کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

نتایج جستجوی آمریکایی ها از افزایش نگرانی ها آن ها درمورد کووید 19 خبر می دهد

نتایج جستجوی آمریکایی‌ها از افزایش نگرانی‌ها آن‌ها درمورد کووید 19 خبر می‌دهد

نگاهی به آمار منتشرشده از سوی گوگل نشان می‌دهد نگرانی کاربران آمریکایی از همه‌گیری ویروس کرونا طی چند ماه اخیر به‌شدت افزایش یافته است.

نتایج جست‌و‌جوی گوگل در ماه آوریل ۲۰۱۹ نشان می‌دادند که کاربران ساکن آمریکا علاقه‌ای ویژه به سریال محبوب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) داشته‌اند. درضمن آمریکایی‌ها در آن زمان جست‌و‌جوی زیادی نیز برای راهنمای قدم‌به‌قدم حل مکعب روبیک و نحوه‌ی بستن کراوات انجام داده بودند. بااین‌حال یک سال بعد در آوریل ۲۰۲۰، مردم به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) توجه خودشان را به‌هنگام جست‌و‌جو در فضای وب به اطلاعات این بیماری معطوف کرده‌اند. 

خبرگزاری واشینگتن پست اخیرا نتایج جست‌و‌جوی کاربران آمریکایی گوگل را در ماه‌های آوریل ۲۰۱۹ و آوریل ۲۰۲۰ با یکدیگر مقایسه کرده و به نتایجی جالب دست یافته است. نتایج جست‌و‌جو نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در گوگل به‌دنبال آموزش ساخت ماسک بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده‌ی دست هستند. درضمن آن‌ها جست‌و‌جوهایی نیز برای فهمیدن نحوه‌ی پر کردن فرم مربوط به بیکاری در ادارات مربوطه، در گوگل انجام داده‌اند. 

گرچه همه‌گیری ویروس کرونا باعث بروز تغییراتی مهم در نحوه‌ی جست‌و‌جوی مردم در گوگل شده، اما هنوز هم شماری از جست‌و‌جوهای آن‌ها بدون تغییر باقی مانده است. برای مثال مردم هنوز هم به‌دنبال آموزش نحوه‌ی گرفتن اسکرین‌شات روی دستگاه‌های مختلف هستند و مواردی دیگر را نیز نظیر نحوه‌ی حذف حساب کاربری اینستاگرام و مدت‌زمان مناسب جوشاندن تخم مرغ، جست‌و‌جو می‌کنند.

نتایج جست‌و‌جوی منتشرشده از سوی واشینگتن پست همچنین به بیان اطلاعاتی جالب می‌پردازد که براساس آن‌ها تا حدی متوجه می‌شویم مردم به‌هنگام بیکاری بیشتر چه چیزهایی را در گوگل جست‌و‌جو می‌کنند. برخی از آن‌ها به پختن نان تست فرانسوی علاقه‌مند هستند، برخی دیگر تمایل دارند نقاشی کشیدن یاد بگیرند و برخی دیگر نیز به تماشای فیلم و سریال در نتفلیکس ‌می‌پردازند.

آمار رسمی نشان می‌دهند همه‌گیری ویروس کرونا زندگی حدود ۳۴۰ میلیون آمریکایی را تحت‌تأثیر قرار داده است. این ویروس همچنان به در نوردیدن ایالات متحده ادامه می‌دهد و در شهرها و ایالت‌های بیشتری بخش می‌‌شود. براساس آمار اخیر، ۷۷۱ هزار مبتلا به کووید ۱۹ در آمریکا پیدا شده‌ و متأسفانه حدود ۴۱ هزار تن از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

جستجو آمریکایی ها در گوگل

واشینگتن پست با انتشار اسکرین‌شات بالا، نتایج جست‌و‌جوی مردم در ماه‌های آوریل ۲۰۱۹ و آوریل ۲۰۲۰ را با یکدیگر مقایسه کرده است. این آمار نشان می‌دهند امروزه مردم بیشتر به‌دنبال آموزش ساخت ماسک بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده‌ی دست می‌گردند. اسکرین‌شات بالا پرجست‌و‌جوترین سؤالاتی را نشان می‌دهد که با عبارت How To شروع شده‌اند

واشینگتن پست در گزارش خود می‌نویسد توانسته است از طریق منابعی آگاه، تحقیقاتی مهم در زمینه‌ی نحوه‌ی تأثیرات ویروس کرونا روی زندگی آمریکایی‌ها طی چند ماه اخیر بگذارد. آن‌طور که خبرگزاری موردبحث می‌نویسد، کاربران آمریکایی در آوریل ۲۰۱۹ بیشترین سؤالاتی را که با عبارت «چگونه» (How To) شروع شده است، در زمینه‌ی نحوه‌ی گرفتن اسکرین‌شات، نحوه‌ی نقاشی کشیدن و نحوه‌ی بستن کراوات پرسیده‌اند. در بین عبارات جست‌و‌جوشده توسط آن‌ها نام انیمیشن محبوب How to Train Your Dragon 3 نیز به‌چشم می‌خورد. 

اکنون یک سال از آن زمان می‌گذرد و در ماه آوریل ۲۰۲۰ هستیم؛ در این یک سال و به‌خصوص طی چند ماه اخیر، تغییراتی مهم در نحوه‌ی جست‌و‌جوی آمریکایی‌ها ایجاد شده است. امروزه ساکنین آمریکا عبارت‌هایی نظیر «چگونه ماسک بهداشتی بسازیم؟» یا «چگونه مواد ضدعفونی‌کننده‌ی دست بسازیم؟» را جست‌و‌جو می‌کنند. همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، آن‌ها همچنین به‌دنبال فهمیدن مدت‌زمان کافی برای جوشاندن تخم مرغ و البته مواردی نظیر نحوه‌ی گرفتن اسکرین‌شات از طریق گوشی هستند.

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد بسیاری از شرکت‌ها دفاتر کاری خود را تعطیل کنند و کارمندان به دورکاری روی بیاورند. اما امکان دورکاری برای همه‌ی شرکت‌ها وجود ندارد؛ بنابراین در شماری از آن‌ها شاهد تعدیل نیرو بودیم و بسیاری از افراد کار خود را از دست دادند. این موضوع باعث شده است شمار درخورتوجهی از آمریکایی‌ها فرم بیکاری در نهادهای مربوطه پر کنند. آمار نشان می‌دهد به‌دلیل تعطیلی کسب‌و‌کارها در سراسر آمریکا حدودا ۲۲ میلیون نفر بیکار شده‌اند.

جستجو آمریکایی ها در گوگل

اسکرین‌شات بالا پرجست‌و‌جوترین عبارت‌های گوگل را در ماه آوریل نشان می‌دهد که با عبارت Where شروع شده‌اند. همان‌طور که می‌بینید، آمریکایی‌ها بیشتر عبارت «بازپرداخت مالیات من کجا است؟» (Where is my tax refund) را جست‌و‌جو کرده‌اند. موضوعی که ارتباطی مستقیم به افزایش نرخ بیکاری طی ماه‌های اخیر دارد. در بین فهرست بالا همچنین مواردی نظیر پیدا کردن مکانی مناسب برای خرید ماسک‌های پارچه‌ای صورت و دستمال توالت دیده می‌شوند

در روزهای پنجم تا یازدهم آوریل ۲۰۱۹ مردم بیشتر از هر چیز دیگری از گوگل می‌پرسیدند که «من کجا هستم؟»، اما در روزهای پنجم تا یازدهم آوریل امسال، پرجست‌و‌جوترین عبارت آن‌ها «بازپرداخت مالیات من کجا است؟» بوده؛ همان‌طور که اشاره کردیم، کرونا نرخ بیکاری را در آمریکا به‌شدت بالا برده و همین موضوع قطعا دلیل اصلی افزایش جست‌و‌جو برای بازپرداخت مالیات بوده است. آمریکایی‌ها همچنین در سال گذشته جست‌و‌جوی زیادی برای «دانشگاه آوبرن کجا است؟» انجام داده‌اند. مردم در سال گذشته نیز جست‌و‌جوی زیادی برای عبارت‌های ورزشی انجام می‌دادند؛ اما این جست‌و‌جوها امروزه خیلی کمتر شده‌اند، زیرا کروناویروس باعث تعطیلی مسابقات ورزشی در سراسر دنیا شده است. 

به‌دنبال شیوع کرونا، ماسک‌های بهداشتی در داروخانه‌ها به‌شدت کمیاب شدند. از همین رو مردم جست‌و‌جوی زیادی نیز برای پیدا کردن مکانی مناسب به‌منظور تهیه‌ی ماسک‌های پارچه‌ای انجام داده‌اند. به‌علاوه فروشگاه‌های آمریکا با کمبود دستمال توالت مواجه هستند و همین موضوع میزان جست‌و‌جو را برای آن بالا برده است. 

عبارت‌های یادشده، تنها عبارت‌هایی نیستند که مردم جست‌و‌جو کرده‌اند. ظاهرا آمریکایی‌ها به جست‌و‌جوی عبارت‌هایی دیگر نظیر «جو اگزاتیک اکنون کجا است؟» و «ستاره‌ی اصلی سریال Tiger King کیست؟» نیز علاقه دارند. نت‌فلیکس همچنین سریال محبوب دیگری با نام Ozark دارد؛ آمار نشان می‌دهند این سریال توانسته است در روزهای قرنطینه‌ی مردم توجه زیادی را از سوی آن‌ها به‌خود جلب کند و همین موضوع نیز باعث افزایش جست‌و‌جو برای آن در گوگل شده است. درضمن نکات جالب دیگری نیز در نتایج جست‌و‌جو دیده می‌شوند. ظاهرا قرنطینه باعث شده است مردم کم‌کم تاریخ دقیق از دستشان در برود؛ زیرا آنان به‌میزان زیادی عبارت «امروز چندم است؟» را جست‌و‌جو کرده‌اند. 

جستجو آمریکایی ها در گوگل

بااین‌حال مقایسه‌ای کوتاه نشان می‌دهد مردم در سال گذشته نیز به‌میزان بسیار زیادی سؤال «امروز چندم است؟» را از گوگل پرسیده‌اند. به‌طور کلی با نگاهی به آمار متوجه می‌شویم که همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر به‌سزایی روی نحوه‌ی جست‌و‌جوی مردم در گوگل گذاشته است و آنان بیشتر عبارت‌های مرتبط به این بیماری را جست‌و‌جو کرده‌اند. آمریکایی‌ها همه‌روزه به‌دنبال اطلاع از جدیدترین آمار مبتلایان و فوت‌شدگان بر اثر ویروس کرونا هستند؛ آن‌ها به جست‌و‌جوی عبارت‌هایی نظیر «تعداد ساکنین آمریکا چند نفر است؟»، «چند نفر در جریان حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر جان خود را از دست دادند؟» و «روزانه چند نفر در آمریکا فوت می‌شوند؟» نیز علاقه دارند.

حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر باعث مرگ ۲٬۹۷۷ تن شد و فاجعه‌ای بزرگ به‌همراه آورد؛ اما ماه گذشته خبرگزاری‌های آمریکا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا مرز ۳٬۰۰۰ نفر را نیز رد کرده است تا کرونا حادثه‌ای مرگ‌بارتر نسبت‌به ۱۱ سپتامبر برای آمریکایی‌ها باشد. 

شما کاربران دیجیتال چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

جدیدترین آمار، اخبار و مقالات مرتبط‌به ویروس کرونا را در صفحه‌ی ویژه‌ی آن در دیجیتال مطالعه کنید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋