کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

حمله سایبری به زیرساخت ارتباطی کشور متوقف شد

حمله سایبری به زیرساخت ارتباطی کشور متوقف شد

نائب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت گفت حمله‌ی هکری چند روز پیش به زیرساخت‌های کشور کاملا متوقف شده و دسترسی به اینترنت هم‌اکنون در حالت کاملا عادی است.

روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه اینترنت دچار اختلال شدیدی شد و دسترسی کاربران برای ساعاتی به اینترنت مختل شد. شرکت ارتباطات زیرساخت این حمله را از نوع DDos (حمله منع سرویس) اعلام کرد که از مبدأ شرق آسیا و شمال آمریکا به ایران صورت گرفت و باعث افزایش بار ترافیک بالاتر از حد نرمال به تجهیزات شبکه‌ای شد. معاون وزیر ارتباطات نیز در مورد این اختلال اعلام کرد هکرهای اجاره‌ای گسترده‌ترین حمله‌ی تجربه شده در تاریخ ایران را علیه زیرساخت‌های کشور اجرا کردند و با هدف قرار دادن بیش از ۱۸۰ میلیون آدرس IP، به‌دنبال اختلال سراسری در شبکه اینترنت هستند. حال به‌گفته‌ی نائب رئیس شرکت ارتباطات، این حمله متوقف شده و اینترنت در شرایط عادی است.

سجاد بنابی، نائب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد حمله‌ی سایبری صورت گرفته در روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه گفت هکرها میلیون‌ها مبدأ و مقصد را هدف گرفتند و به‌دنبال اختلال سراسری در شبکه‌ی اینترنت کشور بوده‌اند؛ ساعت ۸:۴۰ روز گذشته (یکشنبه) این حملات به‌صورت کامل متوقف و جلوی خسارت به زیرساخت‌های ارتباطی گرفته شد. او گفت:

اوضاع دسترسی به اینترنت هم‌اکنون در حالت کاملا عادی قرار دارد، به دلیل مقابله‌ی صورت گرفته با این حملات از بعدازظهر روز شنبه سعی کردیم اختلال در شبکه را به حداقل برسانیم و کاربران با مشکل مواجه نشوند. پس از دفع این حملات نیز، از روز گذشته توانستیم آن را متوقف کرده و وضعیت شبکه را به حالت کاملا عادی برسانیم.

بنابی هدف از این حمله‌ی گسترده از سوی هکرهای اجاره‌ای را، کاهش سطح دسترسی کاربران به اینترنت عنوان کرد و گفت:

اینکه این حملات از سوی یک کشور یا یک دولت اتفاق افتاده باشد، قابل اثبات نیست. چرا که معمولا از این مدل «اتک ها» که از نوع دیداس (DDOS) است برای آنکه یک سایت از کار بیفتد استفاده می‌شود. اما زمانی‌که از این روش برای از کار انداختن کل رنج «آی پی»های ایران استفاده می‌شود، ممکن است یک حکومت پشت آن باشد. این هکرها در «دارک وب» اقدام به حمله می‌کنند و از این جهت، هدف آن‌ها قابل اثبات نیست. هزینه‌ی این حملات زیاد است و به‌نظر می‌رسد غیر از دولت‌ها، کسی نمی‌تواند این هزینه را پرداخت کند.

نائب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه افزود، شناسایی و مقابله با این حملات از طریق سپر «دژفا» و سایر ابزارهای امنیت سایبری زیرساخت انجام شد؛ اختلالات کامل برطرف شده است و اگر کاربری همچنان با مشکل کندی سرعت و دسترسی مواجه است، ممکن است این اختلال مربوط به شبکه‌ی داخلی اپراتور سرویس‌دهنده باشد.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋