کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

آیا ساتوشی ناکاموتو مالک ۵۰ بیت کوینی است که شب گذشته منتقل شد؟

درحالی‌که شب گذشته بسیاری در انتظار عبور ارزش بیت‌کوین از مرز ۱۰ هزار دلار بودند، انتقال ۵۰ بیت‌کوین که جزو اولین بیت‌کوین‌های استخراج شده است، همه‌ی معادلات را به‌هم ریخت.

پس از وقوع سومین هاوینگ تاریخ بیت‌کوین، بسیاری در انتظار افزایش قیمت بیت‌کوین و چیره‌شدن و سطح مقاومتی ۱۰هزار دلار بودند؛ حال‌آنکه شب گذشته انتقال ۵۰ بیت‌کوین که به‌زعم بسیاری جزو اولین بیت‌کوین‌های استخراج‌شده در شبکه هستند، قیمت بیت‌کوین را تحت‌تأثیر قرار داده است؛ به‌طوری‌که در زمان نگارش این مقاله، هنوز شاهد تلاش بیت‌کوین برای دست‌یافتن به قیمت یک هفته‌ی اخیر هستیم. براساس اطلاعات ارائه‌شده، ۵۰ بیت‌کوین از کیف‌پولی منتقل شده‌اند که ۱۱ سال هیچ فعالیتی نداشته است؛ اما داستان چیست؟ آیا ۵۰ بیت‌کوین انتقال‌داده‌شده به ساتوشی ناکاموتو متعلق بود؟ آیا انتقال این بیت‌کوین‌ها را باید نشانه‌ای از ناکاموتو، خالق بیت‌کوین، بدانیم یا نه؟

آدام بک، توسعه‌دهنده‌ی مفهوم هش‌کش یا پول رمز‌شده که الگوریتم Proof of work وی در ساختار بیت‌کوین استفاده شده، معتقد است این بیت‌کوین‌ها متعلق به ساتوشی ناکاموتو نیست. آدام بک با انتشار توییتی در‌این‌باره گفت:

در‌صورتی‌که ساتوشی بخواهد تعدادی از بیت‌کوین‌های خود را بفروشد، قطعا این بیت‌کوین‌ها را از میان آن‌هایی انتخاب می‌کند که اخیرا استخراج شده باشند تا بتواند به‌صورت ناشناس این کار را انجام دهد. 

بیت‌کوین‌هایی که شب گذشته منتقل شدند، از کیف‌پولی ارسال شده‌اند که فوریه‌ی ۲۰۰۹ ایجاد شده‌اند. به‌نظر می‌رسد این ۵۰ بیت‌کوین زمانی ایجاد شده که پاداش ماینینگ هر بلوک همین میزان بوده و این کیف‌پول نیز برای دریافت پاداش ماینینگ استفاده شده است.

در سال‌های گذشته، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو سؤال بسیاری از افراد بوده و کشف اینکه ساتوشی ناکاموتو کیست، ازجمله دغدغه‌های اصلی علاقه‌مندان به حوزه‌ی رمزارزها است. ساتوشی ناکاموتو علاوه‌بر‌اینکه عنوان خالق بیت‌کوین را یدک می‌کشد، جزو اولین ماینرهای شبکه‌ی بیت‌کوین نیز به‌شمار می‌رود و بنابر شنیده‌ها، بیش از یک‌میلیون بیت‌کوین دارد. 

دراین‌میان، مسئله‌ای که باعث می‌شود احتمال تعلق این ۵۰ بیت‌کوین به ساتوشی ناکاموتو بیش‌ازپیش تقویت شود، قرارگرفتن آدرس مبدأ این ۵۰ بیت‌کوین ارسالی در فهرستی است که کرگ رایت آن را تسلیم دادگاه کرده است. کرگ رایت ریاضی‌دان استرالیایی است که از چند سال پیش، مدعی شده ساتوشی ناکاموتو خود اوست. در حالی ۵۰ بیت‌کوین از یکی از آدرس‌های ادعایی کرگ رایت ارسال شده که وی از ارسال این بیت‌کوین‌‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده است. 

همان‌طورکه اشاره کردیم، با ارسال این ۵۰ بیت‌کوین به‌یک‌باره ارزش بیت‌کوین روندی نزولی در پیش گرفت و ارزش بازار بیت‌کوین بیش از ۶/۵ میلیارد دلار کاهش یافت. در‌حال‌حاضر، ارزش این بازار در آستانه‌ی سقوط به کمتر از ۹،۰۰۰ دلار قرار گرفته است. 

دیدگاه شما کاربران دیجیتال درباره‌ی این موضوع چیست؟

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋