کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

اپلیکیشن LastPass درصورت افشای رمزعبور در دارک وب به کاربر هشدار می دهد

اپلیکیشن مدیریت رمز عبور LastPass قابلیت جدیدی برای کاربران ارائه کرد که درصورت افشای رمز عبور در دارک وب، به آن‌ها هشدار می‌دهد.

اکثر کاربران امروز دنیای فناوری حساب‌های کاربری متعددی در سرویس‌ها و وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون دارند. مدیریت همه‌‌ی آن‌ها و به خاطر سپردن رمزهای عبور، اصلا ساده نیست. به‌همین دلیل بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که از سرویس‌های مدیریت رمز عبور استفاده کنید. این سرویس‌ها امکان استفاده از رمزهای عبور منحصربه‌فرد را در حساب‌های کاربری گوناگون ممکن می‌کنند و همچنین درصورت استفاده از یک رمزعبور تکراری، به کاربر هشدار می‌دهند. LastPass یکی از محبوب‌‌ترین سرویس‌های مدیریت رمز عبور محسوب می‌شود که در به‌روزرسانی جدید خود با بهبود داشبورد امنیتی، قابلیت‌های بیشتری را به کاربر ارائه می‌کند.

قابلیت جدید LastPass و به‌روزرسانی‌های Security Dashboard در این سرویس، امکاناتی همچون نمای کلی از حساب‌های کاربری متعدد را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین درصورت استفاده از رمزهای عبور خطرساز، به کاربر هشدار داده می‌شود. داشبورد جدید بر پایه‌ی قابلیتی قبلی به‌نام Security Challenge توسعه یافته است که توسعه‌دهنده‌ی اصلی LastPass یعنی LogMeIn آن را در سال ۲۰۱۰ اضافه کرده بود.

داشبورد امنیتی جدید لست‌پس مانند نسخه‌های قبلی تمرکز زیادی روی رتبه‌بندی حساب‌های کاربری دارد. در نمای کلی، ابتدا امتیازی از بررسی همه‌ی حساب‌‌های کاربری و رمزهای عبور مشاهده می‌کنید. همچنین رمزهای عبوری که قدیمی، غیرفعال یا ضعیف هستند یا در چند حساب کاربری استفاده شده‌اند، به‌صورت یک بخش جدا به نمایش در می‌آیند. برای تغییر هریک از رمزهای عبور ضعیف تنها باید روی آن کلیک کنید تا لست‌پس شما را به صفحه‌ی اصلی برای تغییر رمز عبور، هدایت کند.

روش محاسبه‌ی امتیاز کلی رمزهای عبور در داشبورد جدید لست‌پس تغییری نکرده است. البته در نسخه‌ی جدید برای محاسبه‌ی سطح امنیت حساب‌ها نیازی به هر بار بررسی نیست. درواقع امتیازها و مراحلی که برای حفظ و افزایش امنیت حساب کاربری نیاز هستند، هر بار که بخش مخصوص رابط نرم‌افزار را باز کنید، برای شما نمایش داده خواهند شد.

از قابلیت‌های مهم جدید لست‌پس می‌توان به نظارت و بررسی دارک وب اشاره کرد. وقتی گزینه‌ی مذکور را در حساب کاربری خود فعال کنید، رمزهای عبور شما مرتب با پایگاه داده‌ی حساب‌های فاش شده در دارک وب مقایسه می‌شوند. پایگاه داده‌ی موسوم به Enzoic، اطلاعات حساب‌های کاربری که در دارک وب خرید و فروش می‌شوند را به‌صورت تجمیعی نگه‌داری می‌کند. قابلیت بررسی دارک وب تنها برای کاربران نسخه‌های Premium و Family و Business اپلیکیشن فعال می‌شود، درحالی‌که قابلیت داشبورد مدیریتی پیشرفته، دراختیار همه‌ی کاربران قرار دارد.

اغلب سرویس‌های مدیریت رمز عبور و برخی از مرورگرهای وب، قابلیت‌های مشابه لست‌پس را برای بررسی رمزهای عبور در دارک وب ارائه می‌کنند. به‌عنوان مثال، 1Password از سال ۲۰۱۸ قابلیتی به‌نام Watchtower را به سرویس خود اضافه کرد که بررسی امنیتی مجموعه‌ی حساب‌های کاربری را به کاربران ارائه می‌کند. این اپلیکیشن همچنین رمزهای عبور را با پایگاه داده‌ی Have I Been Pwned مقایسه می‌کند تا درصورت افشا شدن رمز عبور و خرید و فروش در دارک وب، به کاربر هشدار دهد. در مجموع هرچه سرویس‌های بیشتری در فضای آنلاین، قابلیت‌های بررسی و مقایسه‌ی رمزهای عبور را دراختیار کاربران قرار دهند، امنیت کلی حساب‌های کاربری بهبود پیدا خواهد کرد.


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋