کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

تقریبا سه چهارم اهالی کره ی جنوبی گوشی سامسونگ دارند

یکی از رسانه‌های نزدیک ‌به سامسونگ می‌گوید این شرکت امروزه بیش از ۷۰ درصد از سهم بازار موبایل کره‌ی جنوبی را دراختیار دارد. 

مدتی پیش گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ سامسونگ منتشر شد که در آن، شاهد عملکرد بسیار خوب این شرکت کره‌ای بودیم. بر اساس آمار رسمی، فروش گوشی‌های سامسونگ با رشد فصلی تقریبا ۵۰ درصدی مواجه شده است.

به‌تازگی گزارش جدیدی توسط سم‌موبایل منتشر شده است که بر اساس آن، افزایش فروش ۵۰ درصدی گوشی‌های سامسونگ باعث شده است سهم دستگاه‌های این شرکت در بازار موبایل کره‌ی جنوبی به بالاترین حد برسد. بر اساس این گزارش، سامسونگ موفق شده است در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰، ۷۲٫۳ درصد از سهم بازار موبایل کره‌ی جنوبی را از آن خود کند و رکورد جدیدی در این زمینه به ‌ثبت برساند.

این نخستین بار است که سهم سامسونگ از بازار موبایل کره‌ی جنوبی از مرز ۷۰ درصد رد می‌شود. طبق آمار، اپل و ال‌جی کمتر از ۱۰ درصد از سهم بازار موبایل این کشور را در بازه‌ی زمانیِ اعلام‌شده به‌خود اختصاص داده‌اند. 

در سال ۲۰۲۰ سامسونگ تنوع گوشی‌های خود را بیش‌ازپیش افزایش داد. این شرکت کره‌ای نه‌تنها مدل بهبودیافته‌ی شماری از گوشی‌های قبلی را معرفی کرد بلکه دستگاه‌هایی رده‌بالا نظیر گلکسی نوت ۲۰ اولترا را دردسترس کاربران قرار داد و به‌طور جدی‌تر وارد بازار گوشی‌ تاشدنی شد. بر اساس گزارش جدید سم‌موبایل، گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۰، گلکسی زد فلیپ 5G و گلکسی زد فولد ۲ 5G نقش پررنگی در رشد در خور توجه سهم سامسونگ از بازار موبایل کره‌ی جنوبی ایفا کرده‌اند.

آمار بخش محصولات دیجیتال نشان می‌دهد محصولات سامسونگ همواره در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران حضور دارند؛ طبق این آمار،‌ سامسونگ گلکسی A11 توانسته است در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های نیمه‌ی اول آبان جای بگیرد. در بین ۱۰ گوشی پرفروش برتر نیمه‌ی اول آبان در بازار ایران، ۶ گوشی متعلق ‌به سامسونگ هستند. البته متأسفانه به‌ دلیل شرایط اقتصادی، گوشی‌های میان‌رده یا اقتصادی در بازار ایران پرفروش می‌شوند و امروزه کمتر کسی قدرت خرید پرچمداران را دارد.

تحلیلگران می‌گویند سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ قرار است بسیار رقابتی‌تر از سه‌ماهه‌ی سوم باشد و به‌همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود سهم کلی سامسونگ از بازار موبایل با افت اندک مواجه شود. طبق ادعای تحلیلگران، تقاضا برای گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اپل قرار است بسیار بالا باشد و همین موضوع به کاهش سهم سامسونگ از بازار منتهی خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، به‌منظور مقابله با این اتفاق، سامسونگ قصد دارد از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ (گلکسی اس ۳۰) زودتر از سال‌های قبل و در ۱۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۲۵ دی ۱۳۹۹) رونمایی کند. باتوجه‌به شایعه‌ها، ممکن است قیمت پایه‌ی گوشی‌‌های سری گلکسی اس ۲۱ پایین‌تر از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ باشد. طبق همین گزارش‌ها، جعبه‌ی سری گلکسی اس ۲۱ قرار است حاوی وسایل جانبی بیشتر باشد. رونمایی سری گلکسی اس ۲۱ در اواسط ژانویه باعث می‌شود از همان آغاز سال آینده‌ی میلادی شاهد رقابت جذابی در بازار موبایل باشیم.

شما کاربران دیجیتال چه دیدگاهی درباره‌ی گوشی‌های سامسونگ دارید؟


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋