کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

نخستین فروشگاه شناور اپل به زودی در سنگاپور افتتاح می شود

اپل به‌زودی نخستین فروشگاه شناور خود در دنیا را با نام Apple Marina Bay Sands بازگشایی می‌کند؛ این فروشگاه طراحی بسیار منحصربه‌فرد و جذابی دارد و سازه‌ای کروی‌شکل است.

فروشگاه‌های حضوری اپل در بسیاری از کشورهای دنیا دردسترس قرار دارند تا کاربران بتوانند مستقیما برای تهیه‌ی محصولات جدید و البته تعمیر دستگاه‌های خودشان اقدام کنند. به‌دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری کروناویروس، شبکه‌ی جهانی خرده‌فروشی‌های اپل با چالش‌هایی جدی مواجه شد و هنوز هم با این‌ چالش‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کند؛ اما این مشکلات باعث نشده‌اند اپل از بازگشایی فروشگاه منحصربه‌فرد جدیدی منصرف شود.

اکثر فروشگاه‌های حضوری اپل دارای طراحی آشنا هستند. بااین‌حال، سومین فروشگاه حضوری اپل در سنگاپور، طراحی بسیار منحصربه‌فردی دارد و طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی بارها موردتوجه قرار گرفته است. سومین فروشگاه حضوری اپل در سنگاپور، روی آب شناور است.

گفته می‌شود فروشگاه موردبحث که درون سازه‌ای کروی‌شکل در تفریحگاه مارینا بی سندز واقع شده، در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ مرکز کاباره‌ای عظیم با نام Avalon بوده است؛ بااین‌حال به‌زودی به مکانی برای فروش محصولات اپل تبدیل خواهد شد. فروشگاه جدید اپل نه‌تنها به‌خاطر طراحی جذابش موردتوجه قرار گرفته بلکه به‌دلیل شناور بودن روی آب، بسیاری از کاربران را هیجان‌زده کرده است. 

نمای جلو فروشگاه شناور اپل / Apple Marina Bay Sands با پس زمینه ساختمان و آسمان

اپل با انتشار تیزری روی وب‌سایت رسمی خود نوشته است: «ما به‌زودی درهای فروشگاه جدیدمان را که در نزدیکی خلیج مارینا بی قرار دارد باز خواهیم کرد. فروشگاه مارینا بی سندز اپل، مرکزی برای خلاقیت خواهد بود؛ جایی که برای شما ساخته‌ایم تا ایده‌ها و احساساتتان را به‌سمت خود بکشانیم. فروشگاه موردبحث مکانی برای شما به‌منظور اکتشاف، برقراری ارتباط و خلق چیزی جدید خواهد بود.»

نخستین فروشگاه حضوری اپل در سنگاپور در سال ۲۰۱۷ احداث شد؛ این فروشگاه در نزدیکی مرکز خرید بزرگ نایتسبریج قرار دارد. اپل همچنین در ماه جولای سال گذشته‌ی میلادی (تیر و مرداد ۱۳۹۸) دومین فروشگاه حضوری خود را در فرودگاه جول چانگی احداث کرد.

کاباره‌ی Avalon سازه‌ای بود که طراحی متفاوتی نسبت‌به فروشگاه جدید اپل داشت؛ درواقع قبلا این سازه همچون تکه‌ای شکسته از یک وسیله به‌نظر می‌رسید که لبه‌هایی تیز دارد، بااین‌حال اپل سازه را بازسازی کرد و آن را به‌شکل کره‌ای‌ که با شیشه پوشانده شده است درآورد. بخش بیرونی این سازه، آسمان سنگاپور و حرکت آب‌های موج‌دار را منعکس می‌کند و جذابیت خاصی دارد.

فروشگاه شناور اپل / Apple Marina Bay Sands شناور روی آب در روز آسمان ابری

در نور عادی روز، فروشگاه اپل همچون فضاپیمایی عجیب‌و‌غریب یا نوع آینده‌نگرانه‌ی تئاترها به‌نظر می‌رسد. شب‌هنگام، این کره‌ی شناور روی آب شروع به درخشیدن می‌کند. در سقف این سازه، پنجره‌ای دایره‌ای‌شکل دیده می‌شود که باعث می‌شود امکان ورود مستقیم نور به بخش درونی وجود داشته باشد.

فروشگاه جدید اپل همچنین شامل پیاده‌روی چوبی در اطراف خود است و گذرگاهی زیرآبی برای برقراری ارتباط با ساحل و مراکز خرید مجاور دارد. اگر بیننده‌ی سریال‌های تلویزیونی هستید و فصل سوم وست‌ورلد را دیده‌اید، احتمالا طراحی فروشگاه اپل برای‌تان آشنا به‌نظر می‌رسد!

درحال‌حاضر جزئیات کاملا دقیقی درباره‌ی فروشگاه جدید اپل نمی‌دانیم و هنوز مشخص نیست که بخش درونی این سازه‌ی منحصر‌به‌فرد چگونه به‌نظر می‌رسد. این ۵۱۲اُمین فروشگاه حضوری اپل در سراسر دنیا به‌حساب می‌آید و طبق اعلام رسمی، «به‌زودی» بازگشایی خواهد شد. 

دنیاگیری ویروس کرونا بسیاری از فروشگاه‌های حضوری را به‌تعطیلی کشاند و اپل نیز مجبور شد تمامی فروشگاه‌های خود را برای مدت‌زمانی خاص ببندد. با وجود تمامی مشکلات ایجادشده بر اثر دنیاگیری ویروس کرونا، اپل که نخستین شرکت دنیا با ارزش بازار دو تریلیون دلار به‌حساب می‌آید، فروشگاهی جدید احداث می‌کند که طراحی بسیار متفاوتی دارد.

فروشگاه شناور اپل / Apple Marina Bay Sands روی آب ساختمان شهر در شب آسمان صاف

با درنظرگرفتن منحصربه‌فرد بودن فروشگاه، انتظار داریم افراد زیادی از آن بازدید کنند. اپل می‌گوید تمامی تدابیر سلامتی‌محوری را که برای دو فروشگاه دیگرش در سنگاپور وضع کرده در این فروشگاه جدید نیز به‌کار می‌گیرد تا از حفظ سلامتی بازدیدکنندگان مطمئن شود. این تدابیر شامل مواردی مثل تعیین محدودیت برای شمار افرادی که در آنِ واحد اجازه‌ی حضور در فروشگاه را دارند می‌شود. به‌علاوه تمامی افراد باید ماسک به‌صورت بزنند و الزامات بهداشتی را رعایت کنند. 

شما کاربران دیجیتال چه دیدگاهی درباره‌ی فروشگاه جدید اپل دارید؟


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋