cooltherepair.ir

cooltherepair.ir

8 نکته برای صرفه جویی در مصرف آب

آفریقای جنوبی کشوری است که یکی از بدترین خشکسالی‌های تاریخ خود را تجربه می‌کند و باید الگوی اصلاح مصرف برای صرفه جویی در مصرف آب بیش از هر زمان دیگری وجود داشته باشد. یکی از شهرهای اصلی آفریقای جنوبی، کیپ تاون، که شهری غنی از بسیاری جهات است که برخی از زیباترین مناظر جهان را در خود جای داده است، به دلیل کمبود باران در چند سال اخیر با کمبود شدید آب مواجه شده است. اوضاع به حدی بد شده است که شهر کیپ تاون محدودیت آب سطح 6B را اعمال کرده است که می‌توان گفت بسیار ترسناک است. با نزدیک شدن به تابستان، شاهد مقداری بارندگی بوده است و اگرچه این نشانه بدی است، اما مطمئناً کیپ تاون برای حفظ آب در این تابستان، بیش از پیش به بارندگی زیاد نیاز دارد.

 

صرفه جویی در آب - نکات و ترفندها

در حالی که احتمالاً از قانون آبیاری نکردن گیاهان و شستن ماشین کثیف خود اطلاع دارید، نکات زیر به صرفه جویی در مصرف آب کمک می‌کند و علاوه بر این به پایداری منابع آبی ما کمک می‌کند.

به جای حمام دوش بگیرید و مدت دوش گرفتن خود را محدود کنید. دوش گرفتن کمتر از 5 دقیقه در روز می‌تواند سالانه تا 21000 لیتر آب ذخیره کند.

هنگام مسواک زدن و اصلاح کردن، شیرهای آب را ببندید.

تمام نشتی‌های لوله کشی خانه خود را برطرف کنید. عدم اینکار می‌تواند تا 40000 لیتر اتلاف آب در سال را به همراه داشته باشد.

اگر اجازه داده شود، باغ را فقط در زمان غروب آفتاب آبیاری کنید. این باعث می‌شود کمی آبی که مجاز به استفاده از آن هستید، در هنگام غروب خورشید، به خاک جذب شود.

ظروف و لباس‌ها را نشویید، مگر در موارد ضروری.

پلاستیک‌ها را در خانه خود بازیافت کنید زیرا ساخت ظروف پلاستیکی جدید به آب زیادی نیاز دارد.

گیاهان را با استفاده از آب بازیافتی آبیاری کنید.

برای شستشوی توالت از آب خاکستری استفاده کنید.

این نکات و ترفندها، اگر توسط هر خانواده اجرا شود، به جلوگیری از اتلاف بیشتر آب کمک می‌کند و پایداری را برای حفظ جریان آب ارتقا می‌دهد.

بجای نوشیدن از شیر آب از آبسردکن استفاده کنید.

5 راه ساده و خلاقانه دیگر برای صرفه جویی در مصرف آب

طبق یک مطالعه، از هر 10 نفر در جهان 1 نفر از دسترسی به آب تمیز محروم است. بر اساس همین گزارش، هر 90 ثانیه یک کودک بر اثر بیماری‌های منتقله از طریق آب جان خود را از دست می‌دهد. سالانه 260 میلیارد دلار به دلیل نبود آب سالم از دست می‌رود. اما یک چیز قابل درک است: تا زمانی که قبض هایمان بالا نرود، درباره هدر دادن آب فکر نمی‌کنیم. برخی از ما نگران کمبود آب در جهان هستیم و برخی از ما می‌خواهیم سهم خود را در کاهش هزینه‌های آب انجام دهیم. به هر دلیلی، صرفه جویی در آب برای جلوگیری از هزینه‌های آب و صرفه جویی در منابع رو به زوال که نمی‌توانیم بدون آن زندگی کنیم، مهم است. اما صرفه جویی در آب لازم نیست دشوار باشد. در واقع چندین روش خلاقانه و موثر برای صرفه جویی در مصرف آب وجود دارد.

در اینجا 5 روش خلاقانه را در نظر داشته باشید:

1. هنگامی که ماشین ظرفشویی در حال کار است دوش بگیرید.

لازم نیست هر بار که نیاز به دوش گرفتن دارید ماشین ظرفشویی را روشن کنید. اما هر زمان که شخصی از ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف استفاده می‌کند، می‌توانید دوش بگیرید. زیرا از آنجایی که سیستم لوله کشی متصل است، آب مصرفی ماشین ظرفشویی گرم می‌شود و آب داخل دوش نیز با سرعت بالایی گرم می‌شود.

2. آب را در قابلمه‌های آشپزی ذخیره کنید.

آب را در قابلمه‌های پخت و پز یا طبل‌های آب نگهداری کنید. این به شما کمک می‌کند در مصرف آب صرفه جویی کنید زیرا می‌توانید از آب ذخیره شده برای استفاده بعدی استفاده کنید. علاوه بر این، اگر نیاز به آبیاری گیاهان یا شستن ظروف دارید، می‌توانید از آبی که ذخیره کرده‌اید استفاده کنید. این به کاهش هدر رفت آب کمک می‌کند زیرا شما با مقادیر محدودی آب کار خواهید کرد. ذهن شما به طور خودکار به شما سیگنال می‌دهد که در مصرف آب صرفه جویی کنید.

3. از حوضچه‌های قدیمی استفاده کنید.

حوضچه‌های قدیمی از دیرباز به طور فزاینده‌ای محبوب بوده‌اند.

بیشتر افراد اهمیت صرفه جویی در مصرف آب را هر روز فراموش می‌کنند. اما این حوضچه به آن‌ها کمک می‌کند تا آب را به طور موثر حفظ کنند. چگونه؟ خوب، برای یکی، طراحی شامل یک لگن کوچک است و در بالای آن، یک کاسه دیگر وجود دارد. لوله آب به کاسه بالایی متصل است. بنابراین اگر فردی از آب حوضچه استفاده می‌کند! نگران نباشید، پس از اتمام آن‌ها، دوباره حوض پایینی پر می‌شود.

4. از شیرهای هوشمند و کم مصرف آب استفاده کنید.

این نوع شیرآلات با نشان دادن میزان آبی که به هدر می‌دهند و میزان مصرف آب که می‌توانند صرفه جویی کنند، به حفظ آب کمک می‌کنند. این اطلاعات به افراد کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرند.

5. از فیلترهای آبسردکن استفاده کنید.

با نصب فیلترهای آب، صاحبان خانه و مشاغل می‌توانند هر روز گالن آب را ذخیره کنند. چگونه؟ خوب، اولاً آن‌ها آب آلوده را فیلتر می‌کنند، آن را تصفیه می‌کنند و قابل استفاده می‌کنند! به این ترتیب، افراد نیازی به نگرانی در مورد عدم دسترسی به آب آشامیدنی تمیز ندارند و می‌توانند آب تمیز را در دسترس دیگران قرار دهند.

اگر به دنبال آبسردکن یا خدمات تعمیر آبسردکن در تهران برای شرکت خود هستید، با تعمیر بموقع آبسردکن خود در مصرف آب صرفه جویی کنید.

cooltherepair.ir
cooltherepair.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
Ozair Baluch
خوبه
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋