کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

گوشی تاشدنی فلکس پای 2 معرفی شد

گوشی تاشدنی فلکس پای 2 معرفی شد

فلکس پای ۲، دومین نسل از نخستین گوشی تاشدنی دنیا، به‌تازگی با نمایشگر ۷/۸ اینچ و سخت‌افزار قدرتمند معرفی شده است.

درحالی‌که شرکت‌های گوشی‌ساز بزرگ، به‌‌ویژه سامسونگ، سعی می‌کردند لقب نخستین گوشی تاشدنی دنیا را ازآنِ محصولات خودشان کنند، شرکتی چینی به‌نام رویول به‌شکلی غیرمنتظره از گوشی فلکس‌پای پرده‌برداری کرد. این گوشی نخستین گوشی تاشدنی دنیا محسوب می‌شد که مشکلاتی اساسی داشت و هیچ‌گاه در بازار به موفقیتی نرسید؛ اما جایگاه خاصی در بین علاقه‌مندان به دنیای فناوری دارد. سازنده‌ی فلکس‌پای به‌تازگی نسل جدید این گوشی را با نام فلکس‌پای ۲ (Royole Flexpai 2) رونمایی اولیه کرده است.

شرکت چینی رویول هنگام معرفی فلکس‌پای ۲ مدعی شد این گوشی هوشمند تاشدنی از تمامی جوانب بهبودهای درخورتوجهی درمقایسه‌با نسل قبل به‌خود دیده است. گوشی جدید رویول به نمایشگری ۷/۸ اینچ با نسبت تصویر ۴:۳ و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ با هسته‌های پردازشی کرایو ۵۸۵ مجهز شده است. براساس گفته‌‌های بیل لیو، مدیرعامل رویول، فلکس‌پای ۲ از رم پرسرعت LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.0 بهره می‌برد و از فناوری 5G در مناطقی نظیر ایالات متحده‌ی آمریکا و اروپا و چین پشتیبانی می‌کند. نمایشگر فلکس‌پای ۲ درمقایسه‌با نسل قبل روشنایی و کنتراست بهتری دارد و زاویه‌ی دید کامل‌تری نیز ارائه می‌دهد.

فلکس پای 2 رویول / Royole Flexpai 2

رویول در فلکس‌پای ۲ از لولایی جدید بهره برده است. این لولا درمقابل نفوذ آب مقاوم و از لحاظ مکانیکی بسیار مقاوم است. چینی‌ها از این لولای جدید با صفاتی نظیر «فوق‌یکپارچه» یاد می‌کنند و مدعی هستند به‌جز باز و بسته کردن نمایشگر،  حرکتی در جهت‌های دیگر ندارد. وزن و ضخامت فلکس‌پای ۲ در‌مقایسه‌با نسل قبل کمتری و به قابلیت‌های متنوع‌تری مجهز شده است.

مراسمی که رویول برگزار کرد، به‌طورویژه به رونمایی سومین نسل از نمایشگرهای تاشدنی‌اش با نام Cicada Wing مربوط می‌شد؛ اما این شرکت تصمیم گرفت هم‌زمان با این نمایشگر، فلکس‌پای ۲ را نیز معرفی کند. نمایشگر یادشده نخستین‌بار در فلکس‌پای ۲ استفاده خواهد شد؛ اما این احتمال وجود دارد که شرکت‌های دیگری نظیر ZTE در آینده از آن استفاده کنند. براساس اعلام رسمی رویول، سومین نسل از نمایشگرهای تاشدنی این شرکت بیش از ۲۰۰ هزار بار دربرابر خم‌شدن مقاوم است و مشکلی در آن ایجاد نمی‌شود. در این پنل، تقریبا از ۱۰۰ ماده‌ی مختلف از ابعاد میکرو تا نانو استفاده شده است تا کیفیت آن بهبود پیدا کند.

فلکس پای 2 رویول / Royole Flexpai 2

رویول می‌گوید نسل سوم نمایشگرهای Cicada Wing در‌مقایسه‌با LCDهای پرچم‌دار ۱/۳ برابر گستره‌ی رنگی و ۵۰۰ برابر کنتراست بهتری دارد. گوشی هوشمندی که از این نمایشگر برخوردار باشد، به‌ نوعی تراشه با درایور سفارشی‌سازی‌شده هم مجهز می‌شود. امکان بستن پنل در چندین جهت وجود دارد و حتی می‌‌توان آن را رول کرد. رویول همچنین وعده داده است نمایشگر جدیدش عملکردی عالی از خود نشان دهد.

رویول نخستین‌بار هنگام برگزاری CES 2019 بر سر زبان‌ها افتاد و با حضوری غیرمنتظره به شرکتی تبدیل شد که نخستین گوشی تاشدنی دنیا را معرفی می‌کند. در آن زمان، سامسونگ و هواوی به‌شدت در حال رقابت بودند تا نخستین گوشی تاشدنی را معرفی و عرضه کنند؛ اما رویول معادلات را برهم زد.

نسخه‌ی اولیه‌ی فلکس‌پای نمایشگری تاشدنی ۷/۸ اینچی بود و پنل AMOLED داشت. این نمایشگر از پلاستیک تاشدنی ساخته شده بود و محتوای بصری را با وضوح 1440p به‌تصویر می‌کشید. باز و بسته شدن مدل اولیه‌ی فلکس‌پای ما را یاد باز و بسته کردن کتاب می‌اندازد. طراحی فلکس‌پای به‌طورکلی چنگی به‌دل نمی‌زد و این گوشی ظاهری زمخت و نه‌چندان جذاب داشت. بسیاری از کاربران می‌گویند فلکس‌پای بیشتر از اینکه شبیه به محصولی نهایی باشد،‌ همچون نمونه‌ای اولیه از محصولی نهایی به‌نظر می‌رسد.

فلکس پای 2 رویول / Royole Flexpai 2

فلکس‌پای فقط هنگام معرفی و عرضه به بازار توانست به تیتر یک بسیاری از خبرگزاری‌های فناوری‌محور تبدیل شود و پس‌از‌آن، از یادها فراموش شد. به‌دنبال فلکس‌پای، رقبای قدرتمندی نظیر گلکسی فولد، گلکسی Z فلیپ سامسونگ، هواوی میت ایکس، هواوی ایکس اس و موتورولا ریزر به بازار آمدند. همگی این گوشی‌ها ضمن برخورداری از سخت‌افزار قدرتمندتر درمقایسه‌با فلکس‌پای، طراحی بسیار بهتر و مدرن‌تری دارند. رویول می‌گوید در سه‌ماهه‌ی بعدی سال جاری میلادی، به‌طورکامل فلکس‌پای ۲ را رونمایی و تاریخ عرضه‌ی آن را مشخص خواهد کرد. 

دیدگاه شما کاربران دیجیتال درباره‌ی فلکس‌پای ۲ چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل را در بخش محصولات دیجیتال بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سؤالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات دیجیتال استفاده کنید.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋