کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

کامپیوترهای آی مک ۲۱ ۵ اینچی و آی مک پرو با حافظه SSD و پردازنده Xeon معرفی شدند

اپل کامپیوترهای جدیدی از خانواده‌ی آی‌مک معرفی کرد که از حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD و در برخی نمونه‌ها از پردازنده‌ی نسل دهمی زئون بهره می‌برند.

اپل چند عضو جدید از خانواده‌ی آی‌مک را به بازار معرفی کرد تا شاید آخرین محصولات مبتنی بر پردازنده‌ی اینتل خود را در سال ۲۰۲۰ به کاربران عرضه کرده باشد. مهم‌ترین محصول جدید، آی‌مک ۲۷ اینچی بود که در اخبار قبلی به آن اشاره کردیم. دو محصول دیگر هم در میان ستاره‌های سال ۲۰۲۰ دیده می‌شوند که گزینه‌های بهینه‌ای را ازلحاظ مشخصات سخت‌افزاری به کاربران ارائه می‌کنند. آی‌مک ۲۱/۵ اینچی و آی‌مک پرو مدل ۲۰۲۰، با به‌روزرسانی در قطعات اصلی سخت‌افزاری معرفی شدند.

همان‌طور که گفته شد، آی‌مک ۲۷ اینچی مدل ۲۰۲۰ اپل یک محصول عالی محسوب می‌شود که با نمایشگر 5K رتینا و حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD درکنار قابلیت‌های پردازشی قوی در بخش‌های مرکزی و گرافیکی، هر کاربری را به خود جذب می‌کند. ازطرفی آی‌مک ۲۱/۵ اینچی جدید هم با قیمت پایین‌تر احتمالا برای کاربرانی که به‌دنبال ابعاد کوچک‌تر کامپیوتر و نمایشگر هستند، جذاب خواهد بود.

مشخصات نسخه‌های گوناگون آی مک جدید ۲۰۲۰

آی‌مک ۲۱/۵ اینچی مدل سال ۲۰۲۰، در همه‌ی مدل‌ها با حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD عرضه می‌شود که قدم روبه‌جلوی مهمی ازسوی اپل است. البته هنوز امکان انتخاب گزینه‌ی Fusion Drive هم برای کاربران وجود دارد. تنها نقطه‌ی مزیت درایوهای مذکور را می‌توان قیمت پایین‌تر با ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر دانست. نسخه‌ی پایه‌ی آی‌مک ۲۱‍/۵ اینچی با درایو SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود. البته کاربر می‌تواند با پرداخت ۴۰۰ دلار بیشتر، حافظه‌ی ذخیره‌سازی را تا یک ترابایت بهبود دهد. امکان دیگر، تعویض رایگان درایو ۲۵۶ گیگابایتی با درایو یک ترابایتی فیوژن درایو خواهد بود.

آی‌مک پرو سال ۲۰۲۰ با قابلیت‌هایی بسیار حرفه‌ای در بخش پردازش مرکزی معرفی شد. این کامپیوتر که با پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای اینتل Xeon فروخته می‌شود، قیمت پایه‌ای ۴،۹۹۹ دلار دارد. پردازنده‌های زئون برای کاربرانی که به‌دنبال تجربه‌ی استفاده‌ی سطح ورک‌استیشن از کامپیوترهای اپل هستند، گزینه‌ای عالی خواهد بود. کامپیوتر جدید اپل همچنین پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند ۲۲ ترافلاپسی دارد و در نسخه‌ی پایه، با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD عرضه می‌شود. البته قطعا کاربری که به‌دنبال یک ورک‌استیشن می‌رود، نیاز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری خواهد داشت. نمایشگر 5K با ابعاد ۲۷ اینچی هم از گزینه‌های حرفه‌ای دیگر آی‌مک پرو جدید محسوب می‌شود که تفاوتی با نسل‌های قبلی ندارد.

نکته‌ی جالب‌توجه اینکه آی‌مک پرو به‌جز پردازنده‌ی زئون و کمی بهینه‌سازی ساده، بهبود خاصی نسبت به نسل قبلی ندارد. درواقع گزینه‌هایی همچون پوشش نانو نمایشگر یا میکروفن‌ها و بلندگوهای حرفه‌ای‌تر در نسخه‌ی پرو دیده نمی‌شوند. ازطرفی آی‌مک ۲۷ اینچی جدید در نسخه‌های حرفه‌ای تمامی این گزینه‌ها را ارائه می‌کند. درنهایت کاربرانی که به‌دنبال یک کامپیوتر همه‌کاره‌ی حرفه‌ای در کلاس ورک‌استیشن از اپل هستند، می‌توانند آی‌مک ۲۷ اینچی را با گزینه‌های پرچم‌دار در نظر داشته باشند.


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋