کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

لنوو در رویداد CES 2020 جعبه Legion BoostStation eGFX را برای لپ تاپ معرفی کرد

لنوو در رویداد CES 2020 جعبه‌ Legion BoostStation eGFX را برای لپ‌ تاپ معرفی کرد

شاسی Legion BoostStation eGFX لنوو از آلومینیوم ساخته شده و این توانایی را دارد که هر کارت گرافیکی با طول ۳۰۰ میلی‌متر را درون خود جای دهد.

لنوو سال‌ها است که لپ‌تاپ‌های بالارده‌ای چون ThinkPad X1 Extreme و Legion Y720 را برای گیمرهای علاقه‌مند به دستگاه‌های قابل‌حمل عرضه می‌کند. این لپ‌تاپ‌های لنوو قدرت گرافیکی لازم برای استفاده را دارا هستند، اما برای ارائه‌ی کیفیت خوب در نمایشگرهای بزرگ‌تر دسکتاپ کارایی ندارند. لنوو در تلاش برای افزایش چشمگیر عملکرد گرافیکی در نوت‌بوک‌های این شرکت که دارای پورت تاندربولت ۳ هستند، جعبه‌ی Legion BoostStation eGFX را معرفی کرد. این دستگاه ۲۴۹ دلار قیمت داشته و تا سه ماه دیگر روانه‌ی بازار می‌شود.

همان‌گونه که از نام Legion BoostStation پیدا است، این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده که از طریق یک پردازنده‌ی گرافیکی معمولی که برای سیستم دسکتاپ ساخته شده و در محفظه قرار دارد، سرعت گرافیگی چشم‌گیری را به لپ‌تاپ‌های کاربران ببخشد. این دستگاه به خوبی با تمامی کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD سازگار است و درحالی‌که لنوو اصرار دارد این دستگاه با لپ‌تاپ‌های سری Legion سازگاری بیشتری دارد، جعبه‌ی مذکور احتمالا با همه‌ی لپ‌تاپ‌هایی که دارای پورت تاندربولت ۳ هستند کار می‌کند. لپ‌تاپ‌های دارای این قابلیت، اساسا بازه‌ای به وسعت دستگاه‌های میان‌رده تا اولتراپرتابل را تبدیل به لپ‌تاپ‌های گیمینگ واقعی تجهیزات سازگار با واقعیت مجازی می‌کنند. 

Lenovo Legion BoostStation

شاسی Legion BoostStation eGFX از آلومینیوم ساخته شده و این توانایی را دارد که هر کارت گرافیکی با عرض دوبرابر (دارای درگاه‌های دوگانه و همان اسلات ۱۶ مسیره‌ی PCIe) و طول ۳۰۰ میلی‌متر را درون خود جای دهد. جعبه‌ی مذکور می‌تواند یک درایو ۲٫۵ یا ۳٫۵ اینچی و دو حافظه‌ی PCIe SSD از نوع M.2 را پشتیبانی کند. جعبه‌ی eGFX برای اتصالات خارجی، از کنترلر GbE، دو پورت نسل اول USB 3.1، یک رابط USB 2.0 و خروجی نمایش HDMI بهره می‌برد.

Legion BoostStation مجهز به منبع تغذیه‌ی ۵۰۰ واتی بوده و از طریق رابط تاندربولت ۳، می‌تواند تا بیش از ۱۰۰ وات نیرو را به دستگاه میزبان منتقل کند. درنتیجه بیش از ۳۰۰ وات توان الکتریکی برای کارت گرافیک باقی می‌ماند که برای بیشتر کارت‌های گرافیک مدرن کافی است. لنوو مدل پایه از شاسی‌های Legion BoostStation eGFX را با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه می‌کند. علاوه‌بر این، لنوو مدل Legion BoostStation eGPU را همراه‌با کارت‌های گرافیک از پیش نصب‌شده‌ی AMD رادئون RX 5700 XT، جی‌فورس RTX 2080 Super هشت گیگابایتی انویدیا، جی‌فورس RTX 2070 Super هشت گیگابایتی انویدیا، جی‌فورس RTX 2060 Super هشت گیگابایتی انویدیا و جی‌فورس GTX 1660 Ti روانه‌ی بازار خواهد کرد.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋