کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از آماده‌سازی مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات خبر داد که بیشترین تمرکز را روی حمایت از پیام‌رسان‌ها و موتورهای جست‌وجوگر بومی دارد.

به‌گفته‌ی حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات با نام «شهيد حاج قاسم سليمانی» و مرکز تبادل داده ترافیکی با ظرفیت یک ترابیت‌برثانیه روز یکشنبه افتتاح می‌شوند. مرکز داده‌ی مادر شبکه ملی اطلاعات با ظرفیت ۱۰۰ رک در فاز اولیه، بیشترین تمرکز را بر پیام‌رسان‌ها، جست‌وجوگر، رایانامه و سایر خدمات پایه شبکه‌ی ملی اطلاعات دارد.

سجاد بنابی، نایب رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید که مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات، دومین گام در حمایت‌ها از این پیام‌رسان‌های بومی محسوب می‌شود که با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی و مجموع ۵۰۰ سرور قوی راه‌اندازی می‌شود. البته حدود ۵۰۰ سرور هم در حوزه‌ی خدمات موتورهای جست‌وجوگر آماده‌ی بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید خدمات پایه کاربردی یکی از موضوعات مهمی است که در سند معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات به آن توجه شده است تا در سطح گسترده و عمومی مورد استفاده کاربران قرار بگیرد؛ از‌همین‌روی، آماده‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز برای استفاده‌ی بخش خصوصی می‌تواند خدمات مناسب، باکیفیت و ارزان‌تری را به کاربران ارائه کند.

فتاحی می‌گوید که پروژه‌ی ایجاد مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات در مدت زمان کمتر از ۶ ماه طراحی و آماده‌ی بهره‌برداری در فاز اول خود شده است. فتاحی همچنین می‌گوید که ظرفیت مرکز داده جدید به‌گونه‌ای است که باتوجه‌به نیاز کاربر و پیشرفت سایر حوزه‌های زیرساختی، قابل‌افزایش است.

به‌گفته‌ی فتاحی، مرکز تبادل داده ترافیکی شبکه ملی اطلاعات یا IXP هم کمک می‌کند تا محتوا در محل تولید به شبکه‌ی توزیع، اتصال پیدا کند.

با راه‌اندازی این مرکز داده و مرکز تبادل داده ترافیکی، کیفیت و پایداری ارتباطات در حوزه‌ی خدمات پایه به شکل مؤثری افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید که راه‌اندازی مرکز داده مادر می‌تواند ظرفیت مناسبی را برای ایجاد اشتغال در بخش خصوصی فراهم کند؛ اما این حمایت همیشگی نیست و استارتاپ‌ها باید پس از شکل‌گیری مدل‌های اقتصادی خدمات پایه، در این حوزه از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋