کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

انعطاف پذیری بیشتر پلی استیشن 5 به لطف فرکانس متغیر پردازنده

مارچین ماکاش، یکی از اعضای استودیو مونوالز، در مصاحبه با رسانه‌ها، درباره‌ی تفاوت‌های موجود میان پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس سخن گفت.

با نزدیک‌شدن به زمان عرضه‌ی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس، انتشار اخبار مختلف درباره‌ی آن‌ها را شاهد هستیم و حتی از بزرگان صنعت بازی‌های ویدئویی درزمینه‌ی کنسول‌های نسل بعدی پرسیده می‌شود. این‌بار رسانه‌ها به‌سراغ مارچین ماکاش، از استودیو مونوالز رفته‌اند تا نظر وی را درباره‌ی تفاوت‌های دو کنسول بدانند.

ماکاش در اظهارات جدیدش درباره‌ی تفاوت‌های پلی ‌استیشن ۵ و ایکس ‌باکس سری ایکس، توان پردازنده‌های این دو کنسول را فارغ از رویکرد منعطف‌تری که پلی استیشن ۵ ارائه می‌دهد، کاملا نزدیک به‌هم توصیف می‌کند.

هردو کنسول پلی‌ استیشن ۵ و ایکس‌ باکس سری ایکس درزمینه‌ی قابلیت‌های سخت‌افزاری پیشرفت درخورتوجهی در‌مقایسه‌با نسل قبلی خود ارائه می‌کنند و این موضوع موجب شده بسیاری از توسعه‌دهندگان در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهایشان از هیجانی صحبت کنند که برای کارکردن با این پلتفرم‌ها دارند و امکاناتی که از این طریق دراختیار بازی‌سازان قرار می‌گیرد. مارچین ماکاش از استودیو مونوالز (The Moonwalls) نیز نظر خود را درباره ویژگی‌های جدید کنسول‌های نسل نهم بیان کرده است.

مدیر استودیو مونوالز که توسعه‌دهنده‌ی بازی ماجراجویی و در آستانه‌ی انتشار Commander ’85 نیز محسوب می‌شود، در مصاحبه‌ی جدیدش با وب‌سایت Gamingbolt، به‌طور‌خلاصه از هیجانش برای تجربه‌ی نسل جدید کنسول‌های بازی صحبت کرده است. وی می‌گوید هنوز فرصت دسترسی به کیت توسعه‌ی کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت را به‌دست نیاورده و اظهاراتش براساس رویدادها و اخباری است که تاکنون شنیده است.

پردازنده مرکزی پلی استیشن 5 / Playstation 5

به‌گفته‌ی وی، کنسول جدید سونی برخلاف ایکس باکس سری ایکس از تکنولوژی جدیدی موسوم به فرکانس متغیر استفاده می‌کند که به‌صورت اختصاصی برای پلی استیشن ۵ توسعه داده شده است. ماکاش با این نکته اشاره می‌کند که بین توان پردازشی دو کنسول تفاوت بسیاری مشاهده نمی‌شود و فناوری فرکانس متغیر می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری برای پلی استیشن ۵ درمقایسه‌با ایکس باکس سری ایکس ایجاد کند.

ماکاش می‌افزاید:

هردو کنسول در بحث توان پردازنده‌ی مرکزی قدمی رو به جلو هستند و عملکرد موفقی ارائه می‌دهند؛ اما از دیدگاه من، قابلیت Multi-Threading هم‌زمان، ویژگی‌ای است که می‌تواند تفاوت را میان این دو پلتفرم رقم بزند. افزایش توان پردازش و بهبود عملکرد سیستم، همواره جنبه‌ی مطلوبی برای کاربران بوده است؛ اما باید صادقانه بگویم اگر رویکرد انعطاف‌پذیرتر پلی‌استیشن ۵ را در این بحث کنار بگذاریم، برنده‌ی مطلقی مشاهده نخواهیم کرد.

بازی Commander 85

ماکاش درباره‌ی پردازنده‌های گرافیکی و تفاوت سرعت کلاک در این دو کنسول نیز می‌گوید براساس تجربه‌ی شخصی‌اش در ساخت بازی‌های پلتفرم پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان، توسعه‌ی بازی‌ها روی کنسول‌های سونی ساده‌تر بوده است و انتظار دارد پلی‌استیشن ۵ نیز مثل نسل قبل رضایت توسعه‌دهندگان را به‌دنبال داشته باشد:

براساس تجربه‌ی شخصی‌ام در توسعه‌ی بازی‌ها روی ایکس‌باکس وان و PS4، باید بگویم معمولا نتایجی که روی پلی‌استیشن ۴ می‌گرفتیم، به‌مراتب بهتر از کنسول مایکروسافت بوده است. فکر می‌کنم این موضوع در نسل جدید نیز همچنان صادق باشد؛ اما داشتن قدرت بیشتر همواره خصیصه‌ی بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ چراکه می‌تواند امکانات و فرصت‌های بیشتری در بحث کیفیت گرافیکی به توسعه‌دهندگان ارائه کند.

بازی Commander ’85 قرار است در زمان نامشخصی از ژوئیه‌ی امسال برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن ۴، ایکس‌ باکس وان، نینتندو سوییچ و پی‌سی عرضه شود. داستان این بازی مستقل از روز ۱۳ مه ۱۹۸۵ شروع می‌شود؛ یعنی روز تولد شخصیت اصلی که عضوی از خانواده‌ای لهستانی و به آمریکا مهاجرت کرده ‌است. مادر او هدیه‌ی ارزشمندی برای تولدش گرفته: یک عدد کامندر ۸۵؛ کامپیوتر بسیار مدرنی است با هوش مصنوعی پیشرفته که نه‌تنها اجازه‌ی بازی‌کردن به او را می‌دهد؛ بلکه با این شخصیت مکالمه هم می‌کند.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋