کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

اوپو A72 نسخه 5G همراه با تراشه دایمنسیتی 720 رونمایی شد

نسخه‌ی 5G اوپو A72 با نمایشگر ۶/۵ اینچی مجهز به نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی رونمایی شد.

اوپو ماه آوریل نسخه‌ی معمولی اوپو A72 را رونمایی کرد. این نسخه از ارتباطات 5G پشتیبانی نمی‌کرد؛ اما حال مدلی همراه ‌با تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۲۰ از اوپو A72 رونمایی شده است که مهم‌ترین ویژگی‌اش امکان ارائه‌ی خدمات 5G به کاربران خواهد بود.

نسخه‌ی 4G اوپو A72 از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ استفاده می‌کرد؛ اما در نسخه‌ی 5G تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۲۰ به‌کار رفته که اخیرا معرفی شده است. در هر دو نسخه‌ی نمایشگری ۶/۵ اینچی با پنل LCD و رزولوشن +FHD به‌چشم می‌خورد؛ اما نسخه‌ی 5G اوپو A72 از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی به‌جای نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی در نسخه‌ی استاندارد برخوردار است.

نسخه‌ی 5G اوپو A72 ضعف‌هایی درمقایسه‌با نسخه‌ی 4G نیز دارد. برای مثال، درحالی‌که ارتقای سطح ارتباطات به5G را شاهد هستیم، سخت‌افزار استفاده‌شده در دوربین‌ها کمی ضعیف شده است. در نسخه‌ی 4G اوپو A72، از دوربینی با ماژول چهارگانه در پنل پشتی استفاده شده است: دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای سنجش سطح عمق در تصویر. در جلو این گوشی هوشمند نیز، دوربینی ۸ مگاپیکسلی کار گذاشته شده است. درمقابل، نسخه‌ی 5G اوپو A72 از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و در پنل پشتی نیز، از دوربین سه‌گانه برخوردار است: دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص میزان عمق در تصویر.

رنگبندی اوپو A72 مدل 5 جی / Oppo A72 5G

احتمالا چنین اقدامی برای کنترل قیمت نسخه‌ی 5G بوده است تا کاربران بیشتری بتوانند آن را بخرند. ناگفته نماند حجم باتری نسخه‌ی 5G نیز از ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در نسخه‌ی 4G به ۴،۰۴۰ میلی‌آمپرساعت کاهش یافته است. برای شارژ باتری نیز می‌توان از درگاه USB-C و فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی استفاده کرد.

درهرصورت می‌توان گفت انتخاب اوپو کمی اشتباه بوده است و برای نسخه‌ی 5G اوپو A72 بهتر بود از باتری پرظرفیت‌تری استفاده می‌کرد؛ زیرا این نسخه‌ی از نمایشگری با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و ارتباطات 5G برخوردار است که درنتیجه، میزان مصرف انرژی را افزایش می‌دهند.

از دیگر مشخصات نسخه‌ی 5G اوپو A72 که مبتنی بر اندروید ۱۰ است، می‌توان به استفاده از رابط کاربری ColorOS 7.2، سیستم تقویت‌کننده‌ی صدای Dirac 2.0، حسگر اسکنر اثرانگشت فیزیکی در لبه‌ی گوشی و جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری اشاره کرد.

انتظار می‌رود اوپو A72 نسخه‌ی 5G در سه رنگ‌بندی و با ۸ گیگابایت حافظه رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۲۷۰ دلار روانه بازار چین شود. هنوز مشخص نیست محصول جدید اوپو به بازار جهانی نیز راه خواهد یافت یا خیر؛ اما انتظار می‌رود از ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) عرضه‌ی آن در بازار چین را شاهد باشیم.


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋