کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

ریلمی فردا فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات خود را معرفی می کند

ریلمی اعلام کرده است که فردا گوشی هوشمند جدیدی با فناوری شارژ سریع رونمایی می‌کند. این فناوری احتمالا همان فناوری ۱۲۵ وات اوپو با نام جدید خواهد بود.

طی سال‌های اخیر شرکت‌های گوشی‌ساز بیش از پیش به حضور شارژ سریع در محصولات‌شان اهمیت داده‌اند. در روزهای نخست روی ‌کار‌آمدن شارژ سریع، شرکت‌ها تلاش می‌کردند روی مدت‌زمانی که باتری از صفر تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود مانور دهند، اما به‌لطف تلاش‌هایی که به‌طور عمده توسط شرکت‌های چینی انجام شده است امروزه شارژ کامل باتری‌ها نیز در زمانی کوتاه انجام می‌گیرد و روی این مبحث هم مانور داده می‌شود. هرچه زمان می‌گذرد، شرکت‌ها به فناوری‌هایی جدید برای بالا بردن سرعت شارژ گوشی‌های هوشمند دست پیدا می‌کنند و این موضوع طی چند هفته‌ی اخیر به‌دفعات در اخبار اعلام شده است.

ظاهرا شرکت‌های چینی به‌طور کلی علاقه‌ای شگرف به شارژ سریع (شاید بهتر باشد بگوییم بسیار سریع) دارند. مدتی پیش اعلام شد اوپو (شرکت مادر ریل‌می) در پی معرفی فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات است. چیزی نگذشته بود که یکی از زیرشاخه‌های شرکت ویوو با نام آیکو، به رونمایی شارژ سریع ۱۲۰ وات پرداخت.

در آن زمان اعلام شد آیکو باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی جدیدی ساخته است که ازطریق شارژ سریع در مدت تنها ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. در راهکار ارائه‌شده توسط آیکو، سلول‌های باتری در چینشی جدید پشت‌ سر یک‌دیگر قرار می‌گیرند. ولتاژ و شدت‌جریان در این راهکار از ۲۰ ولت و ۶ آمپر به ۱۲ ولت و ۱۰ آمپر تبدیل شده است. در این روش، از دو مدار مجزا با شدت‌جریان ۵ آمپر و ولتاژ ۱۲ ولت استفاده می‌شود که به‌صورت همزمان به شارژ کردن دو باتری ۲٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌پردازند.

تیزر فناوری شارژ سریع 125 وات ریلمی

اوپو در بیانیه‌ی خود اعلام کرده بود امروز شارژ سریع خود را معرفی می‌کند. ظاهرا در فاصله‌ی یک روز پس از این معرفی، یعنی در ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۶ تیر ۱۳۹۹) ریلمی نیز قصد دارد از این فناوری برای دستگاه‌های خود پرده بردارد. ریلمی برندی مجزا به‌حساب می‌آید،‌ اما وابستگی زیادی به اوپو دارد به استفاده از دستاوردها و نتایج تحقیق‌و‌توسعه‌ی این شرکت برای تولید محصولات خود می‌پردازد.

ریلمی ساعاتی پیش پستی جدید در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر کرد و از معرفی قریب‌الوقوع یک گوشی هوشمند 5G با فناوری Super Flash Charge خبر داد. در همین حین بود که مدیر ارشد بازاریابی ریلمی همان عکس را در حساب شخصی خود منتشر کرد و در بخش توضیحات آن عدد باینری ۱۱۱۱۱۰۱ را نوشت که بیان‌گر عدد ۱۲۵ است. 

گوشی‌های هوشمند ریلمی از فناوری شارژ سریع اوپو استفاده می‌کنند، اما با نامی متفاوت. اوپو فناوری‌های خود را VOOC و SuperVOOC می‌نامد، اما گوشی جدید ریلمی یعنی ریلمی X50 پرو 5G مجهزبه فناوری شارژ سریع ۶۵ وات با نام SuperDart Flash Charge است که البته عملکردی کاملا مطابق‌با SuperVOOC 2.0 اوپو دارد. بنابراین احتمالا ریلمی فردا از همان فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات اوپو با نامی جدید پرده‌برداری خواهد کرد.

دیدگاه شما کاربران دیجیتال در این رابطه چیست؟


دیجیتال را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام

توییتر

یوتیوب

تلگرام

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋