امیر

امیر

عزیزی

لیست قیمت روز پرفروش ترین و بهترین سنگ رومیزی

سنگ رومیزی

سنگ رومیزی ابزار ساینده ای است که فلزات را آسیاب، صیقل می دهد، صیقل می دهد، شکل می دهد، تیز می کند و غیره. فرآیند سنگ زنی یکی از قدیمی ترین فرآیندهای بشری است که انسان های اولیه برای ساخت سلاح ها و ابزارهای اولیه خود از آن استفاده می کردند.

سنگ رومیزی یا سنگ سمباده رومیزی از یک چرخ سنگ ساینده، یک موتور سنگ گردان و قسمتی که قطعه را نگه می دارد تشکیل شده است. در حال حاضر از دستگاه آسیاب یا سنگ سنباده برای تیز کردن چاقو و تبر، شکل دادن به انواع ابزار، تمیز کردن رسوبات اجسام و ماشین آلات فلزی و ... استفاده می شود.

 

راهنمای خرید اینترنتی سنگ رومیزی

کانترها در انواع، اندازه ها و مدل های مختلف ساخته می شوند. برای سهولت در انتخاب ماشین سنگ زنی مناسب، پیشنهاد می کنیم ابتدا این راهنمای خرید اینترنتی سنگ رومیزی را مطالعه کنید تا ببینید چه فاکتورهایی را هنگام خرید باید در نظر بگیرید.

قطر سنگ: سنگ های رومیزی با اندازه قطر سنگ قابل نصب در آنها شناخته می شوند. هرچه قطر سنگ بیشتر باشد، قطعات و اسلب های بزرگتر می توانید با آن کار کنید. معمولاً قطر سنگ ها 150، 200 و 250 میلی متر است. همچنین یک سنگ رومیزی مینی با قطر سنگ کوچکتر وجود دارد.

سرعت دستگاه: می توانید سرعت دستگاه را بر حسب دور در دقیقه یا RPM در مشخصات دستگاه بخوانید. واضح است که سرعت روی چرخ سنگ زنی به معنای همان تعداد دوری است که سنگ در دقیقه انجام می دهد و هر چه سرعت بیشتر باشد کار سنگ زنی سریعتر انجام می شود.

قدرت موتور: مانند هر ابزار برقی دیگری، موتور جزء اصلی دستگاه است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. می توانید قدرت موتور را بر حسب وات در مشخصات دستگاه بخوانید. هر چه قدرت دستگاه آسیاب بیشتر باشد کارایی دستگاه بهتر است زیرا سرعت سنگ ساینده در حین کار کاهش نمی یابد و دستگاه از ابتدا تا انتهای کار با همان قدرت و نیروی اولیه کار می کند..

نوع برق مصرفی: برخی از سنگ های رومیزی با برق تک فاز و برخی دیگر با برق سه فاز کار می کنند. هنگام خرید سنگ پیشخوان، مطمئن شوید که دستگاهی که خریداری می کنید با سیستم برق کارگاه شما سازگار است.

سر و صدا و لرزش: مطمئن شوید دستگاهی که خریداری می کنید بی صدا است و لرزش کمی دارد تا کار با آن آسان تر و دقیق تر شود.

بیشتر آسیاب های موجود در بازار دو طرفه هستند، یعنی در دو طرف دستگاه دارای صفحات سنگی هستند. در این بین مدل هایی وجود دارد که یک طرف آن سنگ و در طرف دیگر برس برای پولیش وجود دارد. برخی از مدل ها به شلنگ حکاکی نیز مجهز هستند.

برای خرید سنگ رومیزی نیازی به صرف زمان و هزینه برای رفتن به بازار و گشت و گذار در مدل های مختلف نیست. با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی ابزار مانند رضا تول می توانید تمامی این ویژگی های فنی و مدل های مختلف از برندهای مختلف را در یک مکان مشاهده کرده و با هم مقایسه کنید و بهترین سنگ رومیزی را برای خود بیابید.

قیمت سنگ رومیزی

قیمت سنگ رومیزی با توجه به مشخصات فنی که در بالا ذکر کردیم، امکانات و البته برند و کیفیت اجزای آن تعیین می شود. شما می توانید در فروشگاه اینترنتی رضا تولز لیست قیمت سنگ های رومیزی ارزان و باکیفیت در بازار را مشاهده کرده و دستگاه متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

گردآورنده این مطلب

امیر
امیر عزیزی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋