آموزش نکات خرید

آموزش نکات خرید

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

کار با دستگاه آسیاب سیلورکرست

قبلا دستگاه های آسیاب کن فقط در ابعاد بسیار بزرگ وجود داشتند و خرید آن فقط برای عطاری ها و سایر حرفه های مربوطه به صرفه بود. شرکت سیلورکرست اولین مبتکر ساخت آسیاب های نیمه صنعتی بود. به عبارتی این شرکت آلمانی دستگاه های آسیاب را در ابعاد کوچک‌تری تولید کرد تا هر کسی بتواند یکی از آنها را در خانه خود داشته باشد. گنجایش این دستگاه ها به ترتیب 100 , 150 , 200 , 250 , 400 , 500 , 1000 و 1500 گرم است و خریدار می‌تواند بسته به حجم کار خود هر یک از این ظرفیت ها را انتخاب کند. گنجایش آسیاب های 1 و 1.5 کیلوگرمی به حدی است که حتی می‌تواند کار یک عطاری را راه بیاندازد! امروز می‌خواهیم در این مطلب نحوه کار با این دستگاه ها را توضیح دهیم. قدم اول برای کار کردن با این دستگاه تست کردن و اطمینان حاصل کردن از کارکرد صحیح آن است. اگر اولین بار است که می‌خواهید از دستگاه استفاده کنید حتما درب دستگاه را باز کنید و توری(الک)ی را که در داخل ظرف دستگاه وجود دارد خارج کنید. زیرا اگر بدون خارج کردن توری دستگاه آسیاب را روشن کنید علاوه بر اینکه توری پاره می‌شود تیغه های دستگاه نیز ممکن است آسیب ببینند. قدم دوم برای تست کردن دستگاه اطمینان حاصل کردن از کامل بودن وسایل همراه آن است. در تصویر زیر اقلام همراه آسیاب سیلورکرست 400 گرمی را مشاهده می‌کنید؛

برای کار با این دستگاه ابتدا مطمئن شوید که تمام قطعات به درستی سر جای خود قرار گرفته‌اند. اولین و مهمترین نکته در این مرحله درست بستن درب دستگاه است. درب این آسیاب ها به دو صورت چرخشی( با چرخاندن خود درب دستگاه این درب بسته می‌شود) و کلیپسی( با تند کردن پیچ هایی که حالت کلیپس دارند درب دستگاه بسته می‌شود) می‌باشد. در هر صورت باید از محکم شدن درب این دستگاه ها قبل از روشن کردن دستگاه اطمینان حاصل کرد. درست نبستن درب دستگاه ممکن است سبب پاشیدن مواد در حین آسیاب کردن شود. بهتر است پس از روشن کردن دستگاه با دور کم شروع کرد و مرحله به مرحله با توجه اینکه می‌خواهید مواد چقدر ریز شوند سرعت دستگاه را بالا ببرید. توجه به این نکته علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه پودر دلخواه شما را نیز به دست می‌دهد. برای ریزتر شدن مواد آسیاب شده بهتر است علاوه بر افزایش سرعت دستگاه بهتر است در آسیاب های کوچکتر از 400 گرم که فاقد حرکت رفت و برگشتی هستند خود کاربر دستگاه را تکان دهد و در آسیاب های 400 گرم و بالاتر که خود دارای پایه و حرکت رفت و برگشتی هستند با گرفتن دسته دستگاه دستگاه را به آرامی در راستای جلو و عقب تکان داد (حین انجام این کار مواظب سیم اتصال پایه به بدنه دستگاه باشید، هرچند که این سیم دارای اتصال محکمی بوده و روکش ضخیمی دارد اما رعایت احتیاط برای جلوگیری از پاره شدن این سیم لازم است).

پس از پایان کار با دستگاه و تخلیه ظرف دستگاه از مواد آسیاب شده، برای جلوگیری از گیر کردن ذرات پودر در لابه‌لای تیغه های آسیاب بهتر است این تیغه ها را با فرچه ای که به همراه دستگاه وجود دارد تمیز کنید. همچنین برای جلوگیری از اختلاط بوی پودر ها پس از هر بار آسیاب بهتر از علاوه بر فرچه کشی ظرف آسیاب با یک دستمال نیمه خیس این ظرف را تمیز کنید و اجازه بدهید که خشک بشود بعد درب دستگاه را ببندید ( هرچند که جنس داخل و بیرون دستگاه از استیل ضد زنگ ساخته شده است و در مواجهه با رطوبت زنگ نمی‌زند اما چند ثانیه صبر کردن برای خشک شدن ظرف هم وقتی از شما نمی‌گیرد!)

در پایان محتصری از مشخصات آسیاب سیلور کرست را با هم مرور می‌کنیم؛ همانطور که گفته شد جنس بدنه این آسیاب ها از استیل ضد زنگ بوده و با خیس شدن یا در معرض رطوبت قرار گرفتن زنگ نمی‌زند. تیغه های این دستگاه ها از جنس فولاد ضد زنگ بوده و تیزی سرسام‌آوری دارند که با گذشت زمان از این تیزی و برندگی کاسته نمی‌شود. موتور این دستگاه از نوع بی‌صدا، پرقدرت و با سیم‌کشی مسی است که با توان خارق‌العاده‌ای که دارد قادر است حتی سنگ را نیز به پودر تبدیل کند! این موتور عملکرد بسیار کم‌صدایی داشته و دستگاه با داشتن پایه های ضد لغزش عملکرد بدون لغزشی نیز دارد و در کل تقریبا بدون صدا و لرزش است. از آنجایی که سرعت این دستگاه ها قابل تنظیم است لذا می‌توان پودرهای بین 30 تا 300 مش از دستگاه گرفت.

محصول پیشنهاد شده : آسیاب صنعتی سیلور کرست SC-225FS

 

آموزش نکات خرید
آموزش نکات خرید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋