کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

ویرایشگر عکس Luminar AI با قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد

Lumiar AI ابزار پیشرفته‌ی ویرایش عکس است که درکنار گزینه‌های ویرایش سنتی، قابلیت‌های بسیار متنوعی را برپایه‌ی هوش مصنوعی ارائه می‌دهد و در ماه‌های آینده منتشر می‌شود.

شرکت Skylum، روز گذشته، نسخه‌ی جدید ابزار ویرایشگر عکس Lumiar را معرفی کرد. این ابزار جدید که با نام Lumiar AI شناخته می‌شود نخستین نسخه از اپلیکیشن‌های سری Lumiar به‌حساب می‌آید که از هوش مصنوعی استفاده‌ی گسترده می‌کنند. اپلیکیشن جدید Skylum تمامی قابلیت‌های نسخه‌ی پیشین یعنی Lumiar 4 را در حوزه‌ی یادگیری ماشین در خود دارد و چند قابلیت دیگر نیز به آن‌ها اضافه می‌کند. تمامی این قابلیت‌ها درون یک اپلیکیشن و پلاگین قرار گرفته‌اند که طبق ادعای Skylum می‌تواند ویرایش سنتی تصاویر را بازتعریف کند. 

Skylum از سال‌ها پیش تلاش کرده با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت‌های بیشتری به اپلیکیشن Luminar اضافه کند و Luminar AI جدی‌ترین قدم شرکت در همین راستا به‌حساب می‌آید. اضافه شدن عبارت AI به‌نام اپلیکیشن به‌وضوح نشان می‌دهد که Luminar AI توجه بسیار ویژه‌ای به هوش مصنوعی دارد و تلاش کرده تمامی قابلیت‌هایش را برپایه‌ی این فناوری ارائه دهد. در نسخه‌‌های پیشین Luminar شاهد ابزارهای ویرایش سنتی به‌همراه برخی قابلیت‌های نشئت‌گرفته از هوش مصنوعی بودیم، اما Luminar AI به‌میزان بسیار بیشتری از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

وقتی که تصویر مدنظر خود را به اپلیکیشن Luminar AI وارد می‌کنید، شاهد گزینه‌های مختلف مربوط به تنظیم روشنایی و کنتراست و موارد مشابه نخواهید بود. به‌جای آن‌ها، گزینه‌هایی همچون Portrait و Essentials روی صفحه ظاهر می‌شوند که هر یک از آن‌ها حاوی ابزارهای هوش مصنوعی متنوع نظیر BodyAI و FaceAI و IrisAI (برای پرتره) و AtmosphereAI و SkyAI و Sunrays (برای ویرایش تصاویر لنداسکیپ) و ابزارهای عمومی‌تری همچون CompositionAI و StructureAI (برای تغییر ظاهر کلی عکس) خواهند بود.

رابط کاربری و ابزارهای ویرایشگر عکس Skylum Luminar AI کوهستان

در نظر داشته باشید که ابزارهای سنتی ویرایش تصویر نیز در Luminar AI حاضر هستند و احتمالا در زیر تب PRO پنهان شده‌اند. نویسنده‌ی رسانه‌ی پتاپیکسل می‌گوید از توسعه‌دهندگان Luminar در این زمینه سؤال پرسید‌ه‌ و آن‌ها در جواب گفته‌اند که قصد دارند اکثر ابزارهای سنتی ویرایش را نگه دارند. Luminar AI هنوز هم حاوی ابزارهای یادشده است، اما بیشتر از تمامی نسخه‌های دیگر اپلیکیشن‌های خانواده‌ی Luminar روی ابزارهای نام‌برده‌ی هوش مصنوعی تأکید می‌کند که همگی بسیار پیشرفته هستند. Skylum امیدوار است ابزارهای هوش مصنوعی Luminar AI به‌حدی متنوع و پیشرفته باشند که شما به ابزارهای سنتی نیاز پیدا نکنید.

الکس سپکو، مدیرعامل Skylum می‌گوید: «Luminar AI باعث می‌شود ویرایش تصویر برای همه ساده‌تر شود. ما بخش‌های حوصله‌سربر و پرچالش فرایند ویرایش تصویر را بدون اینکه پیش‌نیازهای لازم برای ایجاد خلاقیت را از بین ببریم، حذف کرده‌ایم. Luminar AI ابزاری عالی برای خالقان محتوا خواهد بود. این افراد می‌توانند روی نتایج عالی متمرکز شوند، نه روی فرایند ویرایش تصویر». 

معرفی رسمی Lumiar AI فعلا تا حد زیادی به‌صورت اولیه انجام شده و گفته می‌شود که Skylum قصد دارد طی ماه‌های پیش‌رو و قبل از انتشار رسمی اپلیکیشن، جزئیات بیشتری از آن را دردسترس رسانه‌ها قرار دهد. درحال‌حاضر، تمامی آنچه را که باید درباره‌ی Lumiar AI بدانید می‌توانید در وب‌سایت رسمی این اپلیکیشن پیدا کنید.

یک دختر با موی بلوند در ویرایشگر عکس Skylum Luminar AI

Luminar AI قرار است در زمانی نامشخص در فصل تعطیلات پیش‌روی سال میلادی به‌عنوان اپلیکیشنی مستقل یا یک پلاگین ویژه برای سیستم‌های عامل ویندوز و مک OS منتشر شود. عکاسانی که به Luminar AI علاقه‌مند هستند می‌توانند آن را با قیمت ۷۰ دلار سفارش دهند؛ پیش‌فروش Luminar AI به‌صورت محدود به ۳۰٬۰۰۰ نفر ارائه می‌شود. اگر جزو کاربران فعلی محصولات Skylum هستید، می‌توانید اپلیکیشن جدید را با ۱۰ دلار تخفیف پیش‌خرید کنید.

اگر بتوانید پیش از پایان پیش‌خرید، اپلیکیشن Luminar AI را تهیه کنید می‌توانید پیش از سایر افراد به نسخه‌ی کامل آن که در ماه‌های آینده منتشر می‌شود دسترسی پیدا کنید. همچنین Skylum گفته است کسانی که این نسخه را تهیه کنند، به برنامه‌ی Luminar AI Insider که فعلا جزئیاتی درباره‌ی آن نمی‌دانیم دعوت می‌شوند. 


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋