کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

OrCam دستگاه مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به کم شنوایان را رونمایی کرد

OrCam دستگاه مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به کم‌شنوایان را رونمایی کرد

شرکت OrCam دستگاهی جدیدی به نمایشگاه CES آورد که در ترکیب با سمعک، صدای موردنیاز کاربر را برای او تقویت می‌کند.

یکی از دستگاه‌های جذابی که در نمایشگاه CES 2020 به‌نمایش درآمد، OrCam Hear بود که صدای موردنظر کاربر را در محیط‌های گوناگون در هدفون یا سمعک تقویت می‌کند. در آزمایش اولیه، خبرنگار مقاله‌ی منبع در محیطی با چهار نمایشگر با صداهای بلند قرار گرفت و فردی حاضر در وسط آن‌ها، با او صحبت می‌کرد. شنیدن صدای این فرد از بین چهار صدای متفاوت از نمایشگرها قطعا دشوار است. با استفاده از OrCam Hear و اتصال آن به هدفون‌، خبرنگار پس از ساکت‌شدن صداهای محیط، به‌راحتی صدای فرد موردنظر را شنید.

OrCam استارتاپی متمرکز بر هوش مصنوعی است که محصولاتی برای کمک به افراد ناتوان طراحی می‌کند. آن‌ها علاوه‌بر محصولاتی همچون OrCam Hear که برای افراد با اختلال شنوایی طراحی شده‌اند، برای افراد با اختلال بینایی یا نارساخوانی نیز محصولاتی را طراحی و عرضه می‌کنند.

دستگاه OrCam Hear صدای منبع مدنظر کاربر را از میان صداهای محیط شناسایی و ایزوله می‌کند، سپس صوت ازطریق ارتباط بلوتوث به سمعک منتقل می‌شود. این دستگاه با استفاده از لب‌خوانی و شناسایی حرکت‌های بدن، صدای موردنیاز کاربر را در لحظه شناسایی می‌کند و به‌محض تغییر منبع مدنظرش، فرایند ایزوله‌سازی را تغییر می‌دهد. در بررسی‌های اولیه، OrCam Hear به‌راحتی و باتوجه‌به جهت قرارگیری کاربر، صدای مدنظر او را شناسایی و تقویت کرد.

کاربران برای استفاده از OrCam Hear می‌توانند آن را با استفاده از بند مخصوص به گردن خود بیاویزند؛ درنتیجه برای قرارگیری فرد، صدای مدنظر او را بهتر نشان می‌دهد. OrCam Hear با هدف حفظ حریم خصوصی و داده‌های کاربران، بدون نیاز به اتصال اینترنت فعالیت می‌کند. شرکت سازنده زمان عرضه‌ی محصول را در ماه‌های آتی سال جاری اعلام کرده است؛ اما از جزئیات قیمت آن اطلاعاتی منتشر نکرد.

آمارهای سازمان جهانی بهداشت می‌گوید حدود ۵۰۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان مبتلا به اختلال‌های شنوایی هستند؛ اما تنها ۲۰ درصد از بزرگ‌سالان مبتلا از سمعک و ابزارهای کمکی مشابه استفاده می‌کنند. خوشبختانه این محصولات به‌سمت هوشمندترشدن پیش می‌روند؛ اما قیمت آن‌ها نیز به نسبت افزایش می‌یابد؛ به‌گونه‌ای که برخی از دستگاه‌های کمک به اختلال‌های شنوایی قیمت‌هایی چندهزاردلاری دارند.

OrCam

از دستگاه‌های دیگر استارتاپ OrCam می‌توان به MyEye 2 اشار کرد که دستگاهی کوچک و بی‌سیم برای کمک به افراد مبتلا به اختلال‌های بینایی است. این دستگاه به دسته‌ی عینک کاربر متصل می‌شود و متون چاپ‌شده یا دیجیتالی را با صدای بلند برای او می‌خواند. MyEye 2 با قیمت ۴،۵۰۰ دلار در ۵۰ کشور جهان عرضه می‌شود و قابلیت پشتیبانی از ۲۵ زبان را دارد.

OrCam

استارتاپ OrCam دستگاه دستی دیگری به‌نام OrCam Read دارد که به افراد با اختلال نارساخوانی کمک می‌کند. کاربر دستگاه مذکور را به‌سمت یک متن نشانه می‌رود و درادامه متن مدنظر با صدای بلند برای او خوانده می‌شود. این دستگاه در ماه‌های آینده در آمریکا رونمایی می‌شود و برچسب قیمتی ۱،۵۰۰ دلاری خواهد داشت.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋