کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

آیفون 5G اپل همچنان برای عرضه در سال جاری برنامه ریزی شده است

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند با وجود تمامی چالش‌های ایجادشده توسط دنیاگیری ویروس کرونا، اپل همچنان قصد دارد آیفون‌های 5G را همین امسال روانه‌ی بازار کند.

به‌لطف افشای اطلاعات فراوان، امروزه تقریبا تمامی اطلاعات مربوط‌به گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ را می‌دانیم؛ از احتمال ارائه‌ی گوشی‌ها در رنگ‌های جدید گرفته تا بهره‌مندی از شبکه‌ی فوق سریع 5G و شمار دوربین‌های پنل پشتی. با این‌حال هنوز هم از چیزی مطمئن نیستیم و آن، تاریخ عرضه‌ی گوشی‌ها است.

اپل جزو نخستین شرکت‌های دنیا بود که درمورد خطرات ویروس کرونا به همه‌ی مردم هشدار داد؛ ویروس مرگباری که متأسفانه تاکنون بیش از ۱۰٫۵ میلیون نفر را در سراسر دنیا مبتلا و بیش از نیم میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است. در ماه فوریه‌ی گذشته (بهمن و اسفند ۱۳۹۸) اپل اعلام کرد چالش‌های ایجاد‌شده بر اثر دنیاگیری کووید ۱۹ روی توانایی این شرکت برای ساخت آیفون‌ اثر منفی گذاشته است و می‌تواند باعث بروز برخی اختلالات در کسب‌و‌کار شود. اکنون چندین ماه از آن زمان گذشته و همه‌ی توجهات طرفداران اپل به آیفون ۱۲ و احتمال تأخیر در عرضه‌ی آن جلب شده است.

تاکنون شایعه‌های متعددی درمورد آیفون‌های جدید شنیده‌ایم. این شایعه‌ها که عموما مربوط‌به زنجیره‌ی تأمین اپل هستند ادعا می‌کنند اپل همچنان در پی عرضه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ در پاییز امسال است، با این‌حال این شرکت ممکن است در زمینه‌ی تأمین گوشی دچار مشکل شود. بنابراین انتظار می‌رود آیفون ۱۲ در ابتدا به‌شکل محدود در دسترس قرار گیرد. رسانه‌ی Nikkei به‌نقل از منابعی آگاه می‌نویسد اپل برای آغاز تولید انبوه آیفون‌های 5G با تأخیری بین چهار هفته تا دو ماه مواجه شده است؛ اتفاقی که تا حد بسیاری زیادی به ویروس کرونا مربوط می‌شود.

اپل ماه آوریل امسال (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) جلسه‌ای با تحلیلگران برگزار کرد و مدعی شد توانایی‌هایش برای تولید محصول تا حد زیادی به شرایط عادی بازگشته است. البته این جلسه پیش از سرعت گرفتن نرخ ابتلای افراد به ویروس کرونا برگزار شد؛ مدتی پس از آن جلسه، نرخ ابتلا به‌حدی بالا رفت که مقامات رسمی حوزه‌ی بهداشت نگرانی شدید خود را در این زمینه اعلام کردند. اپل تاکنون ترجیح داده است جزئیاتی بیشتر در این زمینه به رسانه‌ها اعلام نکند.

قیمت گوشی اپل آیفون ۱۲ نیز یکی از موضوعات مهم برشمرده می‌شود؛ امروزه دنیاگیری ویروس کرونا باعث بیکاری افراد زیادی شده و قطعا عمده‌ی آن‌ها ترجیح می‌دهند پول زیادی برای تهیه‌ی گوشی جدید خرج نکنند. باید دید که اپل برای قیمت‌گذاری آیفون ۱۲ چه سیاستی پیش می‌گیرد. 

تحلیلگران و طرفداران اپل در حال نظارت نزدیک روی شرایط شرکت هستند و در تلاشند بفهمند که این شرکت درنهایت می‌تواند آیفون‌های ۲۰۲۰ را سر موقع عرضه کند یا این گوشی‌ها با تأخیر زیاد روانه‌ی بازار می‌شوند. اهمیت آیفون‌های جدید تنها به خود اپل محدود نمی‌شود؛ در نظر داشته باشید که اپل امروزه بیش از نیمی از درآمد خود را ازطریق فروش آیفون‌ها به‌جیب می‌زند. اپل طی سال‌های اخیر به‌دفعات در نقش پیشوا برای صنعت فناوری ظاهر شده و در زمینه‌ی کووید ۱۹ هم به‌خوبی درمورد تأثیراتی که از آن گرفته، شفاف‌سازی کرد.

اپل جزو نخستین شرکت‌هایی بود که از احتمال تأخیر در تولید محصولات خود در پی دنیاگیری ویروس کرونا خبر داد. این شرکت همچنین در زمانی به‌نسبت سریع موفق شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فروشگاه‌های حضوری خود را بازگشایی کند. اپل در سال‌های گذشته نشان داده که تا حد زیادی با دورکاری مخالف است و چنین اجازه‌ای را به کارمندانش نمی‌دهد. با این‌حال شرایط امروز اپل را مجبور کرد کارمندان خود را به خانه بفرستد.

اپل قصد دارد روز سی‌ام ژوئیه ۲۰۲۰ (۹ مرداد ۱۳۹۹) ساعت ۴:۰۰ بامداد به‌وقت تهران جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر کند. به‌محض انتشار بیانیه‌ی اپل در زمینه‌ی عملکرد مالی، دیجیتال جزئیات آن را با شما در میان خواهد گذاشت. گزارش مالی جدید اپل از جوانب زیادی حائز اهمیت خواهد بود. 

شما کاربران دیجیتال چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋