bitmino.com

bitmino.com

ارز پولکادات چیست ؟

پروژه‌های زیادی در سطح کریپتو کارنسی فعال هستند که هر کدام، برای پوشش یکی از ضعف‌های بلاکچین ساخته می‌شوند. برای مثال، سولانا هزینه بالای تراکنش‌ها و سرعت پایین تایید تراکنش‌ها را برطرف کرده؛ الگورند یک پلتفرم قرارداد هوشمند فوق العاده است و پولکادات، موضوع مورد بحث امروز ما، امکان اتصال بلاک چین‌ های مختلف به یک شبکه واحد و ایجاد تعامل بین آنها را ممکن کرده است! در این مقاله می‌فهمیم پولکادات چیست.

پولکادات (Polkadot) که با نماد سه حرفی DOT نیز در بین تریدرها شناخته می‌شود، یکی از پروژه‌هایی پیشرو در زمینه توسعه بلاکچین است. این شبکه، جزو بلاکچین‌های نسل جدید است و این توانایی را دارد که تعداد زیادی بلاکچین مختلف را به یک شبکه واحد متصل کند. این درست همان کاری است که پروژه کازماس، به خوبی در حال انجام آن است. در واقع این دو پروژه، رقیب یکدیگر به حساب می‌آیند.

در ادامه این مطلب، می‌خواهیم پروژه پولکادات و ارز دیجیتال آن یعنی دات را به شما معرفی کنیم. همچنین می‌خواهیم نگاهی به سوابق مدیران و موسسین این پروژه بیاندازیم. تعدادی از والت‌هایی که از ارز دیجیتال DOT پشتیبانی می‌کنند را به شما معرفی کنیم و در انتها، آینده آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر می‌خواهید بدانید پولکادات چیست حتما تا انتها با ما در بیتمینو همراه باشید!

قیمت لحظه ای پولکادات

معرفی پروژه پولکادات

در ابتدای مقاله پولکادات چیست، همان طور که در بالا گفتیم، Polkadot نسل جدید بلاک چین است که امکان اتصال بلاکچین‌ های مختلف به یک شبکه واحد متصل می‌کند. این شبکه واحد، بلاکچین پولکادات نیست؛ بلکه تشکیل شده از همان بلاکچین‌ های مختلف است. این بلاکچین‌ها، این امکان را دارند که به انتقال داده میان یکدیگر بپردازند و به نوعی، با یکدیگر تعامل ایجاد کنند.

هدف از توسعه پولکادات، در واقع ایجاد یک پل ارتباطی میان بلاکچین‌ های عمومی و بلاکچین‌های خصوصی است. البته که از این پروژه، به عنوان یکی از بسترهای مناسب برای توسعه وب3 (Web3) یاد می‌شود. Polkadot بر امنیت ونقل و انتقالات ارزهای دیجیتال در بین بلاکچین‌ها تمرکز دارد. به این صورت، پولکادات دو مشکل مقیاس پذیری و تعامل بلاکچین‌ها با یکدیگر را حل کرده است.

به دلیل مقیاس پذیری فوق العاده شبکه پولکادات، سرعت انجام تراکنش‌ها بسیار بالا است؛ برای مثال، سرعت ثبت تراکنش‌ها، چیزی در حدود ۱۷۰ هزار تراکنش در هر ثانیه است! یعنی بیشتر از ۸۵۰۰ برابر سریعتر از اتریوم!

منبع

bitmino.com
bitmino.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋