کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

با سیستم لرزش گیر شبه گیمبال ویوو X50 پرو بیشتر آشنا شوید

ویوو X50 پرو نوعی سیستم لرزش‌گیر ویژه دارد که از مکانیسم شبیه‌به گیمبال استفاده می‌کند. در ویدئوی جدید ویوو توضیحات جالبی درمورد این سیستم ارائه شده است.

ویوو مدتی پیش به‌صورت رسمی از گوشی‌های خانواده‌ی X50 پرده‌برداری کرد. در طول بازاریابی برای این محصولات شاهد استفاده از شعارهایی نظیر «تجربه‌ی عکاسی کاملا حرفه‌ای» ازسوی ویوو بودیم، موضوعی که باعث شد توجه بسیاری از کاربران به دوربین گوشی‌های جدید این شرکت معطوف شود. ویوو همچنین ادعا دارد که خانواده‌ی X50 می‌تواند «عکاسی با موبایل را بازتعریف کند».

پس از چند هفته، سرانجام امکان تهیه‌ی ویوو X50 پرو ازطریق فروشگاه‌های حضوری برای طرفداران فراهم شده است. به‌مناسب عرضه‌ی محصول، ویوو ویدئویی تبلیغاتی منتشر کرد و در آن به یکی از فناوری‌های بسیار جالب گوشی X50 پرو پرداخت. 

ویدئوی جدید ویوو که تاریخ انتشار آن به هفته‌ی گذشته برمی‌گردد تاکنون به‌دفعات مشاهده شده است. آن‌طور که ویدئوی موردبحث نشان می‌دهد، X50 پرو از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) بسیار پیشرفته بهره می‌گیرد که شباهت‌های زیادی به فناوری PTZ دارد. PTZ در گیمبال‌ها استفاده می‌شود. PTZ مخفف Pan-Tilt-Zoom است و نشان می‌دهد که لنز گیمبال به چپ و راست (Pan) یا به بالا و پایین (Tilt) حرکت می‌کند. عبارت Z نیز نشان می‌دهد که گیمبال توانایی بزرگ‌نمایی (Zoom) را دارد. فناوری به‌کاررفته در دوربین X50 پرو جزئیات ریز زیادی دارد که برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید:

فناوری مورداستفاده توسط ویوو از نام خاصی بهره می‌گیرد که ترجمه‌ی ماشینی آن چیزی شبیه‌به Micro-Cloud PTZ به‌دست می‌دهد. این نام نشان می‌دهد ویوو به‌جای استفاده از گیمبالی گران‌قیمت، به نرم‌افزار متکی شده است. درواقع نرم‌افزار به‌کاررفته در گوشی باعث می‌شود لنز حس کند که درحال راه رفتن روی ابری نرم است. نور واردشده به لنز، روی حسگر تابیده می‌شود که اتفاقی جدید نیست و چنین مکانیسمی در همه‌جا دیده می‌شود.

با این‌حال نباید فراموش کنیم که در سیستم ویوو، لنز دوربین در چندین جهت (بالا، پایین، چپ و راست) حرکت می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که نور با زاویه‌ای متفاوت به حسگر بتابد یا این‌که سطح متفاوتی از حسگر را هدف بگیرد. دقیقا در همین‌جا است که الگوریتم پیچیده‌ی ویوو وارد کار می‌شود. الگوریتم موردبحث به‌صورت خودکار تصاویر به‌دست‌رسیده از زاویه‌های مختلف را با یک‌دیگر تطبیق می‌دهد و در راستای حذف تاری و لرزش آن‌ها قدم برمی‌دارد. ذات اصلی سیستم لرزش‌گیر دوربین‌ گوشی‌ها، از بین بردن تاری و لرزش تصاویر است و به‌نظر می‌رسد سیستم پیاده‌سازی‌شده توسط ویوو در X50 پرو به‌خوبی از پس انجام این کار برمی‌آید. 

مکانیسم دوربین ویوو X50 پرو

با همه‌ی این‌ها بهره‌گیری از این نوع فناوری اساسا به افزایش قطر گوشی می‌انجامد، زیرا به قطعاتی پیچیده نیاز دارد. ویوو ضمن استفاده از فناوری یادشده، ضخامت گوشی را بسیار پایین آورده و همین موضوع یکی از نکات مهم مربوط‌به X50 پرو به‌حساب می‌آید.

ویوو به‌طور معمول گوشی‌های خانواده‌ی X را با ضخامت بسیار کم می‌سازد و این سنت را برای خانواده‌ی X50 نیز رعایت کرده است. ویوو برای کم‌کردن ضخامت X50 پرو به طراحی داخلی پیچیده‌ای روی آورده است. آن‌طور که ویوو می‌گوید، مهندسین سخت‌افزار این شرکت بیش از ۶ ماه تلاش کردند تا به نوعی فناوری ویژه برای انباشته‌کردن برخی قطعات روی هم دست پیدا کنند. 

X50 Pro در کنار ارائه‌ی قابلیت‌هایی عالی در زمینه‌ی فیلمبرداری برای ضبط ویدئوهایی با کمترین تاری ممکن، در زمینه‌ی عکسبرداری ساکن نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پلتفرم ویژه‌ی مایکرو کلاود این شرکت می‌تواند سرعت شاتر را تا حداکثر یک‌چهارم ثانیه تثبیت کند. 

نمونه عکس ویوو X50 پرو ساختمان های بلند شهر شلوغ چراغ روشن

نمونه عکس ویوو X50 پرو

گوشی جدید ویوو در حال حاضر فقط برای ساکنان چین در دسترس قرار دارد. ویوو به‌طور معمول شماری از قابلیت‌های گوشی‌های خانواده‌ی X را در خانواده‌ی V که مخصوص بازارهای جهانی است قرار می‌دهد. بنابراین امیدوار هستیم که چینی‌ها در آینده‌ای نزدیک گوشی موبایلی نظیر V21 Pro را با سیستم لرزش‌گیر شبه‌گیمبال و البته قیمت مناسب روانه‌ی بازار کنند.

شما کاربران دیجیتال چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋