کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

پتنت جدید ثبت شده سامسونگ برای گوشی تاشو

پتنت جدید سامسونگ گوشی تاشو جدیدی را نشان می‌دهد که نمایشگری کوچک و باریک در قاب خارجی دارد و دربرابر نفوذ آب مقاوم شده است.

اخیرا اطلاعات مربوط به پتنت جدید سامسونگ را WIPO منتشر کرده است که به‌باور عده‌ای، احتمالا دو ویژگی جدید نسل بعدی گوشی تاشو گلکسی فولد سامسونگ را نشان می‌دهد. تعدادی از رندرهای منتشرشده‌ی LetsGoDigital از نمایشگری با طراحی جدید در قاب خارجی حکایت می‌کند و پیش‌بینی می‌شود کاربرد آن نمایشگر باتوجه‌به ظاهرش به نمایش اعلان‌ها محدود شود. علاوه‌براین، اندازه‌ی نمایشگر جدید نشان می‌دهد برای استفاده از این گوشی تاشو باید آن را کاملا بازکنید تا به منو‌های اصلی دسترسی داشته باشید.

Galaxy Fold 2 Patent / پتنت گلکسی فولد ۲

همچنین، از توضیحات برچسب پرونده‌ی پتنت می‌توان حدس زد گوشی سامسونگ گلکسی فولد ۲ گواهی IP خواهد داشت که به میزان مقاومت گوشی‌های هوشمند دربرابر نفوذ رطوبت و گردوغبار مربوط است. پتنت منتشرشده با عنوان Electronic Device Including Waterproof Structure طبقه‌بندی شده است که به‌معنای «دستگاه الکترونیک با بدنه‌ی ضدآب» است. در بخشی از توضیحات گزارش پتنت چنین آمده است:

براساس اطلاعات منتشرشده، بخشی از توضیحات نشان می‌دهد دستگاه طراحی‌شده با هدف به‌تصویرکشیدن ساختاری یکپارچه برای دستگاه الکترونیک تاشو مجهز به لولا است که یک یا چندین بخش بیرونی و درونی آن را درمقابل نفوذ آب مقاوم کند.

ارائه و ثبت پتنت موضوع جالبی است و خلاقیت و نوآوری در طراحی را نشان می‌دهد؛ اما اینکه شرکت توانایی لازم برای تولید انبوه دستگاه هوشمندی را داشته باشد که بدنه‌ی خارجی آن درمقابل نفوذ آب مقاوم است، مسئله‌ی مهم‌تری به‌شمار می‌رود؛ به‌ویژه آنکه بخش اعظمی از این دستگاه الکترونیکی از نمایشگر تاشو تشکیل شده باشد.

Galaxy Fold 2 Patent / پتنت گلکسی فولد ۲

اگرچه شایعات منتشرشده‌ی پیش‌ از این پتنت از نمایشگر خارجی بزرگ‌تری در گلکسی فولد بعدی سامسونگ حکایت می‌کردند، این پتنت نشان می‌دهد نمایشگر بیرونی کوچک و باریک خواهد بود. با این تفاسیر، برخی افراد پیش‌بینی می‌کنند شاید شایعات قبلی نیز صحت داشته باشند و سامسونگ در تلاش برای ارائه‌ی دو مدل گوشی تاشو با نام‌های Galaxy Fold 2 و Galaxy Fold 2 Lite باشد: مدل اول دارای نمایشگر بزرگ‌تر در قاب خارجی و مدل دوم نمایشگر کوچک‌تر در قاب خارجی.

همچنین، عده‌ای از عرضه‌ی Galaxy Note Fold خبر می‌دهند که با الهام از سری موفق نوت سامسونگ طراحی شده است و از قلم S Pen نیز پشتیبانی می‌کند. درهرصورت فقط گذر زمان می‌تواند بین این ادعاها و اخبار به‌درستی قضاوت کند؛ بنابراین، باید منتظر اخبار رسمی بمانیم تا به نتیجه‌ی قطعی برسیم.

Galaxy Fold 2 Patent / پتنت گلکسی فولد ۲

طراحی‌های مربوط به پتنت نشان می‌دهند گلکسی فولد بعدی به‌غیر از تفاوت در نمایشگر باریک و طویل خارجی، در سایر بخش‌ها شباهت بسیاری به مدل کنونی دارد. حسگر اثرانگشت روی کلید پاور تعبیه شده است و آرایه‌ای کامل از دوربین‌های جلو در گوشه‌ی نمایشگر قرار داده شده‌اند و دوربین اصلی سه‌گانه نیز جایگاه قبلی خود را حفظ کرده است. البته احتمال می‌رود حسگر یکی از ماژول‌های دوربین اصلی از نوع زوم پریسکوپی باشد.

درنهایت، پیش‌بینی می‌شود سامسونگ مدل جدید Galaxy Fold را سال جاری میلادی و احتمالا به‌همراه رویداد جعبه‌گشایی سامسونگ Galaxy Note 20 رونمایی کند که معمولا در اواسط تابستان برگزار می‌شود.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋