آمارها نشان میدهد میزان سفارش تجهیزات شبکه و لوازم جانبی کامپیوتر مانند نمایشگر و ماوس و صفحهکلید با شیوع ویروس کرونا و دورکاری بسیاری از افراد، بهطورچشمگیری افزایش یافته است.
در پی شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کسبوکارهای کوچکوبزرگ از کارمندان خود خواستهاند برای جلوگیری از ابتلا به ویروس COVID 19 در خانه بمانند و بهصورت دورکاری به فعالیتشان ادامه دهند. بهتازگی گزارشهایی منتشر شده است که از رشد فروش لوازم جانبی کامپیوتر مانند نمایشگر و ماوس و صفحهکلید خبر میدهد. بهنظر میرسد کارکنان کسبوکارهای مختلف به فروشگاههای آنلاین حملهور شده و محصولاتی مناسب با کاربردشان سفارش دادهاند. همین امر نیز به رشد چشمگیر فروش نمایشگر و ماوس و صفحهکلید منجر شده است.
آمارهای یادشده با مقایسهی خرید کاربران بریتانیایی در هفتهی اول و دوم مارس بهدست آمده است. شرکت GfK، شرکتی فعال درزمینهی تحلیل بازار، آمارهایی منتشر کرده است که طبق آن، میزان خرید نمایشگر در هفتههای ذکرشده درمقایسهبا همین بازهی زمانی در سال گذشتهی میلادی، با رشد ۱۳۳/۹ درصدی از نظر تعداد و ۱۳۲/۳ درصدی از نظر فروش همراه بوده است.
شرکتهای فروشنده کامپیوتر شخصی نیز اعلام کردهاند با حجم بسیاری از سفارشها همراه بودهاند. دلیل افزایش این سفارشها را بیشک میتوان رشد آمار دورکاریها دانست. بسیاری از شرکتها کارمندان خود را به خانه فرستادهاند؛ اما این کارمندان از تجهیزات لازم در خانه برخوردار نیستند و همین امر باعث شده است بازار فروش لوازم جانبی کامپیوتر رونق بگیرد.
در هفتهی گذشته درکنار فروش نمایشگر، افزایش سفارش صفحهکلید را نیز شاهد بودهایم. در بازهی زمانی مشابه با سال گذشته، فروش صفحهکلید رشد ۶۸/۸ درصدی را تجربه کرده است. کاربران به خرید لوازم جانبی ازجمله ماوس، قلم استایلوس و... نیز روی آوردهاند. دراینبین، به رشد آمار فروش تجهیزات شبکه ازجمله روتر، ریپیتر و... نیز اشاره شده است.
طبیعتا چنین اتفاقی منطقی بهنظر میرسد؛ زیرا بسیاری از کارمندان در محیط اداری به انواع تجهیزات موردنیاز برای انجام فعالیتشان دسترسی دارند؛ اما در خانه ممکن است تنها از لپتاپ استفاده کنند. بنابراین، فعالیت بهصورت دورکاری کارمندان را به سفارش تجهیزات موردنیازشان مجبور کرده است.
پاسخ ها