کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

از رویداد CES 2020 در حوزه ی گیمینگ چه انتظاری داریم؟

از رویداد CES 2020 در حوزه‌ی گیمینگ چه انتظاری داریم؟

در حالی‌که بیشتر از چند روز تا زمان آغاز رویداد CES 2020 باقی نمانده، انتظار می‌رود تا محصولات متنوعی در حوزه‌ی گیمینگ رونمایی شود.

رویداد CES 2020 قرار است با فناوری‌های جدید، آماده‌ی پیشبرد دنیای گیمینگ باشد. با اینکه بسیاری از جزئیات تا چند روز بعد، یعنی زمان برگزاری رویداد مذکور مبهم خواهد ماند، اما به‌نظر می‌رسد اتفاقات فراوانی در صنعت گیمینگ رخ خواهد داد. از جمله‌ی این موارد می‌توانه به معرفی سخت‌افزارهای جدید برای کامپیوترهای شخصی، رونمایی از لوازم جانبی و راه‌هایی برای ارائه‌ی بازی‌های ویدئویی همه‌جانبه‌تر، با بهره‌گیری از ویژگی‌هایی چون واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و فناوری haptic اشاره کرد. در ادامه آن‌چه که انتظار می‌رود در رویداد CES 2020 به وقوع پیوندد آمده است.

شرکت‌های بزرگ چه محصولاتی را معرفی خواهند کرد؟

intel ces

انتظار می‌رود اینتل، انویدیا و AMD محصولاتی را در قالب پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک جدید معرفی کنند. سال پیش کارت‌های گرافیک سری جی‌فورس 2080 انویدیا برای لپ‌تاپ، توجه زیادی را به خود جلب کردند. این امکان نیز وجود دارد کامپیوترهای گیمینگ جدیدی از برند گیمینگ شرکت دل، Alienware، اچ‌پی، ایسوس و دیگر تولیدکنندگان معرفی شود. برای مثال سال گذشته شرکت Alienware، یک لپ‌تاپ گیمینگ ۱۷ اینچی تحت مدل m17 را، در کنار مدل دیگری با نام m15 رونمایی کرد. شرکت Razer نیز طبق معمول شگفتی‌هایی در زمینه‌ی گیمینگ خواهد داشت. سال پیش در رویداد CES 2019، شرکت مذکور از لپ‌تاپ گیمینگ Blade 15 Advanced پرده برداشت و طرح مفهومی جدیدی را برای نمایشگرهای گیمینگ معرفی کرد.

شرکت تایوانی Iogear نیز لوازم جانبی در حوزه‌ی گیمینگ، از جمله صفحه‌کلید، ماوس، هدست، شبیه‌ساز (emulator) و مواردی از این دست را برای کامپیوترهای شخصی معرفی می‌کند. با نگاه به نقشه‌ی نمایشگاه، می‌توان متوجه شد شرکت‌های چینی همانند GCHT Gaming که در زمینه‌ی تولید کنترلرهای بازی فعالیت می‌کند و Gamtec Technology Development، Mijoy و Riitek نیز محصولاتی مانند لوازم جانبی در زمینه‌ی گیمینگ برای کامپیوترها و کنسول‌های بازیPS4، ایکس‌باکس، نینتندو سوییچ و اندروید معرفی خواهند کرد.

واقعیت مجازی و گیمینگ همه‌جانبه با بهره‌گیری از فناوری هپتیک

انتظار می‌رود در رویداد CES 2020 شاهد فناوری‌هایی باشیم که گیمرها را در داخل بازی‌ها غوطه‌ور می‌کنند. یکی از این فناوری‌ها، Cybershoes است که به کاربر اجازه می‌دهد در یک بازی مبتنی‌بر واقعیت مجازی راه برود و بدود. شرکت BHaptic نیز محصولی پوشیدنی برای القاء حس واقعی به گیمرها معرفی خواهد کرد. کاربر با لباس هپتیک و تمام‌تنه‌ی بی‌سیم شرکت BHaptic، موسوم به Tactsuit که درواقع شامل یک نمایشگر سربند (HMDS) هپتیک، جلیقه و بازوبند برای دست‌ها و بازوها و پاها است، قادر به احساس بازی در اطراف خود خواهد شد. براساس اظهارات BHaptic، کاربر خواهد توانست شمشیرهای سامورایی، شلیک اسلحه‌ها، گاز زدن زامبی‌ها و بغل‌کردن را در محتوای واقعیت مجازیِ ارائه‌شده توسط فروشگاه‌های آنلاین Steam و Oculus حس کند. این لباس به مثابه حد وسطی از لباس کاراکتر فیلم سینمایی Pacific Rim و فناوری مورد استفاده توسط کاراکترهای فیلم دیگری با نام Ready Player One است.

vr ces

در مورد فناوری هیپتیک، اگر علاقه‌ای به پوشیدن لباس ندارید، شرکت Arcadeo یک صندلی گیمینگ هیپتیک در چنته دارد که کاربر با اپلکیشن موبایلی توانایی کنترل آن را دارد. این فناوری با نام GT Throne درواقع یک صندلی گیمینگ تعاملی شیک‌و‌پیک است که با صداها اقدام به انجام ویبره می‌کند.

شرکت Immersion نیز با فناوری‌ها هیپتیک خود، وارد رویداد CES 2020 می‌شود و به‌گفته‌ی این شرکت به‌دنبال ایجاد انقلابی در رابطه‌ی بین انسان و ماشین در یک دنیای دیجیتال است. برخی از محصولات Immersion برای گیمینگ موبایل متمرکز بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، به منظور ایجاد بازی‌هایی با تکیه‌ی بیشتر بر حس لامسه، با بهره‌گیری از فیلترها و مواردی این چنینی است.

با این حال، باید توجه داشت که بسیاری از محصولات در رویداد CES هرگز به بازار عرضه نمی‌شوند، بنابراین برای هیجان‌زده شدن هنوز خیلی زود است. علاوه‌بر قابلیت ویبره و واقعیت مجازی، صدا نیز نقش مهمی در ایجاد یک بازی همه‌جانبه دارد. شرکت Flexound قصد دارد یک فناوری با نام Augmented Audio به مفهوم صوت افزوده‌شده را در رویداد CES 2020 نمایش دهد. فناوری مذکور احساس لمس را به تجربه‌های لمسی‌و‌بصری مانند گوشی‌دادن موسیقی، انجام بازی، تماشای تلویزیون و فیلم اضافه خواهد کرد. اگرچه به‌نظر  می‌رسد فناوری Augmented Audio بیشتر متمرکز بر تماشاگران فیلم‌ها است، اما این احتمال نیز وجود دارد در آینده روی صندلی‌های گیمینگ نصب شود.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋