کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

اپلیکیشن های بنچمارک گیری آنتوتو از پلی استور گوگل حذف شدند

اپلیکیشن‌های بنچمارک‌گیری آنتوتو از پلی استور گوگل حذف شدند

گوگل به‌تازگی تمامی اپلیکیشن‌های بنچمارک‌گیری آنتوتو را به‌دلیل ارتباط با یکی از شرکت‌های ناقض قوانین پلی استور از این فروشگاه حذف کرده است.

آنتوتو (Antutu) یکی از اپلیکیشن‌های محبوب‌ بنچمارک‌‌گیری برای کاربران اندروید و iOS به‌شمار می‌رود و به صاحبان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اجازه می‌دهد عملکرد پردازشی دستگاه خود را با سایر دستگاه‌ها مقایسه کنند. بسیاری از سایت‌های بررسی و مقایسه‌ی محصولات شرکت‌ها نیز از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

به‌تازگی هر سه اپلیکیشن بنچمارک گیری آنتوتو با نام‌های Antutu 3DBench و Antutu Benchmark و AItutu Benchmark از پلی استور گوگل حذف شده‌اند. گوگل دلیل حذف این اپلیکیشن‌ها را اعلام نکرده است؛ اما گفته می‌شود این حرکت هم‌راستا با اقدام پیشین گوگل برای حذف تمامی اپلیکیشن‌های شرکت چینی چیتاموبایل (Cheetah Mobile) و اپلیکیشن‌های وابسته به این شرکت از فروشگاهش باشد. گوگل این عمل را به‌دلیل نقض مکرر قوانین فروشگاه پلی استور به‌دست اپلیکیشن‌های چیتاموبایل انجام داده است. ناگفته نماند اپلیکیشن‌های آنتوتو هنوز در اپ استور اپل دردسترس هستند.

به‌گفته‌ی برخی رسانه‌ها، حضور مدیر چیتاموبایل در هیئت‌مدیره‌ی آنتوتو یکی از دلایل این اقدام گوگل بوده است؛ اما طبق اظهارات یکی از مقام‌های آنتوتو، حضور این فرد در هیئت‌مدیره فقط به سبب سرمایه‌گذاری مالی بوده و چیتاموبایل در امور مدیریتی این شرکت هیچ‌ نقشی ندارد. آنتوتو همچنان در تلاش است با مکاتبه با گوگل، مشکل پیش‌آمده را حل‌وفصل کند.

در پی واکنش رسانه‌ها، ژائو چن، مدیرعامل آنتوتو، در بیانیه‌ای درباره‌ی رابطه‌ی شرکت متبوعش با شرکت چیتاموبایل روشنگری کرده است. متن این بیانیه بدین‌شرح است:

گوگل هفتم مارس به ما اطلاع داد تمامی اپلیکیشن‌های آنتوتو به‌دلیل ارتباط با چیتاموبایل از گوگل پلی حذف خواهند شد. ازآنجاکه آنتوتو به‌هیچ‌عنوان به چیتاموبایل وابستگی ندارد، معتقد هستیم سوءتفاهمی رخ داده است.

آنتوتو در سال ۲۰۱۱ و قبل از چیتاموبایل تأسیس شده و از توسعه‌دهندگان قدیمی‌ حاضر در گوگل پلی به‌شمار می‌رود. چیتاموبایل سال ۲۰۱۴ در شرکت ما سرمایه‌گذاری کرد و به یکی از سهام‌داران تبدیل شد. بااین‌حال، هنوز بخش عمده‌ی سهام آنتوتو را دراختیار داریم و استقلال عملکرد آن را از سایر شرکت‌ها حفظ کرده‌ایم. چیتاموبایل تابه‌حال کوچک‌ترین دسترسی به حساب ما در گوگل پلی نداشته است و آنتوتو نیز تاکنون اقدامی برای حمایت از محصولات نرم‌افزاری چیتاموبایل انجام نداده است.

به‌اعتقاد ما دلیل سوءبرداشت گوگل، استفاده‌ی ما از خدمات حقوقی چیتاموبایل و درج‌شدن آدرس سایت این شرکت در متن سیاست حفظ حریم خصوصی ما بوده است. برای حل این مشکل و تغییردادن تأمین‌کننده‌ی حقوقی در تلاش هستیم.

در‌حال‌حاضر، درصورتی‌که به وب‌سایت آنتوتو مراجعه کنید و برای نصب اپلیکیشن‌های این شرکت روی بنر گوگل پلی کلیک کنید، فایل نصب APKبه‌طور مستقیم روی دستگاه شما دانلود می‌شود.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋