کانتنت مارکتینگ دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: مواد بازاریابی که اطلاعات دقیق تری در مورد نحوه عملکرد یک محصول یا خدمات ارائه می دهند.کانتنت مارکتینگ به جای تمرکز بر زیبایی شناسی، محتوایی را اولویت بندی می کند که به مشتریان خود آموزش می دهد.
کانتنت مارکتینگ به محتوای بازاریابی مربوط می شود که به جزئیات نحوه عملکرد یک محصول یا خدمات می پردازد.
شرکت هایی با سفرهای مشتری پیچیده معمولاً به خدمات کانتنت مارکتینگ روی می آورند تا مردم را با پیشنهادات خود آشنا کنند. این شرکتها شامل شرکتهای خودروسازی و سایر عملیاتهایی هستند که نیازمند چندین مرحله و خرید زیاد مصرفکننده هستند.
در حالی که کانتنت مارکتینگ در برخی از صنایع محبوب تر از سایرین است، اما مزایای متمایز ارائه می دهد که باعث رشد موفقیت در تقریباً هر کسب و کاری می شود. این مقاله 4 مزیت کلیدی ادغام کانتنت مارکتینگ در برنامه های بازاریابی دیجیتال فعلی شما را برجسته می کند.
مزایای کانتنت مارکتینگ
پیام را پاک کنید
انتظارات مشتری را شکل دهید
ترویج درک
ایجاد اعتماد
هیچ چیز بهتر از بودن در یک صفحه نیست. کانتنت مارکتینگ کمک می کند تا مشتریان خود را از طریق ارتباط شفاف که فرآیندهای جدید را منطقی می کند به خدمات خود نزدیکتر کنید.
کانتنت مارکتینگ به دلیل ترکیب گرافیک و متن به روش های منطقی برای توضیح یک فرآیند شناخته شده است. این امر به ویژه زمانی رایج است که یک محصول یا خدمات به فرآیندی ناآشنا در سمت مصرف کننده نیاز دارد.
مواد بازاریابی به گونهای طراحی شدهاند که مشتریان را قادر میسازد تا به راحتی نیازهای خود را بدون نیاز به تکیه کردن به شما برای پشتیبانی فردی ارائه دهند.
Instacart در طول قرنطینههای COVID-19 و سفارشهای ماندن در خانه به محبوبیت قابل توجهی رسید. خدمات آنها به افرادی که بیشتر در معرض این ویروس هستند این امکان را می دهد تا بدون نیاز به ترک خانه، مواد غذایی خود را تهیه کنند.
اگرچه این فرآیند انقلابی و مفید بود، اما در آن زمان لزوماً برای مخاطبان آشنا نبود. باید خیلی ها فکر می کردند که خدماتی مانند این دقیقاً چگونه به نظر می رسد و چه چیزی از آنها به عنوان مشتری نیاز دارد.
Instacart برای روشن کردن امکانات و ویژگیهای پیشنهادات خود، چندین تصویر بصری برای وبسایت خود ایجاد کرد که به مردم ایدهای از آنچه را که باید ارائه میکردند، میداد.
برخی از مزایای استفاده از این فرآیند، مانند امکان تحویل رایگان و عدم وجود "هزینه های شلوغ" برای سفارشات در ساعات اوج مصرف، نشان دادند.
علاوه بر این، کانتنت مارکتینگ شامل این بود که مشتریان میتوانستند به طور همزمان از چندین فروشگاه سفارش دهند و خدمات آنها را در زمانهای چالش برانگیز همهگیری برای عموم جذابتر کند.
کانتنت مارکتینگ این امکان را برای Instacart و بسیاری از شرکتهای دیگر فراهم کرد تا پیامهایی واضح و قابل درک ایجاد کنند که مخاطبان را قادر میسازد به مشتریان آگاه تبدیل شوند.
ارائه اطلاعات دقیق از طریق کمپین های بازاریابی ایجاد شده توسط شرکت های تبلیغات و مارکتینگ در مورد نحوه عملکرد شرکت شما به مشتریان کمک می کند تا بفهمند از سرمایه گذاری روی شما چه انتظاراتی می توانند داشته باشند.
این یک مزیت قابل توجه برای کسانی است که به دنبال ایجاد اختلال در عملکرد صنعت خود هستند. اخلالگران در صنعت می توانند از کانتنت مارکتینگ استفاده کنند تا نشان دهند که ساختار منحصر به فرد آنها چگونه به مشتریان ارزش می افزاید.
به عنوان مثال، شرکت راه حل های خرده فروشی خودرو کاروانا با فرآیند ساده و غیررسمی خود برای خرید وسایل نقلیه جدید و دست دوم به عنوان یک اخلالگر در صنعت شناخته می شود.
کاروانا از طریق معرفی ماشینهای فروش خودرو، اولین تجربه دیجیتالی و حملونقل خودرو، فرآیند منحصر به فرد خود را با هدف سادهسازی فرآیندهای خرید سنتی ایجاد کرد.
با این حال، بدون یک سرویس آشنای مشابه، مخاطبان ممکن است درک نکرده باشند که از سرویس جدید و بهبودیافته چه انتظاری میتوانند داشته باشند. به همین دلیل است که کاروانا از تاکتیک های کانتنت مارکتینگ برای کانال های رسانه های اجتماعی خود استفاده می کند.
در اینستاگرام، آنها ویدیویی از پشت صحنه را به نمایش گذاشتند که در آن توضیح میداد که چگونه یک خودروی تازه خریداری شده از یکی از دستگاههای فروش خودروی آنها از طریق کامیونهای باربری مارک به خانه خریدار میرسد.
از طریق این ویدئو، مخاطبان میتوانند انتظارات خدمات مشتری خود را شکل دهند و تصور کنند که سفر خرید برای خودشان چگونه خواهد بود.
کانتنت مارکتینگ به مخاطبان کمک می کند تا با ارائه جزئیاتی که به سؤالات و مشکلاتی که ممکن است در حین یادگیری درباره شرکت با آن مواجه شوند، در خرید احساس راحتی کنند.
به این ترتیب، کانتنت مارکتینگ کمک می کند تا مشتریان به آرامی در قیف بازاریابی، از جمع آوری اطلاعات اولیه به سمت تصمیم گیری خرید آگاهانه، هدایت شوند.
شرکتهایی مانند سازمان ThreadUp به کاربران بینش بیشتری نسبت به جزئیات مربوط به فرآیند upcycling میدهند. آنها فرآیند خود را به سه مرحله تجسمی تقسیم می کنند که به خوانندگان کمک می کند تا خدمات را درک کنند.
عکسها و تصاویر شامل کیف برند ThreadUp این شرکت است که برای جمعآوری و ارسال لباسها و لوازم جانبی باکیفیت به ThreadUp برای ارتقاء دوچرخه استفاده میشود. این مراحل همچنین شامل جزئیات کلیدی حمل و نقل مانند استفاده از یک دفتر FedEx یا مکان USPS است.
این جزئیات کوچک باعث ایجاد راحتی و اطمینان در مصرف کنندگانی می شود که می خواهند در این فرآیند شرکت کنند. هر شرکتی می تواند از کانتنت مارکتینگ برای کمک به مخاطبان برای درک جزئیات بیشتر در مورد خدمات خود استفاده کند.
در نهایت، کانتنت مارکتینگ ساده است، که شرکت ها را به ایجاد روابط اعتماد با مشتریان خود دعوت می کند. حتی اگر کسی تازه شروع به یادگیری در مورد شرکت شما کرده باشد، اگر با شفافیت رهبری کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که با شما همراهی کند.
با استفاده از کانتنت مارکتینگ و ارتباط مشتریان با اطلاعات صادقانه در مورد فرآیندها و خدمات خود، به مشتریان خود نشان می دهید که نگرانی ها و اولویت های آنها را درک می کنید. علاوه بر این، شما در مورد نحوه برخورد شرکتتان با آنها صحبت می کنید.
در تمرین این شکل از بازاریابی، همدلی را در مرکز عملیات خدمات مشتری خود قرار می دهید. این امر مصرف کنندگان را تحت تأثیر قرار می دهد و آنها را تشویق می کند تا مشتریان طولانی مدت شوند.
کانتنت مارکتینگ برای پیشنهادات پیچیده مناسب است
استخراج اطلاعات پیچیده در مورد فرآیندها و ارائه خدمات شرکت شما می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر آنها منحصر به فرد باشند و هدفشان ایجاد اختلال در صنعت باشد. کانتنت مارکتینگ درک، آشنایی و اطمینانی را که کاربران برای سرمایه گذاری در خدمات شما نیاز دارند، ارتقا می دهد.
پاسخ ها