کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

بررسی دوربین های تحت شبکه و هوشمند بلورمز

دوربین‌های تحت‌شبکه‌ی Blurams به‌نسبت برچسب قیمتی معقولشان، قابلیت‌های چشمگیری را با عملکردی مناسب ارائه می‌دهند.

خانه‌ی هوشمند ایده‌ای است که از چند سال پیش به‌مدد اینترنت اشیاء شکل گرفت؛ خانه‌ای را تصور کنید که ابزار و لوازم آن در تعامل با یکدیگر، زندگی را برای فرد آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌سازند؛ به‌عنوان مثال با نزدیک‌شدن خودروی شخص، به‌صورت خودکار، در پارکینگ باز شده و چراغ‌های خانه روشن می‌شوند و شخص با گشودن در خانه نیز موسیقی لذت‌بخشی را می‌شنود! البته نباید از یاد برد که امنیت هوشمندانه نیز یکی از ویژگی‌های خانه‌ی هوشمند به‌شمار می‌آید.

مشخصات / مدل دوربینSnowmanDome ProHome ProHome Lite
ابعاد۷۰×۷۱×۱۱۰ میلی‌متر۶۸×۷۲×۱۱۸ میلی‌متر۶۹×۱۰۷ میلی‌متر
ضخامت بخش دوربین ۲۸ میلی‌متر

۷۸×۱۱۴ میلی‌متر
ضخامت بخش دوربین ۳۱/۵ میلی‌متر

وزن۲۱۸ گرم۲۳۶ گرم۹۵ گرم۱۰۱ گرم
قابلیت چرخش Tilt و Panبله به‌صورت از راه‌دورTilt دستی دوربینچرخش دستی پایهحرکت عمودی دوربین و چرخش پایه به‌صورت دستی
حسگر دوربین۲ مگایپکسلی با ابعاد 1/2.7 اینچ۲ مگاپیکسل با ابعاد 1/2.9‌ اینچ۲ مگایپکسلی با ابعاد 1/2.7 اینچیک مگاپیکسل با ابعاد 1/4 اینچ و زاویه‌ی دید ۱۰۱ درجه
فیلم‌برداری1080p با نرخ ۱۵ فریم‌برثانیه و فرمت H.2641080p با فرمت +H.2641080p با فرمت +H.264720p با نرخ ۲۵ فریم‌برثانیه و فرمت H.264
دید در شب (Night Vision)بله با ۸ ماژول ۸۵۰ نانومتری IR LEDبله با ۸ ماژول ۸۵۰ نانومتری IR LEDبله با ۶ ماژول ۸۵۰ نانومتری IR LEDبله با ۲ ماژول ۸۵۰ نانومتری IR LED
هشدارهاتشخیص صدا و حرکتتشخیص صدا، حرکت و انسانتشخیص صدا، حرکت و انسانتشخیص صدا و حرکت
مکالمه‌ی دو طرفه (میکروفون/اسپیکر)بلهبلهبلهبله
درگاه کارت حافظهحافظه‌ی microSD تا سقف ۱۲۸ گیگابایت
استاندارد وایرلسIEEE 802.11b/g/n
پروتکل‌ها64/128-bit WEP、WPA/WPA2、WPA-PSK/WPA2-PSK、WPS

دوربین‌های امنیتی تحت‌شبکه نقشی کلیدی در سیستم‌های نظارتی دارند و به‌صورت گسترده در اماکن عمومی، جاده‌ها یا سازمان‌های حساس به‌کار می‌روند. در محیط خانه نیز می‌توان کاربردهایی نظیر مراقبت از نوزاد، اعضای سالخورده‌ی خانواده و حیوانات خانگی نیز برای آن‌ها متصور بود. بلورمز یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تجهیزات نظارتی است که در ادامه به بررسی چهار دوربین امنیتی خانگی آن به‌نام‌های Snowman، Dome Pro ،Home Pro و Home Lite می‌پردازیم. دوربین‌های تحت‌ شبکه‌ی بلورمز از سوی شرکت راندمان برای بررسی در اختیار دیجیتال قرار گرفته‌اند.

دوربین تحت‌شبکه Blurams Snowman

Snowman را می‌توان یکی از توانمندترین دوربین‌های تحت‌شبکه‌ی Blurams دانست؛ دوربین کوچکی که با وجود ابعاد ۷۰×۷۱×۱۱۰ میلی‌متری و وزن ۲۱۸ میلی‌متری‌اش، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌‌دهد و البته فضای بسیار اندکی را نیز اشغال می‌کند. اسنومن را می‌توان روی سطوح افقی یا به‌صورت افقی و چسبیده به سقف نیز استفاده کرد.

دوربین Blurams Snowman

دوربین Blurams Snowman

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های دوربین Snowman به امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌‌ای پایه (Pan) و چرخش ماژول دوربین حول محور افقی (Tilt) بازمی‌گردد. حرکت هر دو قسمت را می‌توان از طریق اپلیکیشن اختصاصی Blurams کنترل کرد و با ترکیب آن‌ها به‌همراه زاویه‌ی دید ۱۱۸ درجه‌ای ماژول دوربین، به کل محیط احاطه داشت.

حسگر ۲ مگاپیکسلی و 1/2.7 اینچی دوربین اسنومن امکان ضبط ویدئوهای 1080p با نرخ ۱۵ فریم‌برثانیه و فرمت H.264 را دارد و به‌کمک ۸ ماژول IR LED با ابعاد ۸۵۰ نانومتر امکان دید در شب (Night Vision) تا فاصله‌ی ۵ تا ۷ متری را فراهم می‌آورد. از سوی دیگر ترکیب میکروفون و اسپیکر روی دوربین اسنومن، قابلیت مکالمه‌ی دو طرفه و پخش آژیر در زمان مشخص را در اختیار کاربر می‌گذارد.

دوربین Blurams Snowman

دوربین Blurams Snowman

اسنومن به‌کمک هوش مصنوعی قابلیت تشخیص چهره نیز دارد که به‌ادعای Blurams این فرایند را ظرف مدت ۰/۱۷ ثانیه انجام می‌‌دهد. اسنومن با ثبت چهره‌ی افراد، امکان دسته‌بندی ویدئوها براساس چهره را نیز به‌ارمغان می‌آورد. بدین ترتیب به‌عنوان مثال از ورود افراد ناشناس به داخل منزل یا اتاق نوزاد آگاه شد.

به‌لطف پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، دوربین اسنومن می‌تواند ویدئوها را روی کارت‌هایی با ظرفیت بیشینه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی ضبط کند. اسنومن با دستیارهای دیجیتال الکسا آمازون و گوگل اسیستنت برای دریافت دستورهای صوتی سازگاری دارد و به اپلیکیشن‌های موبایل iOS یا اندروید و اپلیکیشن تحت‌وب دسکتاپ متکی است.

دوربین تحت‌شبکه‌‌ی Blurams Dome Pro

دوربین Dome Pro با ابعاد ۶۸×۷۰×۱۱۸ میلی‌متری و وزن ۲۳۶ گرمی‌اش، اندکی بلندتر و سنگین‌تر از مدل Snowman است. این دوربین را می‌توان نسخه‌‌ای ارزان‌تر از اسنومن دانست که تقریبا تمام ویژگی‌های برادرش را دارد؛ اما امکان چرخش پایه و ماژول دوربین را دراختیار کاربر نمی‌گذارد، البته می‌توان دوربین را به سقف نصب کرد. مهندسان Blurams در راستای جبران ضعف دام پرو، از دوربینی با زاویه‌ی دید عریض‌ترِ ۱۲۲ درجه‌‌ای در آن استفاده کرده‌اند.

دوربین Blurams Dome Pro

دوربین Blurams Dome Pro

دام‌پرو از حسگری ۲ مگاپیکسلی با ابعاد 1/2.9 اینچی برای ضبط ویدئوهایی با وضوح 1080p و فرمت فشرده‌ی +H.264 استفاده می‌کند و مانند برادرش به‌لطف ۸ ماژول ۸۵۰ نانومتری IR LED قابلیت دید در شب از فاصله‌ی ۵ تا ۷ متری را نیز دارد. ترکیب اسپیکر و میکروفون برای مکالمه‌ی دوطرفه، تشخیص صدا، حرکت و انسان به‌همراه ضبط ویدئو روی کارت microSD تا سقف ۱۲۸ گیگابایت از جمله‌ی ویژگی‌های سخت‌افزاری دیگر Dome Pro‌ به‌شمار می‌آیند.

دوربین Blurams Dome Pro

دوربین Blurams Dome Pro

درست‌مانند اسنومن، دوربین تحت‌شبکه‌ی دام‌پرو نیز قابلیت تشخیص چهره به‌کمک هوش مصنوعی و دسته‌بندی ویدئوها براساس چهره در کنار پشتیبانی از دستیارهای دیجیتال الکسا و گوگل اسیستنت را به‌همراه دارد.

دوربین تحت‌شبکه‌ی Home Pro 

Home Pro ظاهر شکیل‌تر، ابعاد کوچک‌تر و وزن سبک‌تری (۹۵ گرم) نسبت به دو مدل دیگر دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا به‌خوبی در دل دکوراسیون منزل جای گیرد. پایه‌ی هوم‌پرو امکان چرخاندن دوربین در تمام جهات فراهم می‌سازد؛ اما این پایه برخلاف مدل اسنومن، به‌صورت موتوری و کنترل‌ از راه دور نیست.

دوربین Blurams Home Pro

دوربین Blurams Home Pro

ماژول دوربین هوم‌پرو از حسگر ۲ مگاپیکسلی و 1/2.7 اینچی با زاویه‌ی دید بسیار عریض ۱۳۱ درجه‌ای بهره می‌برد و امکان فیلم‌برداری 1080p با فرمت +H.264 را فراهم می‌سازد. حالت دید در شب با دوربین هوم‌پرو به‌کمک ۶ ماژول ۸۵۰ نانومتری IR LED از فاصله‌ی ۵ تا ۷ متری در دسترس است؛ درحالی‌که امکان مکالمه‌ی دوطرفه نیز وجود دارد.

دوربین Blurams Home Pro

دوربین Blurams Home Pro

تشخیص چهره و دسته‌بندی ویدئوها براساس آن، سازگاری با دستیارهای دیجیتال الکسا و گوگل اسیستنت، ذخیره‌سازی ویدئو روی کارت حافظه‌ی microSD و امکان اتصال به آیفون تصویری یا حسگرهای دیگر مبتنی‌بر اینترنت اشیاء از جمله‌ی ویژگی‌های شاخص هوم‌پرو به‌شمار می‌آیند.

دوربین تحت‌شبکه‌ی Home Lite

همان‌طور که از نامش نیز برمی‌آید، هوم‌لایت، مقرون‌به‌صرفه‌ترین دوربین امنیتی Blurams برای استفاده‌ی خانگی است. هوم‌‌لایت تنها ۱۰۱ گرم وزن دارد؛ درحالی‌که چرخش ۳۶۰ درجه‌ی دستی پایه‌ و ابعاد جمع‌وجورش به کاربر اجازه‌ی نصب آن در هر حالتی، از روی میز گرفته تا دیوار و سقف را می‌دهد.

دوربین Blurams Home Lite

هوم‌لایت برای ثبت تصاویر به حسگر یک مگاپیکسلی و 1/4 اینچی با زاویه‌ی دید ۱۰۱ درجه‌ای متکی است، ویدئوها را با وضوح 720p، نرخ ۲۵ فریم‌برثانیه و فرمت پرحجم‌ترِ H.264 ضبط می‌کند و قابلیت دید در شب آن از طریق تنها ۲ ماژول ۸۵۰ نانومتری IR LED عملی شده است. در مدل Home Lite خبری از قابلیت تشخیص چهره نیست و شاخص‌ترین ویژگی‌های آن به مکالمه‌ی دو طرفه درکنار پشتیبانی از دستیارهای دیجیتال الکسا و گوگل اسیستنت بازمی‌گردد.

بی‌شک در بین چهار محصول یادشده، دوربین Snowman کامل‌ترین محصول Blurams به‌حساب می‌آید؛ دوربینی که برخلاف برچسب قیمتی معقولش، قابلیت پایش کل فضا به‌صورت از راه دور، دید در شب، تشخیص چهره، مکالمه‌ی دو نفره و ضبط ویدئوی 1080p را در اختیار کاربر می‌گذارد، در نقطه‌ی مقابل، دوربین ارزان‌قیمت هوم‌لایت قرار دارد که شاخص‌ترین ویژگی‌های آن دید در شب و مکالمه‌ی دوطرفه است.

دوربین Blurams Home Lite

دوربین Blurams Home Lite

اگر قابلیت کنترل از راه دور حرکت دوربین را کنار بگذاریم، Dome Pro تجربه‌ی مشابهی با مدل Snowman ارائه می‌دهد؛ از سوی دیگر، با کنار گذاشتن قابلیت دید در شب با ۸ ماژول IR LED، مدل Home Pro نیز تجربه‌ای مشابه با Dome Pro در اختیار کاربر می‌گذارد؛ درحالی‌که زاویه‌ی دید دوربین آن، عریض‌تر از سه مدل دیگر است.

دوربین‌های امنیتی Blurams با پاوربانک نیز قادر به ادامه‌ی وظیفه‌شان هستند؛ اما متأسفانه هیچ‌کدام مجهز به باتری داخلی نیستند. از سوی دیگر محدود بودن برخی قابلیت‌های AI نظیر تفکیک چهر‌ه‌ی افراد آشنا و غریبه یا نمایش اعلانیه به پرداخت حق اشتراک ماهانه‌ی سرویس Blurams Cloud را دارد؛ سرویسی که در حالت استاندارد و پریمیوم به‌ازاء هر دوربین به‌ترتیب مبالغ ۴/۹۹ و ۱۴/۹۹ دلار هزینه خواهد داشت. نکته‌ی منفی دیگر دوربین‌های Blurams، محدود شدن عملکرد آن‌ها به شبکه‌های وای‌فای ۲/۴ گیگاهرتزی است.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋