کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

طرح های مفهومی جدید TCL؛ تصویرگر آینده گوشی های هوشمند

طرح‌های مفهومی جدید TCL؛ تصویرگر آینده گوشی‌های هوشمند

TCL دو طرح مفهومی از گوشی‌های تاشدنی را به‌نمایش گذاشت که یکی از آن‌ها سه نمایشگر دارد و دیگری دارای نمایشگری است که داخل بدنه‌ی دستگاه رول می‌شود.

با نگاهی صادقانه، اولین موج از دستگاه‌های تاشدنی ناامید‌کننده ظاهر شدند؛ مشکلات فنی بسیاری داشتند و در آزمایش‌ها، برخلاف ادعاهای سازندگانشان زودتر از موعد خراب می‌شدند. درحالی‌که شرکت‌های تولیدکننده‌ی سخت‌افزار، هنوز درتلاش برای ساخت نمایشگرهای تاشدنی با کارکرد قابل‌قبولی هستند، TCL با نگاهی روبه‌جلو نمونه‌های آزمایشی از گوشی‌های تاشدنی و رول‌شدنی را ارائه کرده است که آینده‌ی احتمالی گوشی‌های هوشمند را به‌تصویر می‌کشند.

در دنیایی که طراحی گوشی‌های هوشمند بیشتر و بیشتر قابل‌پیش‌بینی می‌شود، TCL درتلاش است تا فرم‌فاکتور دستگاه‌های روزمره‌ی ما را از نو بازطراحی کند. شرکت مذکور به‌تازگی دو گوشی هوشمند مفهومی جدید را معرفی کرد که از نمایشگر خم‌شدنی برخوردار هستند؛ یکی از این محصولات سه نمایشگر دارد و دیگری دارای نمایشگری است که داخل بدنه‌ی دستگاه رول می‌شود.

نمایشگرهای محصولات یادشده را بخش تولید نمایشگر TCL، یعنی TCL-CSOT ساخته است. فناوری AMOLED خم‌شدنی، حالا امکان می‌دهد تا تبلت ۱۰ اینچی، به دستگاهی با نمایشگر ۶٫۶۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۰.۸:۹ و رزولوشن 3K تبدیل شود. شرکت چینی یادشده، دو نوع لولا تحت عناوین DragonHinge و ButterflyHinge را به‌ترتیب همچون گلکسی فولد سامسونگ برای قسمت داخلی دستگاه و همچون میت X هواوی برای خارج دستگاه توسعه داده است. چنین مواردی در کنار هم، فرم‌فاکتور سه‌بار تاشدنی را پدید آورده است که در آن، یکی از نمایشگرها به بیرون خم می‌شود.

طرح‌های مفهومی جدید TCL؛ تصویرگر آینده گوشی‌های هوشمند

طرح‌های مفهومی جدید TCL؛ تصویرگر آینده گوشی‌های هوشمند

طرح‌های مفهومی جدید TCL؛ تصویرگر آینده گوشی‌های هوشمند

طرح‌های مفهومی جدید TCL؛ تصویرگر آینده گوشی‌های هوشمند

درواقع، TCL پیش‌تر در رویداد CES تبلت سه‌بار تاشدنی مذکور را نمایش داده بود، اما آن‌موقع چندان کاربردی به‌نظر نمی‌رسید. طرح مفهومی جدید حداقل روشن می‌شود، نمایشگر سه‌بار تاشدنی آن کار می‌کند و سیستم‌عامل  اندروید را اجرا می‌کند. بااین‌حال دستگاه جدید TCL، هنوز یک وسیله برای اثبات مفهوم است، ولی توانایی کار کردن را نیز دارد. برخلاف گلکسی فولد و هواوی میت X، طرح جدید TCL به‌جای تبدیل گوشی هوشمند به گوشی عریض‌تر، آن‌را به مبدل به یک تبلت می‌کند.

در حالت بسته کاربر می‌تواند نرم‌افزار تقویم را اجرا کرده و برنامه‌ی روزانه را نگاه کند و درهمین‌حال، برای دیدن برنامه‌ی کل ماه گوشی را باز کرده و به تبلت تبدیل کند. حتی بازکردن تنها یکی از نمایشگرها، گزینه‌های جالبی را دردسترس کاربران قرار می‌دهد؛ این حالت، برای خواندن کتاب الکترونیکی بسیار مناسب است و در آن، می‌توان از نمایشگر سوم به‌عنوان پایه استفاده کرد.

با تمامی این ویژگی‌های خوب، محصول سه‌بار شدنی TCL نشان داد که تبدیل چنین ایده‌هایی به واقعیت، چندان هم آسان نیست. محصول جدید چینی‌ها، به‌لطف لولا‌های بزرگ فلزی و سه باتری جداگانه که برای تأمین انرژی تمامی نمایشگرها موارد کلیدی هستند، به‌عنوان یک گوشی بسیار سنگین است. باوجود اینکه در حالت تبلت، دستگاه بسیار نازک است، ولی هنگام بستن نمایشگر، گوشی بسیار ضخیم می‌شود و درواقع این حس را القا می‌کند که سه گوشی هوشمند به‌هم چسبیده‌اند. تصور اینکه بتوان گوشی تاشدنی TCL را همانند یک گوشی معمولی حمل کرد دشوار است.

طرح مغهومی انعطاف‌پذیر دیگر، حتی جسورانه‌تر است؛ گوشی که به‌صورت کشویی باز شده و بزرگ‌تر می‌شود و نمایشگر آن از داخل بدنه به بیرون می‌آید. با این ترفند، نمایشگر رول‌شدنی AMOLED بزرگ‌تر شده و اندازه‌ی آن، از ۶٫۷۵ اینچ به ۷٫۸ اینچ افزایش می‌یابد؛ ولی این امر، با استفاده از یک موتور و فشار دادن یک دکمه محقق می‌شود و درحال‌حاضر، امکان بسته‌و‌بازکردن نمایشگر به‌صورت دستی وجود ندارد.

هنگامی‌که فرم‌فاکتور تغییر می‌یابد، رابط کاربری نیز با نمایشگر بزرگ سازگار می‌شود و ویژگی‌های دیگری همچون حالت Split Screen (تقسیم نمایشگر به چندبخش برای اجرای هم‌زمان اپلیکیشن‌ها) و موارد مالتی‌تسکینگ را ارائه می‌دهد. به‌لطف فناوری متفاوت نمایشگر، آن‌دسته از چین‌وچروکی که در گوشی‌های تاشدنی حال‌حاضر وجود دارد، در محصول جدید TCL دیده نمی‌شود.

گوشی مفهومی TCL

گوشی مفهومی TCL

همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد، محصولات جدید TCL درحال‌حاضر تنها طرح مفهومی هستند و به‌عنوان محصول واقعی تولید نشده‌اند. TCL هیچ اشاره‌ای به زمان عرضه‌ی این دو گوشی نکرده است و اصلا معلوم نیست که راهی بازار خواهند شد یا خیر.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋