کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

اپل سرانجام خط مشی یکجانبه گرایانه اپ استور را تغییر می دهد

پس از بروز انتقادات گسترده در قبال خط‌مشی انحصارطلبانه‌ی اپل، به‌نظر می‌رسد سرانجام این شرکت آماده است تا به توسعه‌دهندگان اجازه بدهد که قوانین سخت‌گیرانه‌ی اپل استور را به چالش بکشند.

اپل به‌طور رسمی از اعمال تغییراتی اساسی در قوانین اپ‌استور، فروشگاه رسمی محصولات این شرکت خبر داده است که می‌تواند نشانه‌ای از آن باشد که کوپرتینویی‌ها بیش‌ازپیش نیازهای بازار را درک کرده‌اند.

براساس این تغییرات، از این پس و در آینده‌ای نزدیک، توسعه‌دهندگان خواهند توانست که قوانین و خط مشی یکجانبه‌گرایانه ارائه محصول در اپ استور را به چالش بکشند و این موضوع نه‌تنها در فرایند حذف محصولات از اپ استور اعمال خواهد شد بلکه قوانینی را که به عدم پذیرش آن‌ها منجر شده است، نیز در بر خواهد گرفت. به‌علاوه، پس از این، روند حذف باگ‌ها در محصولات، به بهانه نقض قوانین با کندی همراه نخواهد بود. 

اپل درباره‌ی این تغییرات می‌گوید:

در ابتدا، توسعه‌دهندگان نه‌تنها این امکان را خواهند داشت که دلیل اینکه چرا یک اپلیکیشن باعث نقض قوانین و خط مشی اپ استور شده است، مطالبه کنند؛ بلکه در این موارد سازوکاری اندیشیده شده است که آن‌ها می‌توانند خود این قوانین را نیز به چالش بکشند. ثانیا برای اپلیکیشن‌هایی که هم‌اینک در اپ استور هستند، از این پس، مگر در مواردی که به مشکلات قانونی مربوط باشد، فرایند حذف باگ‌های نرم‌افزاری به تأخیر نخواهد افتاد.

طی هفته‌ای که گذشت، پس از حذف جنجالی سرویس ایمیل Hey از اپ استور، انتقادات فراوانی به مدل مدیریت یکجانبه‌گرایانه اپ استور وارد شد که دوباره نام کوپرتینونشین‌ها را به سرخط اخبار برد. در همین راستا فیل شیلر از مدیران ارشد اپل در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود:

اعمال هرگونه تغییرات در قوانین اپ استور به کاهش قابل توجهی در منابع درآمدی اپل منجر خواهد شد.

هرچند از سخنان آقای شیلر این‌طور استنباط می‌شد که اپل، در آینده نزدیک تغییراتی اساسی در خط ‌مشی خود در قبال قوانین سخت‌گیرانه اپ استور اعمال نخواهد کرد، اما از اعلامیه رسمی امروز این‌طور به‌نظر می‌رسد که اپل به این نتیجه رسیده است که انجام برخی تغییرات ساختاری، اجتناب‌ناپذیر است.

اگرچه هنوز مشخص نیست که توسعه‌دهندگان محصولات اپل، قرار است در کدام زمینه‌ها و با چه معیارهایی خط مشی اپ استور را به چالش بکشند و دقیقا چه خواسته‌هایی خواهند داشت؛ اما قطعا این هفته و در خلال برگزاری رویدادهای مخصوص توسعه‌دهندگان در همایش WWDC جزئیات بیشتری مشخص خواهند شد.

اما تغییر دوم که اپل به آن اشاره کرده است و به تسریع روند حل مشکل باگ‌ها مربوط است، قطعا اتفاق مثبتی خواهد بود و می‌تواند بخش زیادی از فشار روی توسعه‌دهندگان را بکاهد و از حذف یا مسدود شدن اپلیکیشن‌ها به دلیل نقض قوانین، جلوگیری کند.

تفکیک کردن این دو مبحث از یکدیگر نیز کاملا قابل درک است. اپل ثابت کرده است که امنیت کاربران برایش از اهمیت زیادی برخوردار است و تمایل ندارد که فرایند طولانی رایزنی با توسعه‌دهندگان برای حذف باگ‌های نرم‌افزاری، ریسک بروز مشکلات امنیتی برای کاربران محصولاتش را در پی داشته باشد.

تغییرات اساسی در نحوه مدیریت اپل بر اپ استور در تابستان امسال اعمال و اجرایی خواهند شد و قطعا در آینده نزدیک اخبار بیشتری در مورد آن خواهیم شنید.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋