کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

کانن احتمالا دو دوربین جدید سری EOS R در سال ۲۰۲۱ عرضه می کند

کانن احتمالا دو دوربین جدید سری EOS R در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌کند

گزارش‌های تأیید‌نشده‌ی اخیر نشان می‌دهند که احتمالا کانن خودش را برای عرضه‌ی دو دوربین جدید از سری EOS R در سال ۲۰۲۱ آماده می‌کند.

خبرگزاری کانن رومرز روز گذشته در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابع آگاه مدعی شد که کانن هم‌اکنون روی دو دوربین جدید سری EOS R کار می‌کند تا آن‌ها را در سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار کند. کانن پیش‌تر به‌صورت رسمی از توسعه‌ی دوربینی با نام EOS R5 خبر داده و مشخصات مربوط‌به آن را نیز منتشر کرده است. همچنین طبق شایعه‌ها کانن قصد دارد امسال در کنار EOS R5 دوربینی دیگر با نام EOS R6 نیز معرفی و عرضه کند.

کانن رومرز در حال حاضر تنها به انتشار این خبر بسنده کرده و جزئیاتی دقیق درمورد دوربین‌های سال ۲۰۲۱ سری Canon EOS R در دسترس قرار نداده است. این رسانه می‌گوید کانن از مدتی پیش کدنامی خاص برای این دوربین‌ها برگزیده است که البته فعلا جزئیات آن را نمی‌دانیم. از آن‌جایی که فاصله‌ی زیادی تا فرا رسیدن سال آینده داریم، هنوز زود است که انتظار افشای مشخصات مربوط‌به دوربین‌های موردبحث را داشته باشیم. با این‌حال بر اساس شایعه‌های پیشین و ادعاهای مطرح‌شده از سوی شماری از رسانه‌‌ها، می‌توانیم درمورد مشخصات احتمالی دوربین‌های سال آینده‌ی کانن حدس و گمان‌هایی را مطرح کنیم.

آن‌طور که خبرگزاری کانن رومرز می‌نویسد، به‌احتمال بسیار زیاد کانن از مدتی پیش کار روی دوربینی با نام EOS R1 را برای کسانی که در حوزه‌ی ورزشی مشغول به عکاسی هستند آغاز کرده است؛ این خبرگزاری همچنین از آغاز فرآیند تولید دوربینی با نام EOS R5s خبر می‌دهد که ظاهرا حسگری با وضوح بسیار بالا دارد. ظاهرا این دوربین به‌جای داشتن قابلیت‌های انقلابی در حوزه‌ی فیلمبرداری، روی وضوح بالای حسگر متمرکز است. رسانه‌های متعدد تاکنون شایعه‌های مختلفی درمورد هر دوی این دوربین‌ها منتشر کرده‌اند. به‌علاوه برخی منابع دیگر از احتمال تولید دوربینی جدید برای جایگزینی با EOS RP سخن به میان می‌آورند. کانن رومرز از این دوربین جدید با نام احتمالی EOS R9 یاد می‌کند. با این‌حال خیلی زود است که کانن بخواهد روی جایگزینی دوربینی جدید با EOS RP متمرکز شود.

از طرفی دیگر اخیرا شاهد برخی شایعه‌ها درمورد مدلی از دوربین‌های سری EOS R با حسگر APS-C بوده‌ایم. با این‌حال طبق گزارش‌های اخیر کانن از مدتی پیش کار روی چندین دوربین سری EOS M را به‌همراه چندین لنز جدید آغاز کرده است. با در نظر گرفتن این گزارش‌ها احتمال کمی وجود دارد که کانن بخواهد دوربینی با حسگر کراپ از خانواده‌ی EOS R معرفی کند. 

همانطور که اشاره کردیم، مطرح کردن هرگونه جزئیات مربوط‌به دوربین‌هایی که کانن برای سال ۲۰۲۱ تدارک دیده، کار درستی به‌شمار نمی‌آید؛ زیرا هنوز فاصله‌ی بسیار زیادی تا عرضه‌ی رسمی آن‌ها باقی مانده است. خصوصا با در نظر گرفتن این حقیقت که فعلا حتی نمی‌دانیم دوربین معرفی‌شده‌ای نظیر EOS R5 قرار است در چه تاریخی روانه‌ی بازار شود. آمار نشان می‌دهند میزان فروش دوربین‌های عکاسی در پی مشکلات اخیر به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا کاهش پیدا کرده است و فعلا نمی‌دانیم که این روند قرار است تا چه زمانی ادامه‌دار باشد. با همه‌ی این‌ها به‌نظر می‌رسد که کانن قصد دارد در بازار دوربین‌های فول فریم بدون آینه نیکون، پاناسونیک و حتی سونی را به‌شدت به‌چالش بکشد. 

مقاله‌های مرتبط

موردانتظارترین دوربین کانن برای سال جاری میلادی، EOS R5 است. دوربینی که گرچه از مدت‌ها پیش به‌صورت اولیه معرفی شده، اما هنوز مشخصات کامل آن را نمی‌دانیم. کانن مدتی پیش با برگزاری کنفرانسی آنلاین به بیان برخی جزئیات بیشتر درمورد این دوربین پرداخت. آن‌طور که کانن می‌گوید دوربین EOS R5 از پس ضبط ویدئوهای 8K RAW با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و همچنین ویدئوهای 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه و به‌صورت 4K 4:2:2 10-bit برمی‌آید. ظاهرا دوربین موردبحث کانن سیستم لرزش‌گیر تصویر ۵ محوره در داخل بدنه (IBIS) دارد که در همکاری با سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) لنز فعالیت می‌کند. EOS R5 افزون بر داشتن درگاه دوگانه‌ی کارت حافظه از قابلیت Canon Log در تمامی حالت‌های فیلم‌برداری 8K و 4K پشتیبانی می‌کند. 

شما کاربران دیجیتال چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت دوربین، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین‌های DSLR، بدون آینه و دیگر محصولات کانن نیاز دارید را در بخش محصولات دیجیتال بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋