کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

ویوو Z6 5G با تراشه اسنپدراگون 765G و فناوری شارژ سریع ۴۴ واتی معرفی شد

ویوو Z6 5G با تراشه اسنپدراگون 765G و فناوری شارژ سریع ۴۴ واتی معرفی شد

ویوو گوشی میان‌رده‌ی Z6 5G را با تراشه‌ی اسنپدراگون 765G و شارژ سریع ۴۴ واتی رونمایی کرد.

ویوو به‌تازگی با برگزاری رویدادی در چین، نخستین گوشی میان‌رده‌ی خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی ارتباطی نسل پنجم را رونمایی کرده است. این گوشی با نام Vivo Z6 5Gروانه‌ی بازار این کشور خواهد شد.

توان پردازشی ویوو Z6 فایوجی را تراشه‌ی اسنپدراگون 765Gتأمین می‌کند و درکنار این پردازنده، تراشه‌ی Adreno 620وظیفه‌ی انجام پردازش امور گرافیکی را برعهده دارد. پیش‌تر، همین ترکیب را در Realme X50 5G نیز دیده بودیم که ماه گذشته معرفی شد. پردازنده‌ی این میان‌رده‌ی جدید چینی‌ از هشت هسته‌ی پردازشی با معماری هفت‌نانومتری برخوردار است. از مجموع هشت هسته‌ی پردازشی در این پردازنده، یک هسته با سرعت کلاک ۲/۴ گیگاهرتز و یک هسته با سرعت کلاک ۲/۲ گیگاهرتز و شش هسته‌ی باقی‌مانده با حداکثر سرعت کلاک ۱/۸ گیگاهرتز کار پردازش وظایف محول‌شده را انجام می‌دهند.

پسوند G در شماره‌مدل این پردازنده به وجود قابلیت‌های گیمینگ در آن اشاره می‌کند؛ ازاین‌رو در این گوشی، شاهد قابلیت‌های نرم‌افزاری متعددی نظیر Multi-Turbo 3.0 و Game Space 3.0 و Game Box برای ارتقای تجربه‌ی کاربر حین بازی‌ هستیم. ویژگی دیگری که این گوشی میان‌رده را به انتخاب مناسبی برای گیمینگ تبدیل می‌کند و ویوو مانور زیادی روی آن داده است، وجود خنک‌کاری مایع در این گوشی است.

هیت سینک vivo Z6

در بطن گوشی میان‌رده‌ی ویوو Z6 5G از لوله‌ی پخش حرارت به طول ۸۵ میلی‌متر استفاده شده است که محتوی مایع مبرد است. به‌علاوه در این گوشی، از هیت‌سینک چندلایه‌ی گرافیتی با مساحت کلی ۱۰،۰۰۰ میلی‌مترمربع استفاده شده است. طبق ادعای ویوو، این سیستم خنک‌کننده می‌تواند دمای پردازنده را تا ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش دهد.

در بدنه‌ی میان‌رده‌ی جدید ویوو از طراحی دارای انحنا به‌کار رفته است. حسگر اثرانگشت در پنل پشتی دستگاه جای داده شده است و ماژول دوربین روی برآمدگی مستطیلی‌شکلی در گوشه‌ی سمت چپ قرار گرفته است. این گوشی به صفحه‌نمایش ۶/۵۷ اینچی با پنل IPS و از نوع FHD پلاس (رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰) و نسبت تصویر ۲۰:۹مجهز است. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش در طرفین و بخش بالا بسیار نازک و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ ۹۰/۷۴ درصد است. برخلاف نسل قبلی، این‌بار از شیار در بالای صفحه‌نمایش خبری نیست و ویوو برای دوربین سلفی از حفره‌ای به قطر ۳/۸۵ میلی‌متر در سمت راست بالای صفحه‌نمایش استفاده کرده است.

ویوو زد 6 / vivo Z6 5G

در بخش پشتی ویوو Z6 5G، دوربین چهارگانه به‌همراه فلاش LED دیده می‌شود. در این مجموعه، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.79، حسگر ۸ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه‌ی دید ۱۱۲ درجه‌ای، حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی را شاهد هستیم. شایان‌ ذکر است این گوشی می‌تواند عکس‌های گرفته‌شده را با فرمت RAW ذخیره کند. در جلو دستگاه، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی وجود دارد که درون حفره‌ی تعبیه‌شده در صفحه‌نمایش جای گرفته است.

انرژی موردنیاز گوشی ویوو Z6 5G را باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند که ازطریق درگاه USB-Cو فناوری شارژ سریع ۴۴ واتی ویوو شارژ می‌شود. طبق ادعای ویوو، شارژ این باتری در ۳۵ دقیقه از صفر به ۷۰ درصد می‌رسد و پس‌از‌آن، تکمیل باقی‌مانده‌ی ظرفیت باتری ۳۰ دقیقه‌‌ی دیگر زمان می‌برد. ناگفته نماند در بخش پایینی این دستگاه، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی میان‌رده‌ی جدید ویوو به پشتیبانی از هر دو نوع مستقل و غیرمستقل شبکه‌ی 5G و بلوتوث ۵ و NFC می‌توان اشاره کرد. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، این گوشی با اندروید ۱۰ و رابط کاربری مبتنی‌بر آن، یعنی Funtouch 10، روانه‌ی بازار می‌شود.

ویوو Z6 5G با تراشه اسنپدراگون 765G و فناوری شارژ سریع ۴۴ واتی معرفی شد

ویوو Z6 5G با تراشه اسنپدراگون 765G و فناوری شارژ سریع ۴۴ واتی معرفی شد

ویوو Z6 5G با تراشه اسنپدراگون 765G و فناوری شارژ سریع ۴۴ واتی معرفی شد

ویوو Z6 5G با تراشه اسنپدراگون 765G و فناوری شارژ سریع ۴۴ واتی معرفی شد

گوشی Vivo Z6 5G در دو نسخه‌ با حافظهی رم ۶ و ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با استاندارد UFS 2.1 عرضه می‌شود. برای انتخاب رنگ، سه گزینه‌ی آبی روشن و بنفش روشن و مشکی پیش روی خریداران قرار دارد. در‌حال‌حاضر، نسخه‌‌ی دارای رم ۶ گیگابایتی به قیمت ۳۳۰ دلار و نسخه‌ی دارای رم ۸ گیگابایتی به قیمت ۳۷۰ دلار در بازار چین پیش‌فروش می‌شود. به‌گفته‌ی ویوو، عرضه‌ی رسمی این میان‌رده‌ی جدید از ۸ مارس (۱۸ اسفند) آغاز خواهد شد. ویوو هنوز درباره‌ی عرضه‌ی این گوشی در خارج از چین اظهارنظری نکرده است. 

مشخصات فنی ویوو Z6 5G  
عرضه
معرفی۲۰۲۰، فوریه
وضعیتعرضه در ۸ مارس (۱۸ اسفند)
صفحه‌نمایش
نوعIPS LCD لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
اندازه۶/۵۷ اینچ (~۹۰/۷ درصد نسبت صفحه‌نمایش به بدنه)
رزولوشن۲۴۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، ۲۰:۹ (~۴۰۱ پیکسل‌براینچ تراکم پیکسلی)
بدنه
ابعاد۱۶۴در ۷۵/۱ در ۹/۲ میلی‌متر
وزن۲۰۱ گرم
سیم‌کارتدو سیم‌کارته (نانو-سیم، هم‌زمان یکی فعال (dual stand-by))
پلتفرم
سیستم‌عامل

اندروید ۱۰

Funtouch 10.0

تراشهQualcomm SDM765 Snapdragon 765G (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۲/۴ گیگاهرتز Kryo 475 Prime و یک هسته‌ی ۲/۲ گیگاهرتز Kryo 475 طلایی و شش هسته‌ی ۱/۸ گیگاهرتز Kryo 475 نقره‌ای)
پردازنده گرافیکیAdreno 620
حافظه
درگاه حافظهmicroSDXC (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت ۸ گیگابایت رم
دوربین
اصلی۴۸ مگاپیکسل (0.8 میکرومتر اندازه‌ی پیکسل، 1/2.0 اینچ اندازه‌ی حسگر، لنز واید، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)

۸ مگاپیکسل (لنز ۱۳ میلی‌متری فوق‌عریض، 1/4.0 اینچ اندازه‌ی حسگر، 1.12 میکرومتر اندازه‌ی پیکسل، f/2.2)

۲ مگاپیکسل (1.75 میکرومتر اندازه‌ی پیکسل، 1/5.0 اینچ اندازه‌ی حسگر، لنز ماکرو، f/2.4)

۲ مگاپیکسل (حسگر تشخیص عمق تصویر، f/2.4)

قابلیت‌هافلش LED، پانوراما، HDR
ویدئو2160p@30fps ،1080p@30fps
سلفی۱۶ مگاپیکسل (لنز واید، f/2.5)
صدا
جک ۳/۵ میلی‌متریبله
باتری
باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت
شارژرشارژ سریع باتری ۴۴ وات: ۷۰ درصد در ۳۵ دقیقه
قابلیت‌ها
حسگرهاحسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما
شبکه
فناوریGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
اتصالات
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.1، A2DP، LE، aptX HD
GPSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFCبله
USB2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، پشتیبانی از OTG
رادیورادیو اف‌ام
متفرقه
رنگ‌هاآبی روشن، بنفش روشن، مشکی
قیمت

حدود ۳۳۰ دلار برای نسخه با رم ۶ گیگابایتی

حدود ۳۷۰ دلار برای نسخه با رم ۸ گیگابایتی

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋