارند باید از ضد آفتاب های رنگی استفاده کنند. توجه داشته باشید که در طول روز هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب را تمدید کنید در غیر این صورت بی فایده بوده و پوست شما آسیب می بیند.

 

 

تفاوت ضد آفتاب رنگی و ضد آفتاب بی رنگ

1_ ضدآفتاب چه بی رنگ و چه رنگی در صورت داشتن SPF مناسب (حداقل 30 تا 100) وظیفه محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید را بر عهده دارند و هر کدام از این دو نوع از نظر مقاومت در برابر آفتاب بر روی پوست تفاوتی ندارند.

2_ پزشکان بارها اعلام کرده اند که تنها تفاوت ضدآفتاب های رنگی و بی رنگ وجود رنگدانه هایی است که در انواع کرم پودرها وجود دارد و این رنگدانه ها مکانیسم محافظت در برابر نور خورشید را مختل نمی کنند.

هیج تفاوتی در مقاومت ضدآفتاب  رنگی و بی رنگ در برابر آفتاب وجود ندارد اگر دوست دارید میتونید از کرم رنگی استفاده کنید .فقط باید توجه داشته باشید spf کرم از 30 بالا تر باشد

آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو
آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو علاقه مند به موضوعات آرایشی و معرفی انواع برند و شرکت تولید کننده محصولات ایرانی و خارجی idat.ir @cosmeticmag

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋