کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

بهره برداری یک نیروگاه گاز طبیعی در نیویورک از انرژی مازاد خود برای استخراج بیت کوین

بهره‌برداری یک نیروگاه گاز طبیعی در نیویورک از انرژی مازاد خود برای استخراج بیت‌کوین

نیروگاه تأمین گاز طبیعی در درسدن نیویورک، توانایی استخراج بیت‌کوین با ارزش روزانه ۵۰ هزار دلار را دارد و برای افزایش تولید، سرمایه جذب می‌کند.

شرکت Greenidge Generation که یک نیروگاه تأمین گاز طبیعی در منطقه‌ی درسدن نیویورک است اعلام کرد که توانایی استخراج روزانه ۵/۵ بیت‌کوین را دارد که ارزشی حدود ۵۰ هزار دلار خواهد داشت. این نیروگاه در مساحت ۶ هزار متر مربع فعالیت می‌کند و اخیرا هفت هزار دستگاه استخراج بیت‌کوین به زیرساخت خود افزوده است. منطقه‌ی درسدن، یکی از مناطق آمریکا با هزینه‌ی گاز بسیار پایین محسوب می‌شود و گرینیج امید دارد تا ظرفیت تولید خود را از ۱۴ مگاوات کنونی به ۱۰۶ مگاوات برساند.

گرینج که در منطقه‌ی فینگر لیکس نیویورک فعالیت می‌کند، سازوکار استخراج به سبک behind-the-meter دارد که نیرو را پیش از ورود به شبکه‌ی عمومی مصرف می‌کند. سازوکار مدرنی که مهندسان در نیروگاه گاز طبیعی راه‌اندازی کرده‌اند، نیروی تولیدی را برای استخراج بیت‌کوین ایده‌آل می‌کند. همان‌طور که گفته‌شد درحال‌حاضر هفت هزار دستگاه استخراج موجود در نیروگاه، ۱۴ مگاوات نیرو نیاز دارند و نیروگاه، توانایی تأمین نیرو تا ۱۰۶ مگاوات را دارد. البته مدیران در این مسیر نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر دارند و از هر سرمایه‌گذار بین‌المللی در پروژه‌ی توسعه استقبال می‌‌کنند.

مدیران گرینیج علاوه بر بهره‌برداری از ظرفیت موجود، از شرکای صنعتی و نیروهای شاغل در مناطق دیگر نیویورک هم کمک می‌گیرد تا در کمتر از چهار ماه آینده، فرایندهای استخراج خود را تکمیل کند. از شرکای عملیاتی کنونی می‌توان به Atlas Holdings اشاره کرد که مدیریت و نظارت بر عملیات استخراج را برعهده دارد. همکاری اطلس با گرینیج، محدود به سرمایه‌گذاری اولیه (۶۵ میلیون دلار) و نصب هفت هزار دستگاه استخراج نیست. درواقع سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های دیگر و بهینه‌سازی ساختار برای استخراج هم استفاده شد. زمانی‌که نیروگاه کنونی تنها از زغال سنگ استفاده می‌کرد، اطلس سرمایه‌گذاری‌ها و همکاری‌های متعددی انجام داد تا عملیات به‌صورت کاملا مبتنی بر گاز طبیعی تغییر کند.

معدن کاوی بیت کوین در نیروگاه گازی

نیروگاه گرینیج در سال ۲۰۱۷ از ساختار زغال سنگ به گاز طبیعی تغییر کرد و فعالیت‌های استخراج آن اکنون از لحاظ مصرف انرژی، منطقی‌تر هستند. همین تغییر ساختار باعث شد تا سازمان‌های قانون‌گذاری محیط زیست در نیویورک و دولت فدرال ایالات متحده، فعالیت نیروگاه را به رسمیت بشناسند. این فرایند باعث شد تا گرینیج علاوه بر تولید انرژی پاک‌تر، فرصت‌‌های شغلی بیشتری را هم برای افراد محلی فراهم کند.

مدیران گرینیج می‌دانند که فعالیت شبکه‌ی بیت‌کوین به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته انجام می‌شود و برای هماهنگی هرچه بیشتر چنین ساختاری، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای داشته‌اند. هرچند آن‌ها تجربه‌ی چنین نوعی از فعالیت را داشته‌اند. دیل اروین، مدیرعامل گرینیج در بیانیه‌ای پیرامون فعالیت‌های نیروگاه گفت:

ما به‌عنوان یک نیروگاه با تعهد ویژه به پیش‌نیازها و قوانین حفظ محیط زیست، فعالیت به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته را در ۳۶۵ روز سال بخشی از DNA خود می‌دانیم. ما همان اصول را با موفقیت در فعالیت‌های استخراجی خود نیز پیاده می‌کنیم. همکاری با متخصصان رمزارز باعث شد تا پروژه‌ای منحصربه‌فرد را در صنعت پیاده‌سازی کنیم و برای رشد هرچه بیشتر، هیجان‌زده هستیم.

معدن کاوی بیت کوین در نیروگاه گازی

اروین در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که شرکتش برای افزایش کارایی و تولید و همچنین فراهم کردن فرصت‌های اشتغال و درآمدزایی آمادگی دارد. آن‌ها تلاش می‌کنند تا برای دولت محلی و مدارس و سرویس‌های دولتی هم درآمدزایی کنند. اطلس و گرینیج برای پیاده‌سازی این اهداف، شرکتی مجزا و متمرکز بر خدمات عمومی راه‌اندازی کرده‌اند.

کوین ژانگ، مدیر زیرمجموعه‌ی Blockchain Strategies در نیروگاه گرینیج اعتقاد دارد فرایندهای مشابه این نیروگاه ظرفیت زیادی برای رشد در آینده دارند. از نظر او سبک بهره‌برداری گرینیج از نیرو برای استخراج، سرمایه‌گذاران را نه‌تنها از لحاظ درآمد از رمزارز، بلکه از لحاظ سودآوری انرژی نیز تشویق می‌کند. ژانگ می‌گوید فعالیت یک مرکز در صنعت انرژی و هماهنگی هرچه بیشتر فعالیت‌های رمزارزی آن با قوانین محای و فدرال، یک پیشرفت عالی را در صنعت نشان می‌دهد.

معدن کاوی بیت کوین در نیروگاه گازی

در سال‌های گذشته، بهره‌برداری از انواع انرژی گازی برای استخراج بیت‌کوین، به راهکاری بهینه و کارآمد در صنعت استخراج تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۹ گزارشی ادعا کرد که استخراج بیت‌کوین حتی می‌تواند تأثیرات زیست‌محیطی نیروگاه‌های انرژی را هم کاهش دهد. دراین‌میان شرکت‌های محدودی وجود دارند که از ظرفیت گاز طبیعی و گاز مازاد تولیدی، برای اهداف استخراج بیت‌کوین بهره می‌برند. شرکتی کانادایی به‌نام Upstream Data یکی از معدود شرکت‌های فعال در این حوزه محسوب می‌شود که از گاز مازاد برای استخراج بیت‌کوین بهره می‌برد. از شرکت‌های فعال دیگر می‌توان Crusoe Energy Systems را نام برد که توسعه‌ی فناوری اختصاصی را در دستور کار دارد. EZ Blockchain هم فعالیت مشابهی دارد و زیرساخت‌های قابل‌حمل را برای این هدف توسعه می‌دهد.

معدن کاوی بیت کوین در نیروگاه گازی

فعالیت نیروگاه گرینیج در استخراج بیت‌کوین به‌کمک گاز طبیعی، احتمالا دیگر شرکت‌های فعال در صنعت را نیز به این کار تشویق می‌کند. کسب‌وکارهایی که انرژی مازاد یا فضای مناسب را برای میزبانی از دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین دارند، با مشاهده‌ی پیشرفت دیگر فعالان، قطعا به فعالیت مشابه تشویق می‌شوند. شرکت‌های گاز طبیعی عموما مازاد انرژی خود را به مصرف‌کننده‌های دیگر می‌فروشند؛ اما در بسیاری از مواقع نیز مجبور به سوزاندن و رها کردن آن در اتمسفر هستند. درنتیجه استفاده از این گاز برای استخراج، علاوه بر تولید ثروت به کاهش تأثیر زیست‌محیطی نیز می‌انجامد.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋