کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

هنر پروپاگاندا در خدمت گسترش نفوذ بیت کوین و رمزارزها

هنر پروپاگاندا در خدمت گسترش نفوذ بیت‌کوین و رمزارزها

پروپاگاندا اگرچه عبارت و مفهومی قدیمی به‌نظر می‌رسد، اما به‌هرحال هنوز کاربردهای زیادی دارد و حتی می‌تواند به گسترش نفوذ بیت‌کوین کمک کند.

لوکو پولتی، هنرمندی است که تلاش می‌کند همه را به خریدن بیت‌کوین تشویق کند. او خود را یک پروپاگاندیست می‌‌نامد که از هنر خود برای ساختن محتوای تبلیغاتی پروپاگاندا و تبلیغ بیت‌کوین استفاده می‌کند. پولتی از کلمات و طراحی‌های جذاب استفاده می‌‌کند تا کاربران به دنیای رمزارز و خصوصا بیت‌کوین علاقه‌مند شوند. طراحی‌های او شبیه به طراحی‌های پروپاگاندای برندها در میانه‌ی قرن بیستم است که نمونه‌های زیادی از آن هم توسط ارتش آمریکا در تبلیغات جنگی استفاده شد. البته پولتی تلاش می‌کند تا در تبلیغات خود سیستم‌‌های نظارتی متمرکز را به نقد بکشد تا مردم هرچه بیشتر از مزیت‌های رمزارز مطلع شوند (تصاویر موجود در مقاله، همگی آثار پولتی هستند).

پروپاگاندا عبارت و مفهومی بسیار قدیمی محسوب می‌شود. اوج استفاده از این عبارت و طراحی‌های مرتبط با آن، در دوران جنگ‌های جهان رخ داد. ادوارد برنیس که برخی او را پدر پروپاگاندا می‌نامند، در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم عبارت «روابط عمومی» را جایگزین پروپاگاندا کرد.

کلمه‌ی پروپاگاندا برای هرگونه تلاش اطلاعاتی به‌کار می‌رود که در جهت تأثیرگذاری بر گروهی از جامعه طراحی می‌شود. درواقع تلاش اصلی این است که یک موضوع یا مفهوم، هرچه بیشتر در جامعه نفوذ پیدا کند. در سال‌های متمادی، پروپاگاندا یک اقدام ناپسند محسوب می‌شد که برای القای برخی حقایق و مفاهیم خاص و همچنین ایجاد واکنش‌های احساسی در مردم کاربرد داشت. وقتی چنین ابزاری به‌صورت کشوری پیاده‌سازی شود و دشمن یا هر مجموعه‌ی دیگری را هدف قرار دهد، پیامدهای بسیار وسیعی در پی خواهد داشت. این سبک از پروپاگاندا حتی باعث می‌شود تا مفاهیم و اصول علمی هم توسط بسیاری از مردم نادیده گرفته شود.

پروپاگاندا بیت کوین

پروپاگاندا هنوز هم مفهومی منفور در دنیای امروز است. سوءاستفاده از ابزارهای تبلیغاتی در وضعیت کنونی که کانال‌های متعدد فناوری به‌کمک تصمیم‌گیرنده‌ها می‌آیند، بیش‌ازپیش تأثیر خود را بر زندگی مردم نشان می‌دهد. بهره‌برداری از ابزارهایی همچون الگوریتم‌های جست‌وجو و بات‌نت‌ها امروز باعث می‌شود تا پروپاگاندا باوجود منفور بودن، هنوز کاربرد داشته باشد. محیط متأثر از پروپاگاندا امروز باعث شد تا با فضایی ماوراء حقیقت روبه‌رو بشایم که اخبار دروغین و حقیقت‌های مشکوک روز‌به‌روز توسعه پیدا کنند.

در دنیای امروز، استفاده از کلمه‌ی پروپاگاندا برای نشان دادن هنر، حرکت بر لبه‌ی تیغ محسوب می‌شود. هنوز بسیاری کلمه‌ی پروپاگاندا را مفهومی نامناسب می‌دانند، اما همین عبارت می‌تواند جرقه‌‌ی تفکر بیشتر را در ذهن آن‌ها روشن کند. پولتی از همین جرقه استفاده می‌کند. البته هنر او طبق گفته‌ی خودش تنها برای افراد علاقه‌مند به بیت‌کوین معنا دارد و شاید برای مردم عادی، جذابیتی ایجاد نکند.

پروپاگاندا بیت کوین

ترکیب هنر، مفاهیم مالی و حق مالکیت

پولتی از کودکی استعداد نقاشی داشت و از همان زمان اعضای خانواده و دوستان او را تشویق به شرکت در کلاس‌های هنری می‌کردند. ازطرفی شرایط زندگی باعث شدند تا پولتی با دشواری‌های زندگی مالی آشنا شود و متوجه چالش‌های زیاد پیش‌روی یک هنرمند برای کسب درآمد باشد. پولتی اعتقاد دارد هنرمند تمام‌وقت بودن، هیچ‌گاه آسان نیست. ازطرفی کارآفرینی شرایط دشوار خاص خود را دارد و بدون درآمد کافی هم نمی‌توان به همه‌ی آزادی‌های فردی دست پیدا کرد.

حقیقتی که پولتی در طول زندگی درک کرد، باعث شد تا مفاهیم آزادی مالی را در هنر جدید خود پیاده کند. او از هنر استفاده می‌کند تا سبک جدید دنیای مالی و پول جدید را به رخ بکشد. چنین اقدام‌‌هایی ریشه در گذشته‌ی او هم دارند. پولتی در دانشگاه علوم مالی خواند و مدرک کارشناسی ارشد دارد. او پس از چند سال دشواری فعالیت در سازوکار مالی مرسوم، در سال ۲۰۱۳ با بیت‌کوین آشنا شد. اگرچه بیت‌کوین امروز نقطه‌ی تمرکز اصلی پولتی نیست، اما او در سال‌های گذشته مطالعات زیادی برای درک هرچه بیشتر و بهتر این پول جدید و دنیای حاصل از آن انجام داد.

پروپاگاندا بیت کوین

پولتی در سال‌های مطالعه و تحقیق، از هنر خود برای افزایش آگاهی در جامعه استفاده می‌کرد. او آثار هنری خود را با هدف انتقاد از تأثیرگذاری برندهای بزرگ، رسانه‌های اصلی و بانک‌های بزرگ بر ایده و عقاید مردم طراحی می‌کرد. ازطرفی اگرچه از نظر خود پولتی، هنرش حقیقت صحیحی را نشان می‌داد، اما به‌خاطر عدم ارائه‌ی راهکار جایگزین، ناقص بود. درنتیجه او با مطالعه درباره‌ی بیت‌کوین و آشنا شدن هرچه بیشتر با آن، پاسخ خود را پیدا کرد.

هنرمند پروپاگاندایست، به‌خاطر افزایش شدید قیمت بیت‌کوین در انتهای سال ۲۰۱۷، درآمد خوبی کسب کرد و توانست شغل اصلی خود را برای همیشه رها کند. پولتی آثار هنری جدید خود را در دو دسته تعریف می‌کند. دسته‌ی اول، آثاری هستند که برای عموم جامعه منتشر می‌شوند و یکی از آن‌ها به‌نام Dr. Satoshi's Orange Pill به ۱۰ زبان زنده‌ی دنیای نیز ترجمه شده است. دسته‌ی دیگر، مخصوص طرفداران بیت‌کوین طراحی می‌شوند که درحال‌حاضر در اکوسیستم رمزارز حضور دارند. دسته‌ی دوم به فعالان کمک می‌کند تا آینده‌ی روشن‌تری را در مقابل خود ببینند و از ورود به اکوسیستم مالی آزاد، احساس رضایت کنند.

پروپاگاندا بیت کوین

پولتی که اکنون در مکزیک زندگی می‌کند، آثار هنری متمرکز بر بیت‌کوین را بهترین استفاده از استعداد هنری خود می‌داند. او اکنون کاری را که بسیار دوست دارد انجام داده و همچنین هنرش را در مسیر مفهومی انجام می‌دهد که واقعا به آن اعتقاد دارد. پولتی تمام آثار هنری خود را برای فروش به‌صورت چاپ کاغذی یا روی لباس و موارد دیگر برای فروش عرضه می‌کند. 

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋