check-me

check-me

6 نکته برای تجهیز فیلمبرداری اتاق کنفرانس و سمینار

 

خودشه ! شما تصمیم گرفته اید. دیگر خبری از تهیه فیلم سمینار خودتان با Teams یا Zoom در اتاق جلسات چند منظوره نیست. شما آماده هستید تا خود را به یک اتاق فیلمبرداری سمینار مجهز کنید تا بتوانید کارآمدتر و سریع تر با تیم های خود همکاری کنید.

تصمیم برای نصب یک اتاق جلسه واقعی مشارکتی (یا فیلمبرداری کنفرانس ، همان چیزی است که ;-P) گرفته می شود، در اینجا شش موضوع مهم وجود دارد که قبل از شروع این سرمایه گذاری باید بررسی کنید:


خلاصه

 اتاق جلسه مناسب برای همکاری از راه دور؟
کار مشترک در اتاق کنفرانس
بهترین ویژگی های Zoom Whiteboard
چه مبلمانی برای اتاق جلسه مشترک شماست؟
کدام تجهیزات را برای فیلمبرداری اتاق کنفرانس خود انتخاب کنید؟
طراحی صوتی برای سیستم تهیه ویدئو سمینار اتاق شما
آیا اتصال اینترنت برای فیلمبرداری اتاق کنفرانس من مناسب است؟
اتاق جلسه مناسب برای همکاری از راه دور؟

 

قبل از تجهیز اتاق برای فیلمبرداری کنفرانس و سمینار باید چندین نکته خاص را در نظر گرفت:

    واضح ترین: اندازه اتاق فیلمبرداری سمینار  باید با تعداد شرکت کنندگان پیش بینی شده مطابقت داشته باشد. به طور معمول، شما باید حداقل یک متر بین پشتی صندلی ها و دیوار قرار دهید.


    شکل مستطیلی - کلاسیک ترین - برای اتاق فیلمبرداری کنفرانس مناسب است به شرطی که نسبت بین طول و عرض از 3 تجاوز نکند (بدیهی است که از راهروها باید اجتناب شود). شکل ذوزنقه ای که V شکل جدول را بگیرد نیز امکان پذیر است.


    نور اتاق برای فیلمبرداری سمینار شما: این یک پارامتر بسیار مهم است. نور طبیعی باید عرضی به صفحه نمایش باشد: برای جلوگیری از اثرات نور پس زمینه کاملاً ضروری است. علاوه بر این، شرکت کنندگان در اتاق جلسه مشترک باید به درستی روشن شوند (تقریباً 200 لوکس). علاوه بر این، صفحه های تعاملی نباید در نور چرا گرفته شوند.


    آکوستیک اتاق برای تهیه فیلم کنفرانس : از سطوح شیشه ای بزرگ در چهار طرف اتاق جلسه مشترک خود که طنین صدا را تقویت می کند، اجتناب کنید. در صورت لزوم، یک یا دو دیوار باید با مواد جاذب صدا تهیه شود.


    در/درها در سمت مقابل صفحه نمایش: در واقع جریان ورود افراد باید پشت سر شرکت کنندگان انجام شود و میدان دید صفحه نمایش قطع نشود.
    محرمانه بودن اتاق جلسات مشارکتی: اگر اتاق فیلمبرداری کنفرانس برای میزبانی جلسات محرمانه در نظر گرفته شده است، باید مراقب بود که صفحه (صفحه‌ها) از بیرون سالن قابل مشاهده نباشد.

 

کار مشترک در فیلمبرداری اتاق سمینار

البته، شما مشتاق خواهید بود که ابزارهایی را پیش‌بینی کنید که به تیم‌های شما امکان می‌دهد با ابزارهای قدرتمند برای فیلمبرداری اتاق کنفرانس جدیدتان تبادل، تولید مشترک، یکدیگر را به چالش بکشند.

به عنوان مثال، زوم ابزارهایی را ارائه می دهد تا جلسات مجازی شما تا حد امکان شبیه به جلسات واقعی باشد. یکی از ابزارهایی که می تواند به همکاری کمک کند، ویژگی "Whiteboard" است. مانند یک تخته سفید فیزیکی، وایت برد Zoom به شما امکان می دهد اسناد و نقشه ها را doodle، حاشیه نویسی کنید.
بهترین ویژگی های Zoom Whiteboard

    یادداشت ها - تجربه تخته سفید از یادداشت هایی پشتیبانی می کند که می توانید به هر قسمت از بوم یا اجزای آن متصل کنید. بنابراین، کاربران می توانند هر عنصر تخته سفید را برای توضیح یک ایده یا برجسته کردن یک عمل حاشیه نویسی کنند.


    نظرات - وایت برد دارای یک پنل نظرات است که در سمت راست پنجره ظاهر می شود. همچنین می‌توانید با استفاده از ویژگی @mention شرکت‌کنندگان همکاری را ذکر کنید.


    نسخه‌سازی – وایت برد زوم دارای ویژگی‌های جامع نسخه‌سازی است. تمام نسخه های ذخیره شده بوم را به همراه مُهرهای زمانی و نام نویسنده فهرست می کند. همچنین شامل خلاصه ای از تغییرات ایجاد شده توسط هر نویسنده است.

 

چه مبلمانی برای اتاق سمینار مناسب شماست؟

مهم است که همه بتوانند همه صفحه‌های اتاق فیلمبرداری کنفرانس را بدون حرکت ببینند و بالعکس: سایت(های) راه دور باید همه شرکت‌کنندگان حاضر در اتاق جلسه مشترک را ببینند. بنابراین، V شکل میز به شدت توصیه می شود.

علاوه بر این، تمام سیم‌کشی‌ها، دستگاه‌های الکترونیکی و لوازم جانبی باید در مبلمان و چیدمان ادغام شوند و در برابر جابه‌جایی ناخواسته (به غیر از سرقت) ایمن شوند. این تنها تضمین آرامش خاصی برای مدیر تسهیلات است.


کدام تجهیزات را برای فیمبرداری اتاق سمینار خود انتخاب کنید؟

از آنجایی که شما بیشتر وقت خود را در جلسات می گذرانید (یک مدیر به طور متوسط ​​21 ساعت در هفته را در جلسات صرف می کند، که بیشتر از ایستگاه کاری آنها است)، تیم های راه دور شما باید به راحتی از اتاق کنفرانس ویدئویی قابل دسترسی باشند. ابزارهای مشارکتی متعدد هستند اما می‌توان آنها را در سه موضوع زیر دسته‌بندی کرد: کنفرانس صوتی، فیلمبرداری سمینار، و اشتراک‌گذاری محتوا/ویرایش مشترک از راه دور.

به یک حرفه ای اعتماد کنید تا به شما پیشنهادهایی بدهد که مطابق با مشخصات شما باشد. از درخواست POC (Proof Of Concept) یا به عبارت دیگر آزمایش با تجهیزات درخواستی دریغ نکنید. برای دریافت مشاوره از یک متخصص هم می توانید به صفحه فیلمبرداری سیمنار وارد شوید.

 

 

سیستم

بلندگوها و میکروفون ها بخش مهمی از هر راه اندازی فیلمبرداری کنفرانس هستند. آنها به طور قابل توجهی به همکاری بین تیم ها کمک می کنند. تجهیزاتی که انتخاب می کنید به اندازه اتاق و تعداد شرکت کنندگان بستگی دارد. می‌توانید بلندگوها و میکروفون‌ها را روی میزها قرار دهید یا یک نوار صوتی زیر صفحه نمایش ویدیو قرار دهید. حتی می توانید میکروفون ها را از طریق سقف اجرا کنید. برای اتاق‌های کوچک‌تر، فقط نوارهای صوتی را در زیر صفحه اضافه کنید. اما مکان های بزرگتر ممکن است به زنجیره ای از دستگاه های صوتی متصل به هم نیاز داشته باشند که به پیچیدگی کلی طراحی سیستم شما می افزاید.

ملاحظات زیرساخت صوتی شما باید شامل بی سیم یا سیمی بودن اتصال باشد. همچنین کیفیت صدا را برای کاهش پژواک و بازخورد در نظر بگیرید. شما نمی خواهید سیستم صدای محیط را در اتاق دریافت کند و یک حلقه بازخورد ایجاد کند.

 

در پایان، در نظر گرفتن این شش نکته به طور همزمان به شما این امکان را می‌دهد که با اجتناب از ناامیدی و ارتقاء هزینه‌بر زمانی که برای تجهیز فیلمبرداری اتاق  سمینار و کنفرانس  خود و آماده کردن جلسات ویدیویی خود می‌روید، بودجه خود را متعادل و کنترل کنید.

check-me
check-me

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋