تحلیلگران شیوع بیماری کرونا را مقصر اصلی افت فروش دوربینهای عکاسی بدون آینه در ماههای گذشته میدانند.
شرکت تحقیقاتی ژاپنی BCN Retail، شرکت فعال درزمینهی تحلیل بازار گجتهای حملشدنی و دوربینهای عکاسی، آماری از میزان فروش دوربینهای عکاسی در ماه مارس منتشر کرده است که از افت فروش آنها در ماه گذشته میلادی خبر میدهد.
باتوجهبه آمار شرکت BCN Retail میزان فروش دوربینهای بدون آینه در ماه مارس در ژاپن درمقایسهبا همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ با افت ۵۰ درصدی همراه بوده است. تحلیلگران شرکت ژاپنی معتقدند شیوع بیماری کرونا دلیل چنین افت فروشی بوده است و بهاحتمال فراوان تأثیر منفی نیز بر فروش دوربینهای بدون آینه در ماه آوریل خواهد گذاشت.
آمارهای شرکت تحقیقاتی ژاپنی، تنها به فروش آنلاین و آفلاین یا فیزیکی محصولات در کشور ژاپن اشاره میکند؛ اما باتوجهبه وضعیتی که بیماری کرونا در سراسر دنیا بهوجود آورده، بهاحتمال فراوان فروش دوربینهای بدون آینه در سراسر دنیا با افت همراه بوده است.
درحالحاضر، آمارهای منتشرشده نشان میدهد بسیاری از سازندگان دوربینهای بدون آینه با بحران اقتصادی مواجه شدهاند و شیوع بیماری کرونا ضربهی سختی به درآمدزایی آنها زده است. برای مثال، شرکت سونی با افت فروش ۴۴/۵ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که شرکت المپوس افت فروش ۵۴/۹ درصدی را تجربه کرده و میزان فروش محصولات کانن نیز با افت ۳۲/۳ درصدی همراه بوده است.
نکتهی جالب آمارها، افزایش ۵۰/۵ درصدی فروش محصولات شرکت فوجی فیلم درمقایسهبا بازهی زمانی مارس سال ۲۰۱۹ است. بااینحال، میزان فروش دوربینهای شرکت فوجی فیلم درمقایسهبا ژانویهی ۲۰۲۰ با افت ۹/۹ درصدی همراه است.
درحالیکه فروش برخی از محصولات مانند لوازم جانبی کامپیوتر بهدلیل افزایش میزان دورکاری با رشدی چشمگیر همراه بوده است، بازار گوشیهای هوشمند و دوربینهای عکاسی، ضرر هنگفتی تجربه میکند. افت فروش ۵۰ درصدی دوربینهای عکاسی بدون آینه میتواند وضعیتی بحرانی برای شرکتهای سازنده بهوجود آورد و ادامهی چنین وضعیتی حتی خطر ورشکستگی را برای شرکتهای ژاپنی بههمراه خواهد داشت.
پاسخ ها