کارگاه تیونینگ Six12 Auto Worx بدنهی چارجر کلاسیک ۱۹۶۹ را با شاسی و قوای محرکهی مدل ۲۰۱۹ از دوج چلنجر هلکت ترکیب کرده و نتیجه خودرویی بسیار جالب و متفاوت شده است.
در دنیای تیونینگ و شخصیسازی خودروها، مدتی است که نمونههایی با ترکیب مدل جدید و بدنهی کلاسیک تولید میشود. خودرویی که تصاویرش را مشاهده میکنید، دقیقا براساس همین فرمول ساخته شده است؛ رانندگی با خودرویی مدرن که ظاهری دوستداشتنی و کلاسیک دارد.
کارگاه تیونینگ Six12 Auto Worx از سال گذشته میلادی، پروژهی تولید ۱۰ دستگاه از دوج چلنجر هلکت (Challenger SRT Hellcat، تلفظ انگلیسی داج) مدل ۲۰۱۹ با بدنهی سفارشی و فیبرکربنی چارجر (Dodge Charger) محصول سال ۱۹۶۹ را آغاز کرده است. این مدل که هفتهی گذشته در حراجی میکام (Mecum Auctions) فروخته شد، دومین دستگاه تولیدی تیونرهای آمریکایی است که بسیار جذاب بهنظر میرسد.
متخصصهای Six12 Auto Worx ابتدا مدل ۲۰۱۹ دوج چلنجر را تهیه میکنند. سپس در فرآیندی وقتگیر، بدنهی چلنجر جدید با نمونهی فیبرکربنی از مدل ۱۹۶۹ دوج چارجر تعویض میشود که کاملا بهصورت سفارشی ساخته شده است. هدف از تولید چنین محصول جالبی، داشتن خودرویی با ظاهر و طراحی کلاسیک درکنار انواع تجهیزات مدرن است. درواقع میتوان چارجر کلاسیک را بدون مشکلات یک خودروی ۵۰ ساله دراختیار گرفت.
تعویض بدنهی خودروی مدرن با مدل کلاسیک اصلا کار آسانی نیست؛ بهخصوص دو مدل چلنجر و چارجر که تفاوتهای بزرگی باهم دارند. برای اینکه چارجر کلاسیک بهخوبی روی شاسی چلنجر جای بگیرد، باید در بخشهای مختلف بدنه تغییرات ریز و درشت داد. همانطور که مشخص است، محصول نهایی درمقایسه با چلنجر ۲۰۱۹ عریضتر شده و در نمای جانبی و رکابها، پنلها چکش خورده است. باوجود تمام تلاشهای قابل تحسین Six12 Auto Worx، بدنهی چارجر در نمای جانبی و سقف با شاسی چلنجر کاملا هماهنگ نیست و رینگهای سیاه رنگ فورجلاین (Forgeline) هم کمکی به بهتر شدن ترکیب ظاهر مدرن و کلاسیک نمیکند.
چارجر ۱۹۶۹ به رنگ بنفش با طرح نمایش پوشش و خطوط فیبرکربنی درآمده و در مقایسه با بدنهی دوج چلنجر هلکت استاندارد ۲۰۱۹، حدود ۱۳۶ کیلوگرم سبکتر است. زیر پوستهی کلاسیک چارجر، همه چیز از شاسی و تعلیق تا جعبهدنده و پیشرانهی ۶/۲ لیتری V8 سوپرشارژ متعلق به چلنجر ۲۰۱۹ است. همهی تجهیزات و سیستمهای مدرن خودروی ۷۱۷ اسببخاری دوج بدون تغییر حفظ شده است. در کابین هم همهی قطعات همان نمونههای استاندارد چلنجر است. جالب این است که علاوه بر حفظ کردن مواد عایق صدای کابین و سیستم اطلاعات و سرگرمی چلنجر، با استفاده از فناوری چاپ سهبعدی برای آینههای کناری روی در، سیستم هشدار نقطه کور هم دستنخورده باقی مانده است و بدون مشکل کار میکند.
دوج چلنجر ۲۰۱۹ با بدنهی چارجر ۱۹۶۹ محصول کارگاه تیونینگ Six12 Auto Worx در حراجی میکام با قیمت ۲۰۳٬۵۰۰ دلار فروخته شد.
پاسخ ها