کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

ادوبی به طور تصادفی تصاویر کاربران را در به روزرسانی جدید لایت روم پاک کرد

به‌روزرسانی ادوبی لایت‌روم ظاهرا مشکلاتی اساسی را برای برخی از کاربران به‌همراه داشته و منجر به پاک‌شدن عکس‌ها و تنظیمات شخصی آن‌ها شده است.

عکاس‌ها و هنرمندان ویرایشگر تصویر در روزهای گذشته، ناراحتی و نگرانی خود را از رخدادی غیرمنتظره در لایت‌روم در شبکه‌های اجتماعی متعدد بیان کرده‌اند. توییتر، ردیت و انجمن پشتیبانی فتوشاپ پر از کامنت‌ها و بحث‌هایی شده است که آپدیت جدید محصولات ادوبی را هدف قرار داده‌اند. آن‌طور که پیدا است، کاربران شاکی، نسخه‌ی جدید اپلیکیشن iOS لایت‌روم را دانلود و نصب کرده بودند که منجر به پاک شدن عکس‌ها و طراحی‌های preset آن‌ها شده بود. ادوبی اکنون وجود مشکل در به‌روزرسانی را تأیید کرده است و البته می‌گوید که داده‌ها برای همیشه پاک شده‌اند.

یکی از کاربران شاکی که در ردیت، جریان پاک‌شدن عکس‌های خود را نوشته بود، جزئیات جالب‌توجهی از رخداد پیش‌آمده را ذکر می‌کند. او می‌گوید که پس از چهار ساعت صحبت‌کردن با مرکز پشتیبانی ادوبی، متوجه اساسی‌بودن مشکل شده است. پشتیبان ادوبی به کاربر می‌گوید که فعلا راه‌حلی برای مشکل پیش آمده نیست و عکس‌ها کاملا پاک شده‌ است. کاربر مذکور می‌گوید که عکس‌های پاک شده، مجموعه‌ای دوساله از تلاش‌های او بوده‌ است. نکته‌ی مهم‌تر اینکه برخی از کاربران برای preset موجود در حساب کاربری خود چند صد دلار هزینه پرداخت کرده بودند.

ادوبی ازطریق سخنگوهای خود به مشکلات پیش‌آمده برای کاربران اشاره و از آن‌ها عذرخواهی کرد. شرکت همچنین به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن منتشر کرد تا از هرگونه مشکل مشابه برای کاربران دیگر جلوگیری شود. البته همان‌طور که گفته شد مدیران و سخنگوهای ادوبی می‌گویند که فایل‌ها برای همیشه پاک شده‌اند و امکان بازیابی وجود ندارد.

در بیانیه‌های رسمی ادوبی که در واکنش به چالش پیش‌آمده برای کاربران منتشر شده‌اند، تنها به عذرخواهی ساده بسنده شده است. ظاهرا چالش یادشده، تنها برای آن دسته از کاربران لایت‌روم دردسرساز شده که حساب کاربری ادوبی کلاد نداشته‌اند. به‌علاوه، کاربرانی که در زمان آپدیت اپلیکیشن، عکس‌های خود را با حساب کاربری ابری تنظیم و هماهنگ نکرده‌اند، با مشکل پاک‌شدن عکس‌ها روبه‌رو شده‌اند.

رخداد پیش‌آمده برای کاربران ادوبی، اولین اتفاق و چالش از این نوع نیست. کاربران کانن هم چندی پیش مشکل مشابهی را تجربه کرده بودند که در آن عکس‌ها و ویدیوهای موجود در پلتفرم image.canon پاک شده بود. شرکت ژاپنی به‌خاطر بحران ایجادشده، سرویس را منحل کرد. درمجموع، رخدادهای اخیر باز هم اهمیت تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان را برای عکاس‌ها گوشزد می‌کند. البته هنرمندان حرفه‌ای همیشه برنامه‌ای دقیق برای تهیه‌ی بکاپ از فایل‌های مهم خود دارند.


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋