کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی های هوشمند در هند طی فصل دوم ۲۰۲۰

هند دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است که در فصل دوم سال میلادی جاری، با کاهش درخورتوجه فروش روبه‌رو شد.

حتی دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان هم از بحران‌های کووید ۱۹ در امان نبوده است. در فصل دوم سال ۲۰۲۰، فروش گوشی‌های هوشمند در کشور هند با کاهش ۴۸ درصدی نسبت به فصل مشابه سال گذشته روبه‌رو شد. محققان شرکت Canalys با انتشار این گزارش سقوط اعلام کردند که کاهش رخ داده در فروش بازار هند، در یک دهه‌ی گذشته بی‌سابقه به‌نظر می‌رسد. آن‌ها تأکید می‌کنند که هند یکی از معدود بازارهای درحال رشد گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و چنین سقوطی، برای یک بازار روبه‌رشد، نگران‌کننده خواهد بود.

در فصل دوم سال جاری، حدود ۱۷/۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در هند فروخته شد که نسبت به آمارهای ۳۳ و ۳۳/۵ میلیون فروش در فصل دوم ۲۰۱۹ و فصل اول ۲۰۲۰، کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. شاید هیچ دلیلی بیش از ویروس کرونا، کاهش فروش بی‌سابقه در بازار هند را توجیه نکند. تاکنون بیش از یک میلیون شهروند هندی به این ویروس مبتلا شده‌اند.

در روزهای پایانی ماه مارس، دولت هند سیاست تعطیلی گسترده را در دهلی نو اجرا کرد تا گسترش بیماری تاحدودی کنترل شود. در دوران تعطیلی، تقریبا تمامی فروشگاه‌ها به‌جز فروشنده‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها تعطیل بودند. دولت حتی فروش گوشی هوشمند توسط شرکت‌هایی همچون آمازون و فلیپ‌کارت را ممنوع اعلام کرده بود، چون آن را جزو کالاهای اساسی نمی‌دانست.

تعطیلی ‌کنترل‌شده‌ی کسب‌وکارها در هند تا میانه‌ی ماه مه ادامه داشت. سپس دولت اعلام کرد که فروشگاه‌های متفرقه و آنلاین می‌توانند خدمت‌رسانی را در بخش‌های عمده‌ای از کشور از سر بگیرند. دراین‌میان، سیاست سخت‌گیرانه در تعطیلی دهلی نو، تأثیر بسیار زیادی روی کاهش فروش گوشی‌های هوشمند داشت.

چین که به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود، در دوران بحران کرونا وضعیت بهتری نسبت به هند داشت. آمار فروش گوشی‌ها در فصل منتهی به ماه مارس، در چین تنها ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد. در آن دوره، چین بیشتر از همه جا درگیر ویروس کرونا بود. بازار هند در فصل اول سال جاری ضربه‌های آن‌چنان قابل‌توجهی از همه‌گیری کووید ۱۹ متحمل نشد و حتی فروش گوشی‌های هوشمند رشد چهار درصدی را ثبت کرد. فراموش نکنید که در فصل اول، بازار جهانی با کاهش فروش ۱۳ درصدی روبه‌رو شد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که آمار سالانه‌ی ۲۰۲۰، تنها کمی بهتر می‌شود و درنهایت شاهد کاهش فروش ۱۲ درصدی سالانه خواهیم بود.

کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در هند در فصل دوم ۲۰۲۰

مادومیتا چاداری، تحلیل‌گر شرکت کانالیس درباره‌ی وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند می‌گوید: «بازار هند برای بازگشت به وضعیت عادی مسیر دشواری را در پیش داشته است. اگرچه به محض باز شدن بازارها، افزایش شدید فروش تجربه شد، مراکز تولیدی با مشکل کمبود نیرو مواجه شدند. همچنین قوانین جدید روی فرایندهای تولیدی، منجر به خروجی کمتر در مراکز تولید گوشی هوشمند شد».

تعطیلی سراسری در هند، تأثیری روی موقعیت فرمانرواهای بازار نداشت. شیائومی در دوره‌ی گذشته موفق به حفظ موقعیت در بازار هند شد. شرکت چینی که از پایان سال ۲۰۱۸ به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی هوشمند در بازار هند شناخته می‌شود، در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه ژوئن، حدود ۵/۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رساند. درنتیجه شیائومی ۳۰/۹ درصد از بازار داخلی هند را در فصل دوم دراختیار داشته است.

در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین برندهای گوشی هوشمند در هند، شرکت ویوو قرار دارد که در فصل گذشته، ۳/۷ میلیون دستگاه به فروش رساند و ۲۱/۳ درصد از سهم بازار را دراختیار گرفت. سامسونگ که زمانی بیشترین آمار فروش را در هند دراختیار داشت، در فصل گذشته تنها توانست سهم ۱۶/۸ درصدی ثبت کند و در رتبه‌ی سوم بازار جای گرفت. کره‌ای‌ها سرمایه‌گذاری‌های چشم‌گیری در هند انجام داده‌اند و شاید فروش و تولید را با نرخ قابل‌توجهی افزایش دهند.

تقریبا تمامی تولیدکننده‌های گوشی هوشمند، در هفته‌های اخیر محصولات جدیدی را در بازار هند معرفی کرده‌اند. آن‌ها به‌مرور درحال بازیابی موقعیت پس از تعطیلی گسترده هستند. برای ماه آتی نیز رونمایی‌های متعددی پیش‌بینی می‌شود که قطعا به رونق گرفتن هرچه بیشتر بازار هند کمک می‌کند.

برای برخی از فعالان بازار گوشی‌های هوشمند در هند، ویروس کرونا تنها بحران آن‌ها محسوب نمی‌شود. در ماه‌های اخیر، سیاست‌های ضد چین در هند بیشتر شده‌اند. یکی از دلایل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها، کشته شدن ۲۰ سرباز هندی در درگیری‌های نظامی در هیمالایا بود که در ماه ژوئن رخ داد. در شبکه‌های اجتماعی هند نیز کاربران زیادی یکدیگر را به تحریم چین تشویق می‌کنند و ویدیوهایی از شکستن گوشی‌های هوشمند و تلویزیون و دیگر محصولات چینی بازنشر می‌شود. هندی‌ها همچنین ماه گذشته ۵۹ پلیکیشن چینی را در کشور ممنوع اعلام کردند که در میان آن‌ها، نام تیک‌تاک هم به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها در هند، دیده می‌شد.

شیائومی، ویوو و اوپو (چهارمین فروشنده‌ی بزرگ گوشی هوشمند در هند) و دیگر تولیدکننده‌های چینی، حدود ۸۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در هند دراختیار دارند. چاداری می‌گوید با وجود چالش‌های پیش‌آمده، شرکت‌های چینی هنوز می‌توانند با قدرت به فروش در بازار هند ادامه دهند، چون رقبای آن‌ها از اپل و سامسونگ گرفته تا نوکیا، توانایی رقابت قیمتی در بازار هند را ندارند. اپل که تنها یک درصد از بازار هند را دراختیار دارد، در کاهش اخیر فروش گوشی‌های هوشمند، کمترین خسارت را متحمل شد. آن‌ها کاهش ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته در فصل دوم تجربه کردند و تنها ۲۵۰ هزار دستگاه آیفون در هند فروختند. به‌هرحال گوشی آیفون در بازار کشوری درحال‌توسعه مانند هند، هیچ‌گاه محصول پرفروشی محسوب نمی‌شود.


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋