درکنار حالت رایگان، لینکدین حق اشتراک پریمیوم نیز دراختیار اعضای خود قرار میدهد که در این مقاله، مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.
لینکدین یکی از شبکههای اجتماعی تجاری بزرگ است که در سال ۲۰۰۳ کار خود را آغاز کرد و درحالحاضر، میلیونها عضو دارد. توسعهدهندگان این شبکهی اجتماعی فضایی برای کاربران از سراسر دنیا فراهم کردهاند که امکان معرفی خود به شرکتهای بزرگوکوچک را داشته باشند و باتوجهبه تواناییهایشان استخدام شوند.
هریک از کاربران میتوانند بهرایگان در لینکدین عضو شوند و صفحهای مخصوص به خود داشته باشند. لینکدین فقط ویژهی کاربران نیست و حتی کسبوکارها نیز امکان ایجاد صفحه و ارائهی آخرین اخبار شرکت را به اعضای لینکدین دارند.
امکان تبلیغ محصولات، درج آگهی استخدام نیروهای جدید، معرفی اعضای شرکت و برقراری ارتباط با اعضای مختلف لینکدین از حداقل امکاناتی است که لینکدین دراختیار کسبوکارها قرار میدهد. ویژگیهای مختلفی نیز دراختیار اعضای لینکدین قرار گرفته است که البته باتوجهبه نوع اشتراک آنها میتواند متفاوت باشد.
در شبکهی اجتماعی لینکدین میتوان بهرایگان ثبتنام کرد؛ اما حالتی اشتراکی نیز در نظر گرفته شده است که اعضا میتوانند با پرداخت مبلغی از مزایای بیشتری برخوردار شوند. حال در نظر داریم مزایای حالت لینکدین پریمیوم را بررسی کنیم و بدانیم درمقایسهبا حالت اشتراک رایگان چه تفاوتهایی دارد و مناسب چه کسانی است؟
همانطورکه گفته شد، لینکدین را میتوان بزرگترین شبکهی اجتماعی مناسب کسبوکارها دانست که درحالحاضر برای تمامی کاربران سراسر دنیا رایگان است؛ اما ویژگیهای آن برای مشترکان حالت رایگان محدود است و تنها بخشی از امکانات لینکدین دراختیارشان قرار میگیرد.
درمقابل، حالت پولی برای اعضا در نظر گرفته شده است که لینکدین پریمیوم نام دارد و در ازای پرداخت حق اشتراک ماهانه، تمامی امکانات این شبکهی اجتماعی را دراختیار کاربر قرار میدهد. بهطورخلاصه، باید گفت لینکدین پریمیوم به اعضا اجازه میدهد در یافتن شغل مناسب یا نیروهایی با مهارتهای خاص یا مشتریان جدید برای کسبوکارشان به امکانات بیشتری دسترسی داشته و سریعتر به هدف خود برسند.
درحالحاضر، حالت پریمیوم چهار نوع حق اشتراک دارد که باتوجهبه انتخاب کاربر، ویژگیهای مختلفی دراختیار وی قرار میدهد. در میان ویژگیهای مختلف هر نوع از حالت اشتراک پریمیوم، مواردی مشترک وجود دارد که ابتدا آنها را بررسی خواهیم کرد.
درحالحاضر، چهار نوع مختلف برای لینکدین پریمیوم در نظر گرفته شده است که درادامه آنها را مقایسه و به هزینهی اشتراکشان اشاره میکنیم. بااینحال، امکان آزمایش یکماههی اشتراک پریمیوم در نظر گرفته شده است که کاربران میتوانند پلن دلخواه خود را انتخاب و یک ماه از مزایای آن استفاده کنند.
پلن پایهی اشتراک لینکدین پریمیوم برای افرادی مناسب است که بهدنبال شغل جدیدی میگردند و درصدد برقراری ارتباط با کسبوکارهایی هستند که اعضای آنها دردسترسشان نیست. اشتراک پریمیوم کریر با پرداخت ماهانه ۲۹/۹۹ دلار شروع میشود و ویژگیهایش عبارتاند از:
پلن پریمیوم بیزینس با پرداخت ماهانه ۴۷/۹۹ دلار دراختیار اعضا قرار میگیرد و هدف اصلی این پلن ارائهی امکاناتی به افرادی است که درصدد برقراری ارتباط با کسبوکارهای دیگر و گسترش برند خود هستند.
در توضیح ویژگی سوم باید گفت اگر اشتراک رایگان داشته باشید، ماهانه تعداد محدودی را میتوانید از قسمت جستوجوی سایت لینکدین بیابید؛ اما در پلن پریمیوم بیزینس محدودیتی در جستوجوی افراد و استفاده از قسمت جستوجوی لینکدین نخواهید داشت.
پلن بازاریاب برای افرادی مناسب است که بهدنبال فروش خدمات یا محصولات شرکت در فضای لینکدین هستند و میخواهند مشتریان جدیدی بیابند. برخورداری از این پلن به پرداخت ماهانه ۶۴/۹۹ دلار نیاز دارد.
پلن Recruiter Lite مناسب افرادی است که بهدنبال جذب نیرو هستند. این پلن درواقع گرانترین پلن ارائهشده محسوب میشود و ویژگیهای بیشتری دراختیار اعضا قرار میدهد. برای استفاده از این پلن، کاربر باید ماهانه ۹۹/۹۵ دلار پرداخت کند. ویژگیهای این پلن عبارتاند از:
پاسخ به این پرسش به نوع استفادهی کاربر و پلن مدنظر وی بستگی دارد. درحالحاضر، بسیاری از کسبوکارهای مطرح دنیا از لینکدین برای جذب نیرو استفاده میکنند و حتی کسبوکارهای مختلف با استفاده از لینکدین مشتریان جدیدی بهدست میآورند.
بااینحال، قبل از خرید حق اشتراک باید نوع استفادهی خود را در نظر بگیرید و پلنی ایدئال با نوع کاربریتان تهیه کنید. لینکدین فرصتی یکماهه دراختیار کاربران قرار میدهد که از ویژگیهای پلن مدنظر استفاده کنید. با این حساب، ابتدا بهتر است طرح یکماهه را آزمایش کنید و درصورتیکه برایتان مفید بود، مدت پلن دلخواهتان را افزایش دهید.
پاسخ ها