caspian 4164

caspian 4164

درمان دندان درد فوری با داروهای خانگی

 

قطعا هنگام دندان درد، نبض محکم لثه‌ها، پیچیدن درد در تمام فک‌تان و حس کردن مسیری که تا مغزتان طی می‌کند را تجربه کرده اید. در چنین مواقعی است که دست به دامان اینترنت برای پیدا کردن روش های خانگی برای درمان دندان درد فوری می‌شوید. حتما می‌دانید که درمان خانگی دندان درد، در موفقیت‌آمیزترین حالت خود، یک مسکن موقتی است تا زمانی که برای درمان اصلی به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

اما گاهی اوقات درد دندان زمانی شروع می‌شود که نمی‌توانید سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید؛ اینجاست که به کمک روش‌های خانگی می‌توانید تا حدودی درد را آرام کنید. در این مقاله روش‌های فوری و خانگی برای درمان دندان درد شدید و خفیف را با شما در میان می‌گذاریم، با ما همراه باشید.

دندان درد چیست و چه علائمی دارد

دندان درد، دردی است که در بخش دهان و دندان احساس می‌کنید و اغلب بر اثر پوسیدگی و خراب شدن دندان بر اثر تجمع پلاک در اطراف و روی دندان بوجود می‌آید. در واقع اگر به صورت روزانه اقدام به تمیز کردن پلاکهای دندانی نکنید، این پلاک ها با جذب و تجزیه قند موجود در مواد غذایی به اسید، سبب بوجود آمدن حفره در دهان می‌شوند.

البته گاهی اوقات دندان درد مربوط به تحریک شدن دندان پس از درمان های دندانپزشکی است که موقتی است و بعد از چند روز خوب می‌شود. دندان درد خود را با علائم زیر نشان می‌دهد:

  • درد ضربان دار و مداوم در بخشی از دهان
  • تیرکشیدن های مداوم
  • تورم، زخم شدن و دردناک شدن لثه ها (شاید نیاز به جراحی لثه باشد)
  • برآمدگی متورم و قرمز در دهان
  • متورم شدن صورت یا فک
  • شکستن ناگهانی و بی دلیل دندان
  • تب یا سردرد در اثر درد شدید دندان
  • احساس کردن مزه بد در دهان که به دلیل عفونت دندانی است، که ابتدا باید اقدام به رفع عفونت کنید.

پیش از درمان دندان درد خانگی، علت را پیدا کنید

دردی که حس می‌کنید می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، و با در نظر داشتن همین موضوع، درمان دندان درد می‌تواند متفاوت باشد. از مهمترین دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوسیدگی دندان
  • آسیب دیدن دندان پرشده یا خارج شدن مواد
  • بوجود آمدن پوسیدگی زیر دندان پر شده
  • از بین رفتن عاچ دندان
  • ساییده شدن دندانها بر اثر دندان قورچه یا عوامل دیگر
  • شکستگی دندان و یا ترک خوردن آن (تشخیص ترک دندان اغلب توسط خود افراد دشوار است)
  • عفونت لثه یا آبسه دندان.

در مواردی مثل آسیب دندان پرشده و یا عفونت لثه، منتظر نوبت گرفتن از دندانپزشک همیشگی‌تان نمانید و سریعا درمان لازم را دریافت کنید تا عوارض جدی آن (مانند از دست دادن دندان یا استخوان پشتیبان‌اش) برایتان مشکل‌ساز نشود.

چه روشهایی برای درمان دندان درد فوری وجود دارد

به طور کلی روش های مختلفی برای درمان دندان درد فوری وجود دارد، بعضی از روشها جهت تسکین موقتی درد دندان است اما بعضی از آنها، درمانهای اصلی و اساس دندان هستند که در ادامه به توضیح هر کدام پرداخته ایم. برای درک بهتر هر کدام، ما آنها را در سه دسته کلی بررسی کرده ایم. از جمله:

  • روش‌های خانگی تاییدشده توسط بیشتر دندانپزشکان؛
  • روش‌هایی که کمتر توسط متخصص‌های این حوزه توصیه می‌شود؛
  • درمان درد دندان در دندانپزشکی و توسط متخصص

مسکن‌های بدون نسخه

درمان خانگی دندان درد با مسکن‌های بدون نسخه هم روش مناسبی است که دندانتان را کمی آرام می‌کند. این داروها با ایجاد تداخل در سیگنال‌هایی که درد را منتقل می‌کنند، به کاهش درد دندان در خانه کمک می‌کنند.

بزرگسالان می‌توانند هر مسکن بدون نسخه‌ای را مصرف کنند، اما اگر به دنبال روشی برای درمان درد دندان یک کودک هستید، باید بدانید که دندانپزشکان برای کودکان استامینوفن را پیشنهاد می‌کنند.

برای شناخت دارو های و درمان های خانگی درمان دندان درد مصرف دارو بدون اطلاع از روند مصرف آن کار خطرناکی است.آیا میدانستید دوره ای وجود دارد که شما با شرکت در آن می توانید اشکال دارویی و دسته هایی در مانی آنها را بشناسید؟

آموزشگاه کاسپین در تبریز دوره تکنسین داروخانه را برای علاقمندان به این حوزه در شهر تبریز برگزار میکند.

علاقمندان با شرکت دوره تکنسین داروخانه می توانند صفر تا صد نسخه پیچی و نسخه خوانی را فراگیرند همچنین در پایان دوره بادریفات مدرک معتبر در تمامی داروخانه های کشور مشغول به کار شوند.این دوره هم به ورت حضوری و هم به صورت مجازی در اختیار کارآموزان قرار می گیرد.

دوره آموزش تکنسین داروخانه

آموزشگاه کاسپین  با برگزاری دوره آموزش تکنسین داروخانه با آموزش اصولی نسخه خوانی در جهت پیشرفت شما عزیزان گام مثبتی برداشته است. در این دوره آموزشی شما می توانید اطلاعات لازم را در زمینه خواندن لاتین داروها و به کارگیری اصول اخلاقی در داروخانه یاد بگیرید و می توانید روش های مدیریت و سازماندهی انبار داروها و بررسی کمبود داروها را به طور کامل فرا بگیرید.

نحوه برگزاری کلاس های آموزش تکنسین داروخانه در آموزشگاه کاسپین  به این صورت می باشد که جدیدترین روش های روز دنیا برای این منظور به شما آموزش داده می شود و مقالات آموزشی مدرن در این زمینه به شما معرفی می شود.

درمان خانگی دندان درد به تایید دندانپزشکان

برخی از روش‌های درمان و کاهش درد دندان در خانه نقاط ضعفی دارند؛ اما روشهای درمانی که در ادامه برای شما بررسی می‌کنیم به شدت موثر هستند:

شستشو با آب نمک

شستشو با آب نمک جرم‌های روی دندان‌ها را سست می‌کند، عفونت را پاک می‌کند و درد را به صورت موقت تسکین می‌دهد. برای درمان خانگی دندان درد با آب نمک باید مقدار کمی محلول آب نمک را حدود 30 ثانیه در دهان‌تان بچرخانید. اینکار را نهایتا تا دوبار تکرار کنید.

کمپرس داغ و کمپرس سرد

هردوی این کمپرس‌ها برای درمان دندان درد مفید هستند؛ اما کمپرس سرد می‌تواند تورم و التهاب را هم کاهش دهد.

یک حوله داغ یا جوراب تمیزی که در ماکروویو گرم شده است (و نه خیلی داغ) می‌توانند نقش کمپرس گرم را برای شما ایفا کنند. برای کمپرس سرد هم می‌توانید چندقطعه یخ را در حوله قرار دهید، یا از غذاهای منجمد در فریزرتان استفاده کنید.

درمان دندان درد با طب فشاری

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد طب فشاری (Acupressure) می‌تواند با تحریک ترشح هورمون اندورفین، به طور موقت برای درمان درد دندان موثر باشد. البته اگر بخواهید طب فشاری را امتحان کنید، باید کمی تحقیق کنید.

در سراسر بدن نقاط کلیدی‌ای وجود دارد که تصور می‌شود با درد دندان و فک مرتبط هستند. باید با جست‌وجو این نقاط را پیدا کنید، تا بدانید برای دندان درد و درمان خانگی آن روی چه نقاطی تمرکز کنید. یکی از تقاطی که می‌توانید امتحان کنید، جایی است که انگشت شست و اشاره به هم می‌رسند. این نقطه را برای دو دقیقه با انگشت شست دست دیگرتان فشار دهید.

چای کیسه‌ای نعنا فلفلی

اگر در خانه چای کیسه‌ای نعنا فلفلی دارید، دیگر لازم نیست بپرسید برای دندان درد چه باید کرد! مانند میخک، نعناع هم دارای خواص بی‌حس کنندگی ملایم است.

گذاشنن چای کیسه‌ای نعنا فلفلی (که به طور کلی کاملا بی‌خطر هم است) روی دندان ملتهب‌تان می‌تواند درد آن را برای مدت کوتاهی کاهش دهد. توصیه می‌کنیم کیسه‌ها را چنددقیقه در یخچال خنک کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

درمان درد دندان با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا علاوه بر تاثیر فوق‌العاده‌اش در التیام سوختگی‌ها، برای تمیز کردن و تسکین لثه هم کاربر دارد. مطالعات نشان داده که آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی است، و می‌تواند میکروب‌هایی را که باعث پوسیدگی دندان می‌شوند، از بین ببرد. مالیدن ژل این گیاه روی ناحیه دردناک می‌تواند تا حدی در درمان دندان درد شما موثر باشد.

دوره نسخه خوانی تکنسین داروخانه

دوره نسخه خوانی داروخانه یا تکنسین داروخانه یک دوره آموزشی شامل نسخه خوانی، نسخه پیچی، قفسه بندی و کار با نرم افزار داروخانه می باشد.محتوای کلاس آموزش قفسه بندی کاملا منطبق با بازار کار است و قسمتی از آموزش نسخه پیچی در داروخانه برگزار می گردد.

این دوره آموزشی توسط دکتر داروسازدر آموزشگاه پارسیان در تبریز تدریس می شود. دوره به صورت کارگاهی و مهارتی برگزار می گردد.در انتهای دوره آموزش نسخه پیچی، به مهارت جویان گواهینامه قابل استعلام با مهر و هولوگرام اعطا می شود.

 
 

 

 

caspian 4164
caspian 4164

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋