کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

عملکرد آیپد پرو 11 اینچی مدل ۲۰۲۰ در بنچمارک انتوتو منتشر شد

عملکرد آیپد پرو 11 اینچی مدل ۲۰۲۰ در بنچمارک انتوتو منتشر شد

فهرستی از بنچمارک انتوتو در فضای مجازی منتشر شده است که از توان بالا و برخورداری آیپد پرو 11 اپل از ۶ گیگابایت حافظه رم خبر می‌دهد.

چندی پیش اپل طی رویدادی آنلاین از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. در این رویداد شاهد رونمایی از آیپد پروهای جدید ۱۱ اینچی و ۱۲/۹ اینچی بودیم که مجهز به تراشه شخصی‌سازی‌شده A12Z شده‌اند.

طبق اخبار جدید، آیپد پرو ۱۱ اینچی مدل ۲۰۲۰ میهمان بنچمارک انتوتو شده است و فرصتی مهیا شده تا نگاهی به برخی از مشخصات سخت‌افزاری محصول جدید اپل بیندازیم.

قبل از بررسی امتیاز به دست آمده آیپد پرو ۱۱ اینچی باید گفت که با توجه به نام‌گذاری تراشه‌های اپل انتظار برتری تراشه موجود در آیفون ۱۱ (A13) بر تراشه استفاده‌ شده در آیپد پرو ۱۱ (A12X) را داشتیم؛ اما نتایج بنچمارک خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

تراشه A13 موجود در آیفون ۱۱ دارای پردازنده‌ای ۶ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای است. در A12X از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با پردازنده گرافیکی ۷ هسته‌ای استفاده شد و مدل A12Z موجود در آیپد پروهای جدید نیز از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای به همراه پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند.

حال، عامل مهم دیگر در کنار تعداد هسته‌های پردازنده‌ها، سرعت فرکانس و نوع معماری آن‌ها است. با بررسی عوامل تاثیرگذاز مشاهده می‌شود که تراشه A12Z توانمندترین قطعه‌ی سیلیکون ساخته شده توسط اپل است و A13 نیز ضعیف‌ترین تراشه در میان نمونه‌های مذکور محسوب می‌شود.

بنچمارک انتوتو آیپد پرو 11 اینچی مدل 2020

در فهرست بنچمارک انتوتو مشاهده می‌شود که آیپد پرو ۱۱ اینچی مدل ۲۰۲۰ دارای ۶ گیگابایت حافظه رم است و این یعنی نسبت به مدل سال گذشته از ۲ گیگابایت حافظه رم بیشتری بهره می‌برد. از دیگر مشخصات محصول جدید اپل برخورداری از سیستم‌عامل iOS 13.4 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است.

امتیازی که پردازنده آیپد پرو جدید اپل کسب کرده است تقریبا با امتیاز مدل سال گذشته برابری می‌کند؛ اما در مورد پردازنده گرافیکی شاهد افزایش ۹ درصدی امتیاز هستیم. شاید چنین تفاوتی بسیار کم به نظر برسد؛ اما باید گفت که آیپد پروی قبلی از محصولات توانمند موجود در بازار محسوب می‌شد.

امتیاز مجموع بنچمارک انتوتو به آیپد پرو ۱۱ اینچی مدل ۲۰۲۰ برابر با ۷۱۲،۲۱۸ است. این در حالی است که آیپد پرو نسل پیشین با پردازنده‌ی A12X موفق به کسب امتیاز ۷۰۵٬۵۸۵ شده بود. آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ نیز با نتیجه‌ی ۵۴۶٬۹۴۸ و ۵۲۴٬۱۳۷ در جایگاه‌ پایین‌تری نسبت به تبلت‌های توانمند اپل قرار می‌گیرند. متاسفانه بنچمارک انتوتو شرایطی را فراهم نمی‌کند که بتوان محصولات اپل را با گوشی‌ها، گجت‌ها و محصولات مبتنی بر اندروید مقایسه کرد.

بنچمارک انتوتو آیپد پرو 11 اینچی مدل 2020

برای مشاهده‌ی نتایج تمام محصولات اپل مبتنی بر iOS در بنچمارک انتوتو می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋