کراساور هیوندای کنا ۲۰۲۱ با تغییرات جدید در داخل و خارج کابین، پکیج N-Line بههمراه اصلاحاتی در پیشرانههای موجود معرفی شد.
هیوندای بهدنبال روند کراساورهای کامپکت خود، کنا را در جون ۲۰۱۷ معرفی کرد. ظاهر این خودرو طلیعهی زبان طراحی جدیدی برای وسایل نقلیه هیوندای بود، اما امروز هیوندای بهدنبال بهروزرسانی و معرفی مدل سال ۲۰۲۱ کنا است. هیوندای کنا ۲۰۲۱ اکنون ظاهر بیرونی جدید، تغییراتی در طراحی داخل کابین، تغییر در پیشرانههای موجود و پکیج جدید N-Line را دریافت میکند.
مهمترین تغییرات در قسمت بیرونی خودرو به چشم میخورد؛ جایی که هیوندای کل ظاهر کنا را اصلاح و تغییرات عمدهای را در نمای جلو و عقب ایجاد کرده است. طراحی جداگانه چراغهای جلوی مدل فعلی هیوندای کنا همچنان ادامه دارد، اما با تغییرات کاملا جدیدی همراه میشود که ازجمله میتوان به جلوپنجره جدید، چراغهای جلو جدید، DRL بهروزرسانیشده، ورودیهای هوای جدید، نشان تغییر یافته هیوندای و موارد دیگر اشاره کرد. این تغییرات، ارتقای تقریبا زیادی نسبت به ظاهر مدل کنونی به شمار میرود. در عقب نیز تغییرات مشابهی شامل نگارههای جدید روی چراغ عقب، قطعات روشنایی بهروزرسانی شده و سپر بازطراحی شده وجود دارد.
تغییرات موجود در پکیج N-Line که برای تمام پیشرانههای هیوندای کنا دردسترس است، شامل ورودی هوای بزرگتر، تغاری گلگیر همرنگ بدنه، دیفیوزر برجسته عقب، رینگهای ۱۸ اینچی منحصربهفرد و خروجی دوگانه اگزوز میشود. نشان N-Line در جلوپنجره باقی میماند و اکنون سه دهانه در بالای آن روی لبه جلوی کاپوت وجود دارد که به تقویت ظاهر اسپرت خودرو کمک میکند. درحالیکه پکیج N-Line در تمام پیشرانههای کنا دردسترس است، کسانی که N-Line را با پیشرانه ۱/۶ لیتری توربوشارژ و سیستم تمام چرخ متحرک سفارش دهند، تنظیم خاص فرمان را نیز دریافت میکنند.
پیشرانه ۱/۶ لیتری که اوایل سال جاری در هیوندای النترا N-Line معرفی شد، هماکنون در کنا نیز مورد استفاده قرار میگیرد. این پیشرانه در کراساور کنا ۱۹۸ اسببخار قدرت خواهد داشت و تنها با جعبهدنده هفت سرعته دو کلاچه دردسترس است. هیوندای همچنین پیشرانههای ۱/۶ لیتری دیزلی و ۱ لیتری بنزینی را با فناوری هیبریدی ۴۸ ولت ارائه میدهد. پیشرانه دیزلی ۱۳۶ اسب بخاری میتواند نیروی خود را به جعبهدنده هفت سرعته خودکار دو کلاچه یا ۶ سرعته دستی و سیستم تمامچرخ متحرک منتقل کند. پیشرانه کوچکتر ۱ لیتری نیز ۱۲۰ اسببخار قدرت تولید میکند، اگرچه بدون سیستم هیبریدی دردسترس نیست. مدل هیبریدی هیوندای کنا با ظاهر طراحی بهروزرسانی شده خود را تطبیق میدهد.
در داخل کابین، هیوندای طراحی داشبورد و کنسول مرکزی را دستکاری کرده و ظاهری آراسته و جادار به سرنشینان ارائه داده است که ترمز دستی الکترونیکی نیز به آن کمک میکند. بدون اضافهکردن نمایشگرهای بیشتر، هیچ بهروزرسانی کامل نخواهد بود و هیوندای کنا نیز در این زمینه چندان ناامیدکننده نیست. نمایشگر دیجیتال جدید ۱۰/۲۵ اینچی در جلوداشبورد و صفحهنمایش ۱۰/۲۵ اینچی جدید آپشنال سیستم سرگرمی روی داشبورد وجود دارد. اندازهی نمایشگر استاندارد نیز از ۷ به ۸ اینچ افزایش مییابد.
هنوز خبری از کنا N که خیلی افراد انتظار آن را میکشیدند، نیست؛ هرچند که احتمالا در آینده این مدل معرفی شود. هیوندای کنا و کنا N Line جدید در اواخر سال ۲۰۲۰ وارد نمایندگیهای هیوندای در اروپا میشوند و پس از آن نیز مدل هیبریدی هیوندای کنا در اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.
پاسخ ها